Kijk hier onze film #Jeugdhulpnaar21 en luister waarom!

Want:
"18 word je van de één op andere dag. Maar zo snel lossen problemen zich niet op"
"Dat jeugdzorg klaar was met mij, betekende niet dat ik al klaar was met jeugdzorg”

Dit zijn enkele uitspraken die we doen in onze video-oproep met ondersteuning van het Jeugdwelzijnsberaad en LOC Jeugd. Want we willen dat de leeftijdsgrens van jeugdhulp wordt verhoogd naar 21 jaar.
Voor jongeren in de pleegzorg is het vanaf 1 juli al mogelijk om pleegzorg tot 21 jaar te krijgen (tenzij ze dat zelf niet willen). En hoewel de wet mogelijkheden biedt om verlengde jeugdhulp tot onze 23e jaar te krijgen, blijkt dit in de praktijk erg ingewikkeld. Hierdoor komen sommigen van ons onnodig in de problemen, omdat hulp niet wordt voortgezet na onze 18e verjaardag.

Dus: politici, beleidsmedewerkers, en zorgaanbieders: doe iets aan die harde knip van 18 jaar!

Help ons!
Help ons door onze video-oproep te delen met je netwerk. Dit kan natuurlijk via collega's, vrienden en kennissen. Maar ook via sociale media. Daar gebruiken we de hashtag #jeugdhulpnaar21 voor. Heel graag leggen we aan minister Hugo de Jonge (@hugodejonge) persoonlijk uit waarom we dat precies belangrijk vinden!

JWZB logo Alvast bedankt!
Jeugdwelzijnsberaad

• Open Oproep Nieuwe Woonconcepten dak- en thuisloze jongeren +

actieprogramma In april schreef het stimuleringsfonds creatieve Industrie de Open Oproep Nieuwe woonconcepten dak- en thuisloze jongeren uit. Vijf ontwerpteams werden

• Het woord is aan… Karen Strengen +

csm Karen ceb380ac83 In deze rubriek stellen (nieuwe) leden zich aan u voor. Vandaag is het woord aan Karen Strengen, bestuurder van Dak

• Najaarscongres 2020 GAAT ONLINE! +

HET NAJAARSCONGRES OP 19 EN 20 NOVEMBER GAAT ONLINE!

Vanwege de coronamaatregelen hebben wij helaas moeten besluiten om het najaarscongres

• Inspiratie: Technologie in de langdurige zorg +

De ontwikkelingen en nieuwe maatregelen rondom het coronavirus binnen de langdurige zorg volgen elkaar razendsnel op. Vilans heeft ter inspiratie