zwerm2 Grote opkomst- voor de jeugddag.
In oktober 2015 stond de Zwerm in een bomvolle zaal op de  -Voor de jeugd dag- !
Op de 'Voor de Jeugd-dag organiseerden we  een ‘Zwermtafel’: een gesprek over de zin en onzin van de groeiende praktijk van drang-modules.  Met medewerking van Marleen Beumer (OKT Amsterdam),  Wim Spierings (Rotterdam), Martin Sitalsing (JB Noord), Goos Cardol (Raad vd Kinderbescherming),  Annelies Schutte (VNG) Hans Jagers (Inspectie) en onder leiding van Hans Nusse en Gerdi Meyknecht.  De zaal bleek te klein! Veel professionals en bestuurders kwamen op dit thema af, tot in de gang zaten deelnemers midden in dit gesprek.

Gelderland
Na een eerste Zwermtafel met de Gemeenten Amsterdam en Den Haag wordt in voorjaar 2016 in Gelderland een tweede Zwermtafel georganiseerd, samen met Annet van Zon. Contactpersoon: Hans Nusse.

Nieuwe winden en uitzwermen …
Een Zwermtafel met de Associatie voor Jeugd op 12 februari.  In 2014 presenteerde de Zwerm op een groot congres in Den Haag voor het eerst haar  uitgangspunten. Daarna heeft een kleine kerngroep het gedachtengoed door ontwikkeld. Het begrip Zwermtafel is gelanceerd en de respons uit het veld wordt groter.– genoten delen.
Wij nodigen leden van de Associatie voor Jeugd uit voor een Zwermtafel voor alle Associatie voor Jeugd leden. Om het gedachtengoed dat inmiddels ontwikkeld is, verder te brengen. We doen dit aan de hand van voorbeelden van praktijken, waarin men inzet op de relatie, ook als het echt moeilijk wordt!
Er waaien nieuwe winden voor de Zwerm!

Save the date:  vrijdag 12 februari 10-13 uur.

• Verslag: Bouwen aan pedagogische community’s - 8 februari 2019 +

180226 Verdiwel Jeugdzorg en sociaal werk kunnen elkaar versterken en samen meer preventie bewerkstelligen. Bijvoorbeeld door gezamenlijke combinaties van professionele en vrijwillige

• Pamflet naar aanleiding van de sessie: 8 oktober MBO jeugdhulp +

mboavjjzn De inspiratiesessie op 8 oktober heeft als een versneller gewerkt in een gezamenlijke praktijk- en beleidsontwikkeling van MBO en Jeugdhulp

• 'Samen Toekomst Maken' van start! 16 april 2019 +

Samen toekomst maken Op 29 januari lanceerden de Associatie voor Jeugd en haar partners dit unieke landelijke event over (digitale) innovatie in het

• Voorjaarscongres 2019 +

190321 Olifanten Voorjaarscongres 2019
    ‘Olifanten in Beweging’
    Onderweg naar professioneel agile werken in een concurrerende omgeving

De Kring West nodigt u van

• Stichting Het Vergeten Kind reikt Hartenhuis Award 2019 uit aan makers van documentaire ‘ALICIA’ +

20190205 Foto hartenhuis “De Hartenhuis Award 2019 is uitgereikt aan de filmmaker en producent van de documentaire Alicia: Maasja Ooms en Willemijn Cerutti,

• Inspiratiesessie Vakmanschap Jeugdprofessionals - 14 maart 2019 +

plaatje2 Voor bestuurders samen met een professional een gezamenlijk initiatief van Jeugdzorg Nederland, de Associatie voor Jeugd, de Associatie Wijkteams en

• Coalitie DataLab’s Jeugd +

181220 Bigdata In november hebben een aantal leden van de Associatie voor Jeugd zich verbonden tot een Coalitie  DataLab’s Jeugd. In de

Jeugdhulp naar 21!

Kijk hier onze film #Jeugdhulpnaar21 en luister waarom!