20190129 logo verdiwelEen bruisende bijeenkomst waar veel energie vrijkwam. Zo kunnen we de Inspiratiesessie die de Associatie voor Jeugd en Verdiwel op 5 oktober in De Observant in Amersfoort organiseerden kort samenvatten. Centrale vragen tijdens die eerste sessie waren:
- Hoe realiseren we pedagogische community’s en realiseren we de omslag van curatie naar preventie?
- Hoe leggen we zoveel mogelijk regie bij de gezinnen?
- Welke innovaties zijn er en hoe versterken we die?
- Hoe komen we tot een nieuw samenspel tussen jeugdhulp en sociaal werk?

Zo’n veertig leden van de Associatie voor Jeugd en Verdiwel zochten samen naar antwoorden op deze vragen onder leiding van communicatiestrateeg Ferenc van Damme. Het verslag van de eerste Inspiratiesessie kunt u als achtergrondinfo gebruiken en is als bijlage toegevoegd.

Geen wonder dat iedereen het er over eens was. Er moet een tweede sessie komen: een ontwerpsessie.
Niet alleen voor deelnemers aan de eerste sessie: alle leden van de Associatie voor Jeugd en Verdiwel zijn van harte uitgenodigd. Sterker nog: u kunt zich laten vergezellen door een directeur of manager van uw eigen organisatie of een stakeholder. Een directeur van een organisatie voor wijkteams bijvoorbeeld. Of een bestuurder van de GGD. Ook in deze sessie stimuleert Ferenc van Damme de deelnemers om samen tot nieuwe inzichten en nieuwe vormen van samenwerking te komen.

Waar: Gemeente Utrecht
Adres: stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht
Tijd: 10.00 - 13.00 uur (inclusief lunch)

Aanmelden via onderstaande button:

aanmelden button web

• Pamflet naar aanleiding van de sessie: 8 oktober MBO jeugdhulp +

mboavjjzn De inspiratiesessie op 8 oktober heeft als een versneller gewerkt in een gezamenlijke praktijk- en beleidsontwikkeling van MBO en Jeugdhulp

• Voorjaarscongres 2019 +

190321 Olifanten Voorjaarscongres 2019
    ‘Olifanten in Beweging’
    Onderweg naar professioneel agile werken in een concurrerende omgeving

De Kring West nodigt u van

• Stichting Het Vergeten Kind reikt Hartenhuis Award 2019 uit aan makers van documentaire ‘ALICIA’ +

20190205 Foto hartenhuis “De Hartenhuis Award 2019 is uitgereikt aan de filmmaker en producent van de documentaire Alicia: Maasja Ooms en Willemijn Cerutti,

• 8 februari Tweede Inspiratiesessie bouwen aan pedagogische community’s - van curatie naar preventie - +

20190129 logo verdiwel Een bruisende bijeenkomst waar veel energie vrijkwam. Zo kunnen we de Inspiratiesessie die de Associatie voor Jeugd en Verdiwel op

• Inspiratiesessie Vakmanschap Jeugdprofessionals - 14 maart 2019 +

plaatje2 Voor bestuurders samen met een professional een gezamenlijk initiatief van Jeugdzorg Nederland, de Associatie voor Jeugd, de Associatie Wijkteams en

• Coalitie DataLab’s Jeugd +

181220 Bigdata In november hebben een aantal leden van de Associatie voor Jeugd zich verbonden tot een Coalitie  DataLab’s Jeugd. In de

• Nieuwjaarsbijeenkomst: ANDERS +

180131 links

Voor het eerst nodigen Associatie voor Jeugd, Jeugdzorg Nederland, GGZ Nederland, VGN en VOBC u uit voor een gezamenlijke nieuwjaarsbijeenkomst

• Verslag Inspiratiesessie Bouwen aan pedagogische community’s +

181005 Verdiwel - van curatie naar preventie - jeugdhulp en sociaal werk trekken samen op

Op 5 oktober jl. kwamen bestuurders van de Associatie

• Verslag inspiratiesessie: ‘Gelijke kansen voor kwetsbare jongeren.' +

hallo mbo MBO en Jeugdhulp samen

Op 8 oktober troffen zo’n 40 bestuurders en andere betrokkenen uit de MBO- en Jeugdhulpwereld elkaar

Jeugdhulp naar 21!

Kijk hier onze film #Jeugdhulpnaar21 en luister waarom!

• Verkenning ‘Wat werkt’? +

180913 beraad De netwerken Associatie voor Jeugd (bestuurder), AssociatieKring (directeuren) en WERKtank (professionals) gaan een ‘beweging’ verkennen die we gezamenlijk in gang

• Landelijk event: Samen toekomst maken - 16 april 2019 +

190129 logo stm Kennis, tools, ervaringen en vraagstukken over (digitale) innovatie en het jeugddomein bij elkaar op één plek. Om samen met én