Kijk hier onze film #Jeugdhulpnaar21 en luister waarom!

Want:
"18 word je van de één op andere dag. Maar zo snel lossen problemen zich niet op"
"Dat jeugdzorg klaar was met mij, betekende niet dat ik al klaar was met jeugdzorg”

Dit zijn enkele uitspraken die we doen in onze video-oproep met ondersteuning van het Jeugdwelzijnsberaad en LOC Jeugd. Want we willen dat de leeftijdsgrens van jeugdhulp wordt verhoogd naar 21 jaar.
Voor jongeren in de pleegzorg is het vanaf 1 juli al mogelijk om pleegzorg tot 21 jaar te krijgen (tenzij ze dat zelf niet willen). En hoewel de wet mogelijkheden biedt om verlengde jeugdhulp tot onze 23e jaar te krijgen, blijkt dit in de praktijk erg ingewikkeld. Hierdoor komen sommigen van ons onnodig in de problemen, omdat hulp niet wordt voortgezet na onze 18e verjaardag.

Dus: politici, beleidsmedewerkers, en zorgaanbieders: doe iets aan die harde knip van 18 jaar!

Help ons!
Help ons door onze video-oproep te delen met je netwerk. Dit kan natuurlijk via collega's, vrienden en kennissen. Maar ook via sociale media. Daar gebruiken we de hashtag #jeugdhulpnaar21 voor. Heel graag leggen we aan minister Hugo de Jonge (@hugodejonge) persoonlijk uit waarom we dat precies belangrijk vinden!

JWZB logo Alvast bedankt!
Jeugdwelzijnsberaad

• Verslag Kennissessie: Kleinschalige Voorzieningen +

191121 KLV1 Op 21 november jl. gingen experts en professionals uit de praktijk, de wetenschap en uit (zorg)ondernemingen met elkaar in gesprek

• Overlijden Bert Mulder +

bertmulder Na een kort ziekbed is op 3 januari 2020 Bert Mulder overleden.

Met hem verliest de Associatie voor Jeugd een

• Nieuwjaarsbijeenkomst op 16 januari 2020 +

anthony ginsbrook Hr6dzqNLzhw small

Op 16 januari organiseren de Associatie voor Jeugd, Jeugdzorg Nederland, GGZ Nederland, VGN en VOBC een gezamenlijke nieuwjaarsbijeenkomst.

Thema: emancipatie

• Datalab Jeugd +

childdata DataLab Jeugd is een initiatief van de Associatie voor Jeugd om aan de hand van Data specifieke problemen te behandlen

• Verslag Najaarscongres 2019 - Bergen +

hoofdontwerp kaart

Op 31 oktober en 1 november vond het Najaarscongres 2019 plaats in Bergen.

In dit najaarscongres stond reflectie centraal. Een

• Uitnodiging Club van 1000 - Samen Toekomst Maken +

Beste bestuurder, directeur,

Op 16 april 2019 organiseerde de Digi-Coalitie, een coalitie van partners actief in de zorg voor jeugd,