20190129 logo verdiwelEen bruisende bijeenkomst waar veel energie vrijkwam. Zo kunnen we de Inspiratiesessie die de Associatie voor Jeugd en Verdiwel op 5 oktober in De Observant in Amersfoort organiseerden kort samenvatten. Centrale vragen tijdens die eerste sessie waren:
- Hoe realiseren we pedagogische community’s en realiseren we de omslag van curatie naar preventie?
- Hoe leggen we zoveel mogelijk regie bij de gezinnen?
- Welke innovaties zijn er en hoe versterken we die?
- Hoe komen we tot een nieuw samenspel tussen jeugdhulp en sociaal werk?

Zo’n veertig leden van de Associatie voor Jeugd en Verdiwel zochten samen naar antwoorden op deze vragen onder leiding van communicatiestrateeg Ferenc van Damme. Het verslag van de eerste Inspiratiesessie kunt u als achtergrondinfo gebruiken en is als bijlage toegevoegd.

Geen wonder dat iedereen het er over eens was. Er moet een tweede sessie komen: een ontwerpsessie.
Niet alleen voor deelnemers aan de eerste sessie: alle leden van de Associatie voor Jeugd en Verdiwel zijn van harte uitgenodigd. Sterker nog: u kunt zich laten vergezellen door een directeur of manager van uw eigen organisatie of een stakeholder. Een directeur van een organisatie voor wijkteams bijvoorbeeld. Of een bestuurder van de GGD. Ook in deze sessie stimuleert Ferenc van Damme de deelnemers om samen tot nieuwe inzichten en nieuwe vormen van samenwerking te komen.

Waar: Gemeente Utrecht
Adres: stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht
Tijd: 10.00 - 13.00 uur (inclusief lunch)