zwerm2 Grote opkomst- voor de jeugddag.
In oktober 2015 stond de Zwerm in een bomvolle zaal op de  -Voor de jeugd dag- !
Op de 'Voor de Jeugd-dag organiseerden we  een ‘Zwermtafel’: een gesprek over de zin en onzin van de groeiende praktijk van drang-modules.  Met medewerking van Marleen Beumer (OKT Amsterdam),  Wim Spierings (Rotterdam), Martin Sitalsing (JB Noord), Goos Cardol (Raad vd Kinderbescherming),  Annelies Schutte (VNG) Hans Jagers (Inspectie) en onder leiding van Hans Nusse en Gerdi Meyknecht.  De zaal bleek te klein! Veel professionals en bestuurders kwamen op dit thema af, tot in de gang zaten deelnemers midden in dit gesprek.

Gelderland
Na een eerste Zwermtafel met de Gemeenten Amsterdam en Den Haag wordt in voorjaar 2016 in Gelderland een tweede Zwermtafel georganiseerd, samen met Annet van Zon. Contactpersoon: Hans Nusse.

Nieuwe winden en uitzwermen …
Een Zwermtafel met de Associatie voor Jeugd op 12 februari.  In 2014 presenteerde de Zwerm op een groot congres in Den Haag voor het eerst haar  uitgangspunten. Daarna heeft een kleine kerngroep het gedachtengoed door ontwikkeld. Het begrip Zwermtafel is gelanceerd en de respons uit het veld wordt groter.– genoten delen.
Wij nodigen leden van de Associatie voor Jeugd uit voor een Zwermtafel voor alle Associatie voor Jeugd leden. Om het gedachtengoed dat inmiddels ontwikkeld is, verder te brengen. We doen dit aan de hand van voorbeelden van praktijken, waarin men inzet op de relatie, ook als het echt moeilijk wordt!
Er waaien nieuwe winden voor de Zwerm!

Save the date:  vrijdag 12 februari 10-13 uur.

• Seminar Floortje Scheepers: Jeugdhulp digitaal: het nieuwe normaal? +

Op 7 oktober deelt Floortje Scheepers, hoogleraar Innovatie in de GGZ, haar visie op digitale innovatie in de zorg voor

• Webinar en opbrengsten DataLab Jeugd +

In juni hebben wij het DataLab jeugd met succes afgerond! Wat hebben wij veel geleerd van hoe je een DataLab

• Uitnodiging Samen Reflecteren 2020 +

NEVER WASTE A GOOD CRISIS…

Heeft het omgaan met de corona-crisis ons wat
    geleerd over onze transformatie-opdracht?

Wat begon

• Najaarscongres 2020 +

vp2

Staan 19 en 20 november al in jouw agenda genoteerd? Zo nee: nog even doen! Dan vindt het najaarscongres van

• Inspiratie: Technologie in de langdurige zorg +

De ontwikkelingen en nieuwe maatregelen rondom het coronavirus binnen de langdurige zorg volgen elkaar razendsnel op. Vilans heeft ter inspiratie

• Inzichten die de coronacrisis ons bracht +

D VP1 e associatie voor Jeugd zet in op samen leren, ontwikkelen en innoveren. Om een beeld te krijgen van de

• Verslag Inspiratiesessie ‘Samen leren met impact’ +

200303 Verslag Inspiratiesessie Samen leren met impact Pagina 1 Afbeelding 0003 De Associatie voor Jeugd en Stichting Learning Together organiseerden op 3 maart de inspiratiesessie ‘Samen leren: een grote uitdaging’. Op

• Samen Toekomst Maken: verplaatst naar 27 oktober 2020 +

01 robot los In lijn met de maatregelen tegen het coronavirus die op 12 maart door de Rijksoverheid zijn aangekondigd, is door het

• Succesfactoren van wijkgericht werken +

normal Suzanne Marenne Lezing door en discussie met Marenne van Kempen en Suzanne Verdoold.
    Kring oud-leden Associatie Jeugd, Utrecht, 16 januari 2020

Marenne

• Inspriatiesessie: Samen Leren: een grote uidaging - 3 maart +

200327 impact cr Gezamenlijke problemen los je niet alleen op. Samen leren vraagt dat we kwetsbaarheid durven laten zien. De voorbeelden laten zien