190129 logo stm Kennis, tools, ervaringen en vraagstukken over (digitale) innovatie en het jeugddomein bij elkaar op één plek. Om samen met én van elkaar te leren hoe je fundamenteel anders kunt innoveren en om stil te staan bij de rol die digitalisering daarin kan spelen.

Wanneer: 16 april 2019
Waar: de Fabrique, Westkanaaldijk 7, Utrecht
Voor wie: professionals en bestuurders in het jeugddomein

U kunt zich hieronder aanmelden:

aanmelden button web

2016 01 27 10.07.10

De eerste uitdagende digilab bijeenkomst vond plaats in Utrecht. Na de korte introductie van het programma en de deelnemers gaf de presentatie van Wilbert Stikkelbroeck de deelnemers een overzicht van de strategische ontwikkelingen. In een netwerksamenleving bewegen sommige domeinen van schaarste naar overvloed, verdwijnen van bestaande ketens en organisaties en nieuwe kansen die liggen in óf infrastructuur, óf het ontwikkelen van producten óf de contacten met klanten.

WDO210881Een inclusieve speelleeromgeving creëren voor ieder kind! Elk kind telt mee, krijgt de kans om mee te kunnen doen en te leren ongeacht haar of zijn herkomst, mogelijkheden en beperkingen.

Dat was en is het adagium van PACT, een landelijk innovatieproject van Het Kinderopvangfonds.

PACT heeft de afgelopen drie jaar in proeftuinen, in masterclasses, in haar wetenschapsteam én met regionale ambassadeurs onderzocht HOE zo’n inclusieve speelleeromgeving gerealiseerd kan worden en wat dat vraagt van professionals, leidinggevenden, bestuurders en wethouders.

PACT ging ervan uit dat interprofessionele teams - met verschillende expertise in één team - beter maatwerk kunnen leveren en betere oplossingen bedenken en uitvoeren. De kennis die we in de praktijk hebben vergaard, willen we terugbrengen naar de regio’s, naar de mensen op de werkvloer, naar de betrokken wethouders en bestuurders.

jkramer Op 18 november is de derde masterclass PACT in Utrecht. Drs. Jitske Kramer gaat het thema 'Deep Democracy' met u delen. Hoe benutten we de kracht van diversiteit? Hoe moedigen we kinderen én teamleden aan om ‘het beste van jezelf‘ te zijn?

En interprofessioneel te werken? Hoe leren we als professionals elkaars competenties herkennen en benutten? Hoe bouwen we aan een kwalitatief hoogwaardige interactie in de groep? En benutten we de groep (én ons team) als werk- én leeromgeving?

  • Verslag: Bouwen aan pedagogische community’s - 8 februari 2019 +

    180226 Verdiwel Jeugdzorg en sociaal werk kunnen elkaar versterken en samen meer preventie bewerkstelligen. Bijvoorbeeld door gezamenlijke combinaties van professionele en vrijwillige

    Lees verder...
  • Pamflet naar aanleiding van de sessie: 8 oktober MBO jeugdhulp +

    mboavjjzn De inspiratiesessie op 8 oktober heeft als een versneller gewerkt in een gezamenlijke praktijk- en beleidsontwikkeling van MBO en Jeugdhulp

    Lees verder...
  • 'Samen Toekomst Maken' van start! 16 april 2019 +

    Samen toekomst maken Op 29 januari lanceerden de Associatie voor Jeugd en haar partners dit unieke landelijke event over (digitale) innovatie in het

    Lees verder...
  • Voorjaarscongres 2019 +

    190321 Olifanten Voorjaarscongres 2019
    ‘Olifanten in Beweging’
    Onderweg naar professioneel agile werken in een concurrerende omgeving

    De Kring West nodigt u van

    Lees verder...
  • Stichting Het Vergeten Kind reikt Hartenhuis Award 2019 uit aan makers van documentaire ‘ALICIA’ +

    20190205 Foto hartenhuis “De Hartenhuis Award 2019 is uitgereikt aan de filmmaker en producent van de documentaire Alicia: Maasja Ooms en Willemijn Cerutti,

    Lees verder...
  • Inspiratiesessie Vakmanschap Jeugdprofessionals - 14 maart 2019 +

    plaatje2 Voor bestuurders samen met een professional een gezamenlijk initiatief van Jeugdzorg Nederland, de Associatie voor Jeugd, de Associatie Wijkteams en

    Lees verder...
  • Coalitie DataLab’s Jeugd +

    181220 Bigdata In november hebben een aantal leden van de Associatie voor Jeugd zich verbonden tot een Coalitie  DataLab’s Jeugd. In de

    Lees verder...
  • Jeugdhulp naar 21! +

    Jeugdhulp naar 21!

    Kijk hier onze film #Jeugdhulpnaar21 en luister waarom!

    Lees verder...
  • 1