De impact van leefomgeving op gedrag en

samenleven

Uitnodiging Inspiratie bijeenkomst

“Ontdek de kracht van ruimtelijk ontwerp in ons dagelijks werk met de jeugd.”

Je bent van harte uitgenodigd voor een inspirerende bijeenkomst op 21 maart, waar we dieper ingaan op de impact van leefomgeving op gedrag en samenleven.

Vincent Luyendijk, een vooraanstaand strategisch adviseur op het gebied van gezonde leefomgevingen, zal inzichten delen over de nauwe verbinding tussen ruimtelijk ontwerp en maatschappelijke vraagstukken.

Laat je inspireren door voorbeelden uit binnen- en buitenland die laten zien hoe het vertrekpunt van ontwerpkeuzes aanzienlijke invloed heeft op de leefomgeving. Vincent belicht essentiële thema’s zoals mensgericht ontwerpen, de kracht van taal, vertrouwen, en samenwerking met andere domeinen.

De inzichten van Vincent vormen de basis voor een boeiende discussie over de betekenis hiervan voor ons werk in de zorg voor jeugd, onderwijs, en kinderopvang. Wat kunnen we leren van deze inzichten? Hoe kunnen we ze toepassen, veranderen of zelfs uitdagen binnen ons systeem?

Als je nieuwsgierig bent naar de diepere verbinding tussen ruimtelijk ontwerp en de zorg, het onderwijs, en de opvang van jeugd en gezin, en hoe je deze inzichten praktisch kunt benutten, nodigen we je van harte uit om deel te nemen aan deze inspiratietafel.

Mis deze kans niet om te ontdekken hoe we onze praktijk kunnen verrijken en vernieuwen!

Over Vincent Luyendijk:

Vincent Luyendijk (1975) is strategisch adviseur op het vlak van de gezonde leefomgeving. Van 1999 tot en met 2015 was hij directeur bij ontwerp- en innovatiebureau IN10 in Rotterdam. Daarna was hij een aantal jaar directeur bij de KNWU. Momenteel werkt hij samen met een netwerk aan experts aan een duurzame toekomst voor steden en organisaties, vanuit innovatienetwerk Horizons. Verder is hij als expert actieve mobiliteit verbonden van de Dutch
Cycling Embassy

Ik wil me aansluiten bij Associatie voor Jeugd