Mentale vooruitgang van gezinnen

Jonge mensen laten floreren en zo een betere samenleving realiseren. Dit is het doel van de Denktank Mentale Vooruitgang van Jeugd en Gezin. Gezinnen zijn nog belangrijker dan de meeste mensen zich realiseren. De opvoeding van de jeugd bepaalt immers de toekomstige mentale kracht van onze samenleving. Willen we daadwerkelijk mentale vooruitgang boeken, dan moeten we nú investeren in de ontwikkeling van onze kinderen. De Associatie voor Jeugd is een van de initiatiefnemers van de Denktank Mentale Vooruitgang van gezinnen. De denktank is begeleid door de Argumentenfabriek.

Hoe vergroten we de mentale kracht van jeugd en gezin? Hoe stellen we gezinnen in staat kinderen zo goed mogelijk op te voeden? En hoe kunnen we, door nu te investeren, jonge mensen laten floreren en zo een betere samenleving realiseren? Dat zijn de hoofdvragen waarmee de Denktank Mentale Vooruitgang van Jeugd en Gezin aan de slag is gegaan. De antwoorden op deze vragen zijn gepubliceerd in het boek ‘Mentale vooruitgang van gezinnen’. Dit boek is te bestellen via: https://www.argumentenfabriek.nl/products/mentale-vooruitgang-van-gezinnen/

Het denkwerk van de denktank mentale vooruitgang van gezinnen wordt momenteel o.a. voortgezet in ons leernetwerk ‘naar een inclusieve samenleving’ en als onderdeel in de landelijke denktank Nederland 2040: een toekomstbeeld.

Meer informatie over Nederland 2040 is te vinden via: https://toekomstnederland2040.nl/

Meer weten of deelnemen?

Laat het ons weten!