Kijk hier onze film #Jeugdhulpnaar21 en luister waarom!

Want:
"18 word je van de één op andere dag. Maar zo snel lossen problemen zich niet op"
"Dat jeugdzorg klaar was met mij, betekende niet dat ik al klaar was met jeugdzorg”

Dit zijn enkele uitspraken die we doen in onze video-oproep met ondersteuning van het Jeugdwelzijnsberaad en LOC Jeugd. Want we willen dat de leeftijdsgrens van jeugdhulp wordt verhoogd naar 21 jaar.
Voor jongeren in de pleegzorg is het vanaf 1 juli al mogelijk om pleegzorg tot 21 jaar te krijgen (tenzij ze dat zelf niet willen). En hoewel de wet mogelijkheden biedt om verlengde jeugdhulp tot onze 23e jaar te krijgen, blijkt dit in de praktijk erg ingewikkeld. Hierdoor komen sommigen van ons onnodig in de problemen, omdat hulp niet wordt voortgezet na onze 18e verjaardag.

Dus: politici, beleidsmedewerkers, en zorgaanbieders: doe iets aan die harde knip van 18 jaar!

Help ons!
Help ons door onze video-oproep te delen met je netwerk. Dit kan natuurlijk via collega's, vrienden en kennissen. Maar ook via sociale media. Daar gebruiken we de hashtag #jeugdhulpnaar21 voor. Heel graag leggen we aan minister Hugo de Jonge (@hugodejonge) persoonlijk uit waarom we dat precies belangrijk vinden!

JWZB logo Alvast bedankt!
Jeugdwelzijnsberaad

• Uitnodiging Samen Reflecteren 2020 +

NEVER WASTE A GOOD CRISIS…

Heeft het omgaan met de corona-crisis ons wat
    geleerd over onze transformatie-opdracht?

Wat begon

• Najaarscongres 2020 +

vp2 Kring midden is momenteel druk bezig met de voorbereidingen voor het najaarscongres met als thema: opgavegericht sturen en leiderschap: Wat

• Inspiratie: Technologie in de langdurige zorg +

De ontwikkelingen en nieuwe maatregelen rondom het coronavirus binnen de langdurige zorg volgen elkaar razendsnel op. Vilans heeft ter inspiratie

• Inzichten die de coronacrisis ons bracht +

D VP1 e associatie voor Jeugd zet in op samen leren, ontwikkelen en innoveren. Om een beeld te krijgen van de

• Verslag Inspiratiesessie ‘Samen leren met impact’ +

200303 Verslag Inspiratiesessie Samen leren met impact Pagina 1 Afbeelding 0003 De Associatie voor Jeugd en Stichting Learning Together organiseerden op 3 maart de inspiratiesessie ‘Samen leren: een grote uitdaging’. Op

• Samen Toekomst Maken: verplaatst naar 27 oktober 2020 +

01 robot los In lijn met de maatregelen tegen het coronavirus die op 12 maart door de Rijksoverheid zijn aangekondigd, is door het

• Succesfactoren van wijkgericht werken +

normal Suzanne Marenne Lezing door en discussie met Marenne van Kempen en Suzanne Verdoold.
    Kring oud-leden Associatie Jeugd, Utrecht, 16 januari 2020

Marenne

• Inspriatiesessie: Samen Leren: een grote uidaging - 3 maart +

200327 impact cr Gezamenlijke problemen los je niet alleen op. Samen leren vraagt dat we kwetsbaarheid durven laten zien. De voorbeelden laten zien