181220 Bigdata Op 4 april hebben we een energieke start gemaakt met een Data Lab Jeugd. Na een inleiding door Tom Pots over wat een Data Lab is (zie bijgevoegde presentatie en paper) zijn we met elkaar aan de slag gegaan met het formuleren van een Top 3 van maatschappelijke vraagstukken die in de eigen organisatie leven (zie bijlage ).

Prioritering vraagstukken
Op basis van de inventarisatie is gekeken naar de prioritering van de vraagstukken. Welk vraagstuk of vraagstukken zouden we als groep graag uitwerken? De inventarisatie leidde tot 2 vraagstukken die als prioriteit werden aangemerkt:
1. Vroeg belemmeringen in de ontwikkeling zien.
2. Kindermishandeling voorkomen en aanpakken.

Voor het volledige verslag en de vervolgafspraken klik hier

• Open Oproep Nieuwe Woonconcepten dak- en thuisloze jongeren +

actieprogramma In april schreef het stimuleringsfonds creatieve Industrie de Open Oproep Nieuwe woonconcepten dak- en thuisloze jongeren uit. Vijf ontwerpteams werden

• Het woord is aan… Karen Strengen +

csm Karen ceb380ac83 In deze rubriek stellen (nieuwe) leden zich aan u voor. Vandaag is het woord aan Karen Strengen, bestuurder van Dak

• Najaarscongres 2020 GAAT ONLINE! +

HET NAJAARSCONGRES OP 19 EN 20 NOVEMBER GAAT ONLINE!

Vanwege de coronamaatregelen hebben wij helaas moeten besluiten om het najaarscongres

• Inspiratie: Technologie in de langdurige zorg +

De ontwikkelingen en nieuwe maatregelen rondom het coronavirus binnen de langdurige zorg volgen elkaar razendsnel op. Vilans heeft ter inspiratie