zwerm2 Grote opkomst- voor de jeugddag.
In oktober 2015 stond de Zwerm in een bomvolle zaal op de  -Voor de jeugd dag- !
Op de 'Voor de Jeugd-dag organiseerden we  een ‘Zwermtafel’: een gesprek over de zin en onzin van de groeiende praktijk van drang-modules.  Met medewerking van Marleen Beumer (OKT Amsterdam),  Wim Spierings (Rotterdam), Martin Sitalsing (JB Noord), Goos Cardol (Raad vd Kinderbescherming),  Annelies Schutte (VNG) Hans Jagers (Inspectie) en onder leiding van Hans Nusse en Gerdi Meyknecht.  De zaal bleek te klein! Veel professionals en bestuurders kwamen op dit thema af, tot in de gang zaten deelnemers midden in dit gesprek.

Gelderland
Na een eerste Zwermtafel met de Gemeenten Amsterdam en Den Haag wordt in voorjaar 2016 in Gelderland een tweede Zwermtafel georganiseerd, samen met Annet van Zon. Contactpersoon: Hans Nusse.

Nieuwe winden en uitzwermen …
Een Zwermtafel met de Associatie voor Jeugd op 12 februari.  In 2014 presenteerde de Zwerm op een groot congres in Den Haag voor het eerst haar  uitgangspunten. Daarna heeft een kleine kerngroep het gedachtengoed door ontwikkeld. Het begrip Zwermtafel is gelanceerd en de respons uit het veld wordt groter.– genoten delen.
Wij nodigen leden van de Associatie voor Jeugd uit voor een Zwermtafel voor alle Associatie voor Jeugd leden. Om het gedachtengoed dat inmiddels ontwikkeld is, verder te brengen. We doen dit aan de hand van voorbeelden van praktijken, waarin men inzet op de relatie, ook als het echt moeilijk wordt!
Er waaien nieuwe winden voor de Zwerm!

Save the date:  vrijdag 12 februari 10-13 uur.

• Verslag Inspiratiesessie ‘Samen leren met impact’ +

200303 Verslag Inspiratiesessie Samen leren met impact Pagina 1 Afbeelding 0003 De Associatie voor Jeugd en Stichting Learning Together organiseerden op 3 maart de inspiratiesessie ‘Samen leren: een grote uitdaging’. Op

• Voorjaarscongres 2020 i.v.m. corona afgezegd +

200328 Horst

In lijn met de maatregelen die op 12 maart op advies van het RIVM door de Rijksoverheid zijn genomen om

• Samen Toekomst Maken: verplaatst naar 27 oktober 2020 +

01 robot los In lijn met de maatregelen tegen het coronavirus die op 12 maart door de Rijksoverheid zijn aangekondigd, is door het

• Succesfactoren van wijkgericht werken +

normal Suzanne Marenne Lezing door en discussie met Marenne van Kempen en Suzanne Verdoold.
    Kring oud-leden Associatie Jeugd, Utrecht, 16 januari 2020

Marenne

• Inspriatiesessie: Samen Leren: een grote uidaging - 3 maart +

200327 impact cr Gezamenlijke problemen los je niet alleen op. Samen leren vraagt dat we kwetsbaarheid durven laten zien. De voorbeelden laten zien

• Voorjaarscongres 2020 +

200328 Horst Wanneer: 26 maart v.a. 17:00 uur en 27 maart van 09:00 – 17:00 uur
    Waar: Omgeving Utrecht

Jongeren maken zich

• Verslag Kennissessie: Kleinschalige Voorzieningen +

191121 KLV1 Op 21 november jl. gingen experts en professionals uit de praktijk, de wetenschap en uit (zorg)ondernemingen met elkaar in gesprek

• Verslag Najaarscongres 2019 - Bergen +

hoofdontwerp kaart

Op 31 oktober en 1 november vond het Najaarscongres 2019 plaats in Bergen.

In dit najaarscongres stond reflectie centraal. Een

• Samen Toekomst Maken opnieuw in 2020 +

DSC01534 Na een geweldig event op 16 april 2019 gaan we opnieuw Samen Toekomst Maken. De nieuw te vormen kerngroep komt

• Verslag Inspiratiesessie Vakmanschap +