180313 KalvOp 25 januari bood Mariette Vos namens de Associatie voor Jeugd een Position Paper aan de Kinderombudsvrouw aan. Deze was samen met het Jeugdwelzijnsberaad opgesteld. Het JWB presenteerde daar ook hun 3-punten plan. De leden van de Associatie voor Jeugd worden binnenkort benaderd om deze Position Paper samen uit te voeren.

De Position Paper formuleert 5 opdrachten met een oproep aan alle leden van de Associatie voor Jeugd om zich hieraan te verbinden:

Jongeren en Zorg voor Jeugd slaan de handen in elkaar

De Associatie voor Jeugd support, lokaal en landelijk, jongeren om HUN ervaringen en wensen LEIDEND te laten zijn voor de ontwikkeling van zorg voor jeugd. Wat goede zorg voor jeugd is vraagt om de stem van jongeren! In deze position paper onze oproep aan het jeugddomein om hierin samen op te trekken.

Onze initiatiefgroep ‘Altijd met de jongere’ bestaat uit 9 bestuurders en is ontstaan op het najaarscongres 2016 in Rotterdam.
Toen zagen velen van ons namelijk wat ‘start-ups’ en andere initiatieven, zoals NUtrecht, voor jongeren uit de jeugdzorg kunnen betekenen.
En hoe belangrijk het is dat we dergelijke ‘nieuwe’ ideeën opvangen, horen van jongeren en steunen!
We zijn op zoek gegaan naar wat voor jongeren belangrijk is en hoe we ons bestuurlijke ‘gewicht’ in de schaal kunnen gooien om zaken echt anders te doen.
En uit te gaan van wat zij aangeven wat belangrijk is …….

“In de praktijk wordt er vooral veel over kinderen en jongeren gepraat, in plaats van met kinderen en jongeren. Dat moet echt beter,” aldus Kinderombudsvrouw Margrite Kalverboer. Daarom bracht de Kinderombudsvrouw afgelopen maandag 20 november, op de Dag voor de Rechten van het Kind, verschillende jongerenorganisaties en Kamerleden samen. Volgens het verdrag voor de Rechten van het Kind hebben kinderen het recht op informatie en het recht om hun mening te geven over beslissingen die gaan over hun leven. Om dat te realiseren, maakten de jongeren en Kamerleden een plan zodat kinderen beter gehoord worden in de Tweede Kamer. Want, stelt Kalverboer: “hun stem is hierbij onmisbaar.”

o TEEN AND MOM TALKING facebook 1 Op basis van de trainingen ‘Mijn leven is jouw werk’ en ‘Bejegening is mensenwerk’

Datum: Vrijdag 8 december 2017
Tijd: 10-12 uur (na afloop een broodje beschikbaar)
Locatie: Restaurant Claar (zolder), Voor Clarenburg 7, 3511 JE Utrecht

VOOR: LEDEN ASSOCIATIE VOOR JEUGD (mogelijk samen met jongeren)
TRAINER: Ervaringsdeskundig trainer Lauranne Jansen
DEELNAME: Gratis voor leden

• Verslag: Bouwen aan pedagogische community’s - 8 februari 2019 +

180226 Verdiwel Jeugdzorg en sociaal werk kunnen elkaar versterken en samen meer preventie bewerkstelligen. Bijvoorbeeld door gezamenlijke combinaties van professionele en vrijwillige

• Pamflet naar aanleiding van de sessie: 8 oktober MBO jeugdhulp +

mboavjjzn De inspiratiesessie op 8 oktober heeft als een versneller gewerkt in een gezamenlijke praktijk- en beleidsontwikkeling van MBO en Jeugdhulp

• 'Samen Toekomst Maken' van start! 16 april 2019 +

Samen toekomst maken Op 29 januari lanceerden de Associatie voor Jeugd en haar partners dit unieke landelijke event over (digitale) innovatie in het

• Voorjaarscongres 2019 +

190321 Olifanten Voorjaarscongres 2019
    ‘Olifanten in Beweging’
    Onderweg naar professioneel agile werken in een concurrerende omgeving

De Kring West nodigt u van

• Stichting Het Vergeten Kind reikt Hartenhuis Award 2019 uit aan makers van documentaire ‘ALICIA’ +

20190205 Foto hartenhuis “De Hartenhuis Award 2019 is uitgereikt aan de filmmaker en producent van de documentaire Alicia: Maasja Ooms en Willemijn Cerutti,

• Inspiratiesessie Vakmanschap Jeugdprofessionals - 14 maart 2019 +

plaatje2 Voor bestuurders samen met een professional een gezamenlijk initiatief van Jeugdzorg Nederland, de Associatie voor Jeugd, de Associatie Wijkteams en

• Coalitie DataLab’s Jeugd +

181220 Bigdata In november hebben een aantal leden van de Associatie voor Jeugd zich verbonden tot een Coalitie  DataLab’s Jeugd. In de

Jeugdhulp naar 21!

Kijk hier onze film #Jeugdhulpnaar21 en luister waarom!