Kijk hier onze film #Jeugdhulpnaar21 en luister waarom!

Want:
"18 word je van de één op andere dag. Maar zo snel lossen problemen zich niet op"
"Dat jeugdzorg klaar was met mij, betekende niet dat ik al klaar was met jeugdzorg”

Dit zijn enkele uitspraken die we doen in onze video-oproep met ondersteuning van het Jeugdwelzijnsberaad en LOC Jeugd. Want we willen dat de leeftijdsgrens van jeugdhulp wordt verhoogd naar 21 jaar.
Voor jongeren in de pleegzorg is het vanaf 1 juli al mogelijk om pleegzorg tot 21 jaar te krijgen (tenzij ze dat zelf niet willen). En hoewel de wet mogelijkheden biedt om verlengde jeugdhulp tot onze 23e jaar te krijgen, blijkt dit in de praktijk erg ingewikkeld. Hierdoor komen sommigen van ons onnodig in de problemen, omdat hulp niet wordt voortgezet na onze 18e verjaardag.

Dus: politici, beleidsmedewerkers, en zorgaanbieders: doe iets aan die harde knip van 18 jaar!

Help ons!
Help ons door onze video-oproep te delen met je netwerk. Dit kan natuurlijk via collega's, vrienden en kennissen. Maar ook via sociale media. Daar gebruiken we de hashtag #jeugdhulpnaar21 voor. Heel graag leggen we aan minister Hugo de Jonge (@hugodejonge) persoonlijk uit waarom we dat precies belangrijk vinden!

JWZB logo Alvast bedankt!
Jeugdwelzijnsberaad

• Nieuwjaarsbijeenkomst op 16 januari 2020 +

anthony ginsbrook Hr6dzqNLzhw small

Op 16 januari organiseren de Associatie voor Jeugd, Jeugdzorg Nederland, GGZ Nederland, VGN en VOBC een gezamenlijke nieuwjaarsbijeenkomst.

Thema: emancipatie

• Datalab Jeugd +

childdata DataLab Jeugd is een initiatief van de Associatie voor Jeugd om aan de hand van Data specifieke problemen te behandlen

• Verslag Najaarscongres 2019 - Bergen +

hoofdontwerp kaart

Op 31 oktober en 1 november vond het Najaarscongres 2019 plaats in Bergen.

In dit najaarscongres stond reflectie centraal. Een

• Verslag: Inspiratiesessie Van curatie naar Preventie 4 oktober +

191023 NB curpre Eerder ingrijpen om erger te voorkomen. En daarbij gebruik maken van data en kennis. Daar draait het om bij Smart

• Data congressen 2020 bekend +

jib

De data voor de congressen van de Associatie voor Jeugd zijn bekend gemaakt:

• Uitnodiging Club van 1000 - Samen Toekomst Maken +

Beste bestuurder, directeur,

Op 16 april 2019 organiseerde de Digi-Coalitie, een coalitie van partners actief in de zorg voor jeugd,

• Kennissessie: Kleinschalige voorzieningen +

191121 KLV1 Het leven van een kind moet “zo thuis mogelijk” zijn, staat in de uitgangspunten van het VWS-programma Zorg voor de

• Verslag: Inspiratiesessie Van curatie naar Preventie +

curatiepreventie Op 4 oktober organiseerde de Associatie voor Jeugd, Verdiwel en de Associatie Wijkteams de derde inspiratiesessie “Van curatie naar preventie”.

• Samen Toekomst Maken opnieuw in 2020 +

DSC01534 Na een geweldig event op 16 april 2019 gaan we opnieuw Samen Toekomst Maken. De nieuw te vormen kerngroep komt

• Verslag Inspiratiesessie Vakmanschap +

smiling Op 20 juni was er een inspirerende sessie over vakmanschap. Tijdens deze sessie deelden Sjoerd Robijn en Karen Jonkers namens