Onze initiatiefgroep ‘Altijd met de jongere’ bestaat uit 9 bestuurders en is ontstaan op het najaarscongres 2016 in Rotterdam.
Toen zagen velen van ons namelijk wat ‘start-ups’ en andere initiatieven, zoals NUtrecht, voor jongeren uit de jeugdzorg kunnen betekenen.
En hoe belangrijk het is dat we dergelijke ‘nieuwe’ ideeën opvangen, horen van jongeren en steunen!
We zijn op zoek gegaan naar wat voor jongeren belangrijk is en hoe we ons bestuurlijke ‘gewicht’ in de schaal kunnen gooien om zaken echt anders te doen.
En uit te gaan van wat zij aangeven wat belangrijk is …….

Position Paper in de maak
Wij hebben de afgelopen periode met elkaar maar ook met jongeren van onze eigen jongerenraden, het Jeugdwelzijnsberaad (JWB), Jongwijs en ExpEx gesproken over hoe we steun vorm kunnen geven. Resultaat is een werkdocument (‘position paper’) van 4 punten, dat we graag met jullie willen delen.
Klik hier om de postition paper 'Altijd samen me de jongeren' te bekijken.

Lagerhuis-debatten november
We zouden jullie willen vragen om met deze punten in je achterhoofd eind november actief deel te nemen aan een van de 3 lagerhuis-debatten die het Jeugdwelzijnsberaad organiseert. Mogelijk kan de tekst van onze position paper nog aangescherpt worden of kunnen jullie zelf al starten met ‘het drie-punten-plan’ in je eigen organisatie. We horen graag jullie reacties en ervaringen terug.

Een oproep van een van de jongeren van het JWB als vlog gevoegd:

8 december: workshop bejegening voor bestuurders
Wij hebben zelf ervaren dat inspiratie pas tot actie aanzet als je zelf écht geraakt bent.
Door gesprekken met jongeren, door je verbazing of mogelijk verdriet over hoe dingen soms kunnen lopen.
Om die reden bieden we jullie een workshop aan:  op 8 december in Utrecht.
De Combinatie Jeugdzorg werkt al langer met een aantal trainingen, die door jongeren/ervaringsdeskundigen opgezet zijn en gegeven worden aan medewerkers.
Zij hebben voor ons van die trainingen een workshop van 2 uur voor bestuurders gemaakt.
Wij nodigen jullie van harte uit om daar gebruik van te maken!
Klik hier voor de 'Uitnodiging Workshop Bejegening.

Namens de Initiatiefgroep ‘Altijd met de jongere’
Mariette Vos-Lambooy
Peter van der Loo
Nicolet Epker
Gerrit Jan Hoogeland
Gerda Huijbregts
Fawzia Nasrullah
Laura Schermer
Gitta Griffioen
Manuelle Moens

• Uitnodiging Samen Reflecteren 2020 +

NEVER WASTE A GOOD CRISIS…

Heeft het omgaan met de corona-crisis ons wat
    geleerd over onze transformatie-opdracht?

Wat begon

• Najaarscongres 2020 +

vp2 Kring midden is momenteel druk bezig met de voorbereidingen voor het najaarscongres met als thema: opgavegericht sturen en leiderschap: Wat

• Inspiratie: Technologie in de langdurige zorg +

De ontwikkelingen en nieuwe maatregelen rondom het coronavirus binnen de langdurige zorg volgen elkaar razendsnel op. Vilans heeft ter inspiratie

• Inzichten die de coronacrisis ons bracht +

D VP1 e associatie voor Jeugd zet in op samen leren, ontwikkelen en innoveren. Om een beeld te krijgen van de

• Verslag Inspiratiesessie ‘Samen leren met impact’ +

200303 Verslag Inspiratiesessie Samen leren met impact Pagina 1 Afbeelding 0003 De Associatie voor Jeugd en Stichting Learning Together organiseerden op 3 maart de inspiratiesessie ‘Samen leren: een grote uitdaging’. Op

• Samen Toekomst Maken: verplaatst naar 27 oktober 2020 +

01 robot los In lijn met de maatregelen tegen het coronavirus die op 12 maart door de Rijksoverheid zijn aangekondigd, is door het

• Succesfactoren van wijkgericht werken +

normal Suzanne Marenne Lezing door en discussie met Marenne van Kempen en Suzanne Verdoold.
    Kring oud-leden Associatie Jeugd, Utrecht, 16 januari 2020

Marenne

• Inspriatiesessie: Samen Leren: een grote uidaging - 3 maart +

200327 impact cr Gezamenlijke problemen los je niet alleen op. Samen leren vraagt dat we kwetsbaarheid durven laten zien. De voorbeelden laten zien