20190129 logo verdiwel Een bruisende bijeenkomst waar veel energie vrijkwam. Zo kunnen we de Inspiratiesessie die de Associatie voor Jeugd en Verdiwel op 5 oktober in De Observant in Amersfoort organiseerden kort samenvatten. Centrale vragen tijdens die eerste sessie waren:
- Hoe realiseren we pedagogische community’s en realiseren we de omslag van curatie naar preventie?
- Hoe leggen we zoveel mogelijk regie bij de gezinnen?
- Welke innovaties zijn er en hoe versterken we die?
- Hoe komen we tot een nieuw samenspel tussen jeugdhulp en sociaal werk?

Zo’n veertig leden van de Associatie voor Jeugd en Verdiwel zochten samen naar antwoorden op deze vragen onder leiding van communicatiestrateeg Ferenc van Damme. Het verslag van de eerste Inspiratiesessie kunt u als achtergrondinfo gebruiken en is als bijlage toegevoegd.

Geen wonder dat iedereen het er over eens was. Er moet een tweede sessie komen: een ontwerpsessie.
Niet alleen voor deelnemers aan de eerste sessie: alle leden van de Associatie voor Jeugd en Verdiwel zijn van harte uitgenodigd. Sterker nog: u kunt zich laten vergezellen door een directeur of manager van uw eigen organisatie of een stakeholder. Een directeur van een organisatie voor wijkteams bijvoorbeeld. Of een bestuurder van de GGD. Ook in deze sessie stimuleert Ferenc van Damme de deelnemers om samen tot nieuwe inzichten en nieuwe vormen van samenwerking te komen.

Waar: Gemeente Utrecht
Adres: stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht
Tijd: 10.00 - 13.00 uur (inclusief lunch)

• Verslag Inspiratiesessie ‘Samen leren met impact’ +

200303 Verslag Inspiratiesessie Samen leren met impact Pagina 1 Afbeelding 0003 De Associatie voor Jeugd en Stichting Learning Together organiseerden op 3 maart de inspiratiesessie ‘Samen leren: een grote uitdaging’. Op

• Voorjaarscongres 2020 i.v.m. corona afgezegd +

200328 Horst

In lijn met de maatregelen die op 12 maart op advies van het RIVM door de Rijksoverheid zijn genomen om

• Samen Toekomst Maken: verplaatst naar 27 oktober 2020 +

01 robot los In lijn met de maatregelen tegen het coronavirus die op 12 maart door de Rijksoverheid zijn aangekondigd, is door het

• Succesfactoren van wijkgericht werken +

normal Suzanne Marenne Lezing door en discussie met Marenne van Kempen en Suzanne Verdoold.
    Kring oud-leden Associatie Jeugd, Utrecht, 16 januari 2020

Marenne

• Inspriatiesessie: Samen Leren: een grote uidaging - 3 maart +

200327 impact cr Gezamenlijke problemen los je niet alleen op. Samen leren vraagt dat we kwetsbaarheid durven laten zien. De voorbeelden laten zien

• Voorjaarscongres 2020 +

200328 Horst Wanneer: 26 maart v.a. 17:00 uur en 27 maart van 09:00 – 17:00 uur
    Waar: Omgeving Utrecht

Jongeren maken zich

• Verslag Kennissessie: Kleinschalige Voorzieningen +

191121 KLV1 Op 21 november jl. gingen experts en professionals uit de praktijk, de wetenschap en uit (zorg)ondernemingen met elkaar in gesprek

• Verslag Najaarscongres 2019 - Bergen +

hoofdontwerp kaart

Op 31 oktober en 1 november vond het Najaarscongres 2019 plaats in Bergen.

In dit najaarscongres stond reflectie centraal. Een

• Samen Toekomst Maken opnieuw in 2020 +

DSC01534 Na een geweldig event op 16 april 2019 gaan we opnieuw Samen Toekomst Maken. De nieuw te vormen kerngroep komt

• Verslag Inspiratiesessie Vakmanschap +