Samen leren met impact
In de praktijk blijkt samen werken aan opgaven waar de jeugd- en onderwijssector voor staat niet eenvoudig. De inspectie signaleert al jaren dat het veld onvoldoende gebruik maakt van hun aanbevelingen aan de hand van casusonderzoek. Organisaties als Learning Together constateren dat het lastig is om de vertaalslag te maken van leren op casusniveau naar leren op systeemniveau. Dit terwijl we ook zien dat veel bestuurders en organisaties zich hiervoor inzetten.
Hoe komt dit? En hoe kunnen we deze kennis benutten voor gewenste systeem- veranderingen? Hoe kan, onder meer met behulp van ‘Samen Leren’, de zorgtransformatie duurzaam gefaciliteerd worden? Deze vraag staat centraal in het netwerk ’Samen leren met impact’. Dit netwerk trekt voor de beantwoording van deze vragen nauw op met het Nederlands Jeugd Instituut (NJi). het NJi heeft naar aanleiding van hun publicatie ‘Samen bereiken wat niemand alleen lukt, Anders denken en doen in de jeugdzorg’ een lerend netwerk heeft opgericht voor bestuurders waaraan naast de Associatie voor Jeugd ook De Associatie Wijkteams, het Netwerk Directeuren Sociaal Domein, Jeugdzorg Nederland, de Wethouders Vereniging deelnemen.
Naar aanleiding van de publicatie Samen bereiken wat niemand alleen lukt van het NJi
Postbus 64
4854 ZH Bavel
Lid worden?
Blijf op de hoogte van al het nieuws vanuit de Associatie voor Jeugd door je aan te melden op onze nieuwsbrief.
Postbus 64
4854 ZH Bavel