Suicide prevention pictureGraag nodigen we je uit voor een kennissessie over zelfmoordpreventie in de Jeugdhulp.

Wanneer:   17 september 2021 van 09:00 – 11:00 uur
Waar:         Online
Voor wie:    Iedereen die geïnteresseerd is in zelfmoordpreventie in de Jeugdhulp

aanmelden button web

"Suïcide gaat over wanhoop, eenzaamheid en geen oplossing meer zien. Niemand zou zich zo moeten voelen. Als we op tijd signaleren, van elkaar blijven leren en steeds beter reageren, dan zijn we in staat om suïcides terug te dringen en uiteindelijk te voorkomen. Laten we ons samen inzetten voor een land waarin niemand eenzaam of radeloos sterft door zelfmoord."

Op 10 september, is het 'wereld suïcide preventie dag'. Een mooi moment om jullie te herinneren aan én vooruit te kijken naar onze bijeenkomst volgende week vrijdag 17 september van 9.00 - 11.00 uur over suïcidepreventie in de Jeugdzorg.

Heb jij je nog niet opgegeven? Dit kan nog tot uiterlijk donderdag 16 september 12:00 uur!

Als onderdeel van StroomOP loopt het project ‘In contact blijven, suïcidepreventie in de Jeugdzorg(Plus). Dit project zet in op het voorkomen en verminderen van suïcides in de Jeugdzorg(Plus). Op vrijdag 17 september krijg je de kans om meer te horen over dit project en de resultaten hiervan. Anita Jansen, projectleider van ‘In Contact Blijven’ en Manon Merkus, senior GZ Psycholoog bij 113 zelfmoordpreventie vertellen over het programma en de wijze waarop zij in een gezamenlijk lerend netwerk een integrale werkwijze voor suïcidepreventie hebben vormgegeven.

Bij de start van het project lag de focus op de JeugdzorgPlus, met de wens om geleidelijk (stroomopwaarts) uit te breiden naar betrokken ketenpartners. Op 17 september bespreken Anita en Manon de eerste contouren van het plan voor een jeugdhulp-breed lerend netwerk en werkwijze suïcidepreventie, waarvoor middelen beschikbaar zijn gekomen via de Landelijke Agenda Suïcidepreventie 2021-2025. Hierbij vormen gemeenschappelijke vraagstukken de basis.

Vrijdag 17 september staan daarom ook jouw vragen over suïcidepreventie centraal. Wat zijn de vraagstukken waar jouw organisatie mee worstelt? Wat zijn de dilemma’s of wensen van jouw organisatie? Het is fijn als je ons deze vraagstukken uiterlijk 15 september mailt, dan nemen we deze mee in de workshop. Dit kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.