smiling Op 20 juni was er een inspirerende sessie over vakmanschap. Tijdens deze sessie deelden Sjoerd Robijn en Karen Jonkers namens Netwerk & Co belangrijke instrumenten met ons over leren in netwerken. José Koster sprak over transformatie en kwetsbaarheid, over het cruciale verschil tussen opvoederschap en ouderschap en over het belang van in verbinding en contact staan met jezelf en met je omgeving. Ter inspiratie mailen we je bij deze de handouts van de door hen gegeven presentaties.

Tijdens deze sessie deelden Karen en Sjoerd namens Netwerk en Co belangrijke instrumenten met ons over leren in netwerken. José Koster sprak over transformatie en kwetsbaarheid, over het cruciale verschil tussen opvoederschap en ouderschap en over het belang van in verbinding en contact staan met jezelf en met je omgeving. Ter inspiratie mailen we je bij deze de hand-outs van de door hen gegeven presentaties.

Tijdens de bijeenkomst hebben we met elkaar gesproken over de wens en noodzaak om in breed verband van en met elkaar te leren over vakmanschap. Ook heeft het NJi aangegeven dat zij door de Stuurgroep Zorg voor de Jeugd is gevraagd om haar huidige rol met betrekking tot het vakmanschap en professionalisering in de jeugdhulp verder uit te bouwen, door het uitwerken van de inrichting van het Samenwerkingsplatform Vakmanschap Jeugdprofessionals en dit platform te faciliteren. Dit doet het NJi vanuit haar publieke kennisfunctie in samenhang met de andere kennisinstituten zoals het KJP, LVB en NCJ.

Het NJi denkt aan een vorm, waarin mensen die werken aan dezelfde doelen elkaar kunnen ontmoeten, met elkaar ontwikkelen en knelpunten en kansen signaleren. Besloten is om niet aan de tekentafel te starten met het uitdenken van hoe een dergelijk samenwerkingsplatform er precies uit zou moeten zien, maar om het in plaats daarvan werkende weg vorm te geven met een groep bevlogen betrokkenen.

De inspiratiesessies Vakmanschap jeugdprofessional, waaraan je hebt deelgenomen als je deze mailing ontvangt, zijn een mooi voorbeeld van elkaar ontmoeten en met elkaar knelpunten en kansen signaleren. Het NJi blijft deze ontmoetingen dan ook graag faciliteren. Het samen vormgeven en organiseren van die ontmoetingen is cruciaal, daarom nodigen we je van harte uit om mee te doen aan een volgende bijeenkomst of een hele andere vorm.

De eerstvolgende bijeenkomst vindt plaats op 9 december van 10:00 - 13:00 uur. Meedoen kan door een bericht te sturen naar Karlijn Stals (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) en/of Pauline van Viegen (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). In dat bericht horen we graag met welke specifieke vraag, wens of uitdaging jij aan de slag zou willen gaan in samenwerking met anderen.

Klik hier voor de presentatie van Netwerk & Co.
Klik hier voor de presentatie van José Koster.

Aanmelden
Aanmelden kan via Karlijn Stals, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., en/of Pauline van Viegen Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Tijdens de bijeenkomst hebben we met elkaar gesproken over de wens en noodzaak om in breed verband van en met elkaar te leren over vakmanschap. Ook heeft het NJi aangegeven dat zij door de Stuurgroep Zorg voor de Jeugd is gevraagd om haar huidige rol met betrekking tot het vakmanschap en professionalisering in de jeugdhulp verder uit te bouwen, door het uitwerken van de inrichting van het Samenwerkingsplatform Vakmanschap Jeugdprofessionals en dit platform te faciliteren. Dit doet het NJi vanuit haar publieke kennisfunctie in samenhang met de andere kennisinstituten zoals het KJP, LVB en NCJ.

maandag 9
Voor meer informatie klik hier.
10:00 h
Nederlands Jeugdinstituut
Inspiratietafel
donderdag 16
15:00 h
donderdag 26
17:00 h
donderdag 16
Meer informatie op www.samentoekomstmaken.nl
10:00 h
De fabrique
donderdag 29
17:00 h
  • Datalab Jeugd +

childdata DataLab Jeugd is een initiatief van de Associatie voor Jeugd om aan de hand van Data specifieke problemen te behandlen

• Verslag Najaarscongres 2019 - Bergen +

hoofdontwerp kaart

Op 31 oktober en 1 november vond het Najaarscongres 2019 plaats in Bergen.

In dit najaarscongres stond reflectie centraal. Een

• Verslag: Inspiratiesessie Van curatie naar Preventie 4 oktober +

191023 NB curpre Eerder ingrijpen om erger te voorkomen. En daarbij gebruik maken van data en kennis. Daar draait het om bij Smart

• Data congressen 2020 bekend +

jib

De data voor de congressen van de Associatie voor Jeugd zijn bekend gemaakt:

• Uitnodiging Club van 1000 - Samen Toekomst Maken +

Beste bestuurder, directeur,

Op 16 april 2019 organiseerde de Digi-Coalitie, een coalitie van partners actief in de zorg voor jeugd,

• Kennissessie: Kleinschalige voorzieningen +

191121 KLV1 Het leven van een kind moet “zo thuis mogelijk” zijn, staat in de uitgangspunten van het VWS-programma Zorg voor de

• Verslag: Inspiratiesessie Van curatie naar Preventie +

curatiepreventie Op 4 oktober organiseerde de Associatie voor Jeugd, Verdiwel en de Associatie Wijkteams de derde inspiratiesessie “Van curatie naar preventie”.

• Samen Toekomst Maken opnieuw in 2020 +

DSC01534 Na een geweldig event op 16 april 2019 gaan we opnieuw Samen Toekomst Maken. De nieuw te vormen kerngroep komt

• Verslag Inspiratiesessie Vakmanschap +

• Samen Toekomst Maken groot succes! +