zwerm2 Grote opkomst- voor de jeugddag.
In oktober 2015 stond de Zwerm in een bomvolle zaal op de  -Voor de jeugd dag- !
Op de 'Voor de Jeugd-dag organiseerden we  een ‘Zwermtafel’: een gesprek over de zin en onzin van de groeiende praktijk van drang-modules.  Met medewerking van Marleen Beumer (OKT Amsterdam),  Wim Spierings (Rotterdam), Martin Sitalsing (JB Noord), Goos Cardol (Raad vd Kinderbescherming),  Annelies Schutte (VNG) Hans Jagers (Inspectie) en onder leiding van Hans Nusse en Gerdi Meyknecht.  De zaal bleek te klein! Veel professionals en bestuurders kwamen op dit thema af, tot in de gang zaten deelnemers midden in dit gesprek.

Gelderland
Na een eerste Zwermtafel met de Gemeenten Amsterdam en Den Haag wordt in voorjaar 2016 in Gelderland een tweede Zwermtafel georganiseerd, samen met Annet van Zon. Contactpersoon: Hans Nusse.

Nieuwe winden en uitzwermen …
Een Zwermtafel met de Associatie voor Jeugd op 12 februari.  In 2014 presenteerde de Zwerm op een groot congres in Den Haag voor het eerst haar  uitgangspunten. Daarna heeft een kleine kerngroep het gedachtengoed door ontwikkeld. Het begrip Zwermtafel is gelanceerd en de respons uit het veld wordt groter.– genoten delen.
Wij nodigen leden van de Associatie voor Jeugd uit voor een Zwermtafel voor alle Associatie voor Jeugd leden. Om het gedachtengoed dat inmiddels ontwikkeld is, verder te brengen. We doen dit aan de hand van voorbeelden van praktijken, waarin men inzet op de relatie, ook als het echt moeilijk wordt!
Er waaien nieuwe winden voor de Zwerm!

Save the date:  vrijdag 12 februari 10-13 uur.

• Verslag inspiratiesessie: ‘Gelijke kansen voor kwetsbare jongeren.' +

hallo mbo MBO en Jeugdhulp samen

Op 8 oktober troffen zo’n 40 bestuurders en andere betrokkenen uit de MBO- en Jeugdhulpwereld elkaar

• Jeugdhulp naar 21! +

180925 jwzb Kijk hier onze film #Jeugdhulpnaar21 en luister waarom!

Want:
    "18 word je van de één op andere dag. Maar zo

• Inspirerende ochtend en netwerklunch +

180913 Pits Datum: Amsterdam, de Pitskeuken (IJsbaanpad 11)
    Locatie: Vrijdag 28 september
    Tijd; 10-14 uur

Programma:
    10.00 - 11.00 uur Van idee naar

• Verkenning ‘Wat werkt’? +

180913 beraad De netwerken Associatie voor Jeugd (bestuurder), AssociatieKring (directeuren) en WERKtank (professionals) gaan een ‘beweging’ verkennen die we gezamenlijk in gang

• Inspiratiesessie: 'Gelijke kansen voor kwetsbare jongeren' +

mbo logo In het kader van het thema ‘Jongeren en Arbeidsmarkt’ organiseren de Associatie voor Jeugd