smiling Op 20 juni was er een inspirerende sessie over vakmanschap. Tijdens deze sessie deelden Sjoerd Robijn en Karen Jonkers namens Netwerk & Co belangrijke instrumenten met ons over leren in netwerken. José Koster sprak over transformatie en kwetsbaarheid, over het cruciale verschil tussen opvoederschap en ouderschap en over het belang van in verbinding en contact staan met jezelf en met je omgeving. Ter inspiratie mailen we je bij deze de handouts van de door hen gegeven presentaties.

Tijdens deze sessie deelden Karen en Sjoerd namens Netwerk en Co belangrijke instrumenten met ons over leren in netwerken. José Koster sprak over transformatie en kwetsbaarheid, over het cruciale verschil tussen opvoederschap en ouderschap en over het belang van in verbinding en contact staan met jezelf en met je omgeving. Ter inspiratie mailen we je bij deze de hand-outs van de door hen gegeven presentaties.

Tijdens de bijeenkomst hebben we met elkaar gesproken over de wens en noodzaak om in breed verband van en met elkaar te leren over vakmanschap. Ook heeft het NJi aangegeven dat zij door de Stuurgroep Zorg voor de Jeugd is gevraagd om haar huidige rol met betrekking tot het vakmanschap en professionalisering in de jeugdhulp verder uit te bouwen, door het uitwerken van de inrichting van het Samenwerkingsplatform Vakmanschap Jeugdprofessionals en dit platform te faciliteren. Dit doet het NJi vanuit haar publieke kennisfunctie in samenhang met de andere kennisinstituten zoals het KJP, LVB en NCJ.

Het NJi denkt aan een vorm, waarin mensen die werken aan dezelfde doelen elkaar kunnen ontmoeten, met elkaar ontwikkelen en knelpunten en kansen signaleren. Besloten is om niet aan de tekentafel te starten met het uitdenken van hoe een dergelijk samenwerkingsplatform er precies uit zou moeten zien, maar om het in plaats daarvan werkende weg vorm te geven met een groep bevlogen betrokkenen.

De inspiratiesessies Vakmanschap jeugdprofessional, waaraan je hebt deelgenomen als je deze mailing ontvangt, zijn een mooi voorbeeld van elkaar ontmoeten en met elkaar knelpunten en kansen signaleren. Het NJi blijft deze ontmoetingen dan ook graag faciliteren. Het samen vormgeven en organiseren van die ontmoetingen is cruciaal, daarom nodigen we je van harte uit om mee te doen aan een volgende bijeenkomst of een hele andere vorm.

De eerstvolgende bijeenkomst vindt plaats op 9 december van 10:00 - 13:00 uur. Meedoen kan door een bericht te sturen naar Karlijn Stals (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) en/of Pauline van Viegen (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). In dat bericht horen we graag met welke specifieke vraag, wens of uitdaging jij aan de slag zou willen gaan in samenwerking met anderen.

Klik hier voor de presentatie van Netwerk & Co.
Klik hier voor de presentatie van José Koster.

Aanmelden
Aanmelden kan via Karlijn Stals, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., en/of Pauline van Viegen Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Tijdens de bijeenkomst hebben we met elkaar gesproken over de wens en noodzaak om in breed verband van en met elkaar te leren over vakmanschap. Ook heeft het NJi aangegeven dat zij door de Stuurgroep Zorg voor de Jeugd is gevraagd om haar huidige rol met betrekking tot het vakmanschap en professionalisering in de jeugdhulp verder uit te bouwen, door het uitwerken van de inrichting van het Samenwerkingsplatform Vakmanschap Jeugdprofessionals en dit platform te faciliteren. Dit doet het NJi vanuit haar publieke kennisfunctie in samenhang met de andere kennisinstituten zoals het KJP, LVB en NCJ.

• Webinar en opbrengsten DataLab Jeugd +

In juni hebben wij het DataLab jeugd met succes afgerond! Wat hebben wij veel geleerd van hoe je een DataLab

• Uitnodiging Samen Reflecteren 2020 +

NEVER WASTE A GOOD CRISIS…

Heeft het omgaan met de corona-crisis ons wat
    geleerd over onze transformatie-opdracht?

Wat begon

• Najaarscongres 2020 +

vp2

Staan 19 en 20 november al in jouw agenda genoteerd? Zo nee: nog even doen! Dan vindt het najaarscongres van

• Inspiratie: Technologie in de langdurige zorg +

De ontwikkelingen en nieuwe maatregelen rondom het coronavirus binnen de langdurige zorg volgen elkaar razendsnel op. Vilans heeft ter inspiratie

• Inzichten die de coronacrisis ons bracht +

D VP1 e associatie voor Jeugd zet in op samen leren, ontwikkelen en innoveren. Om een beeld te krijgen van de

• Verslag Inspiratiesessie ‘Samen leren met impact’ +

200303 Verslag Inspiratiesessie Samen leren met impact Pagina 1 Afbeelding 0003 De Associatie voor Jeugd en Stichting Learning Together organiseerden op 3 maart de inspiratiesessie ‘Samen leren: een grote uitdaging’. Op

• Samen Toekomst Maken: verplaatst naar 27 oktober 2020 +

01 robot los In lijn met de maatregelen tegen het coronavirus die op 12 maart door de Rijksoverheid zijn aangekondigd, is door het

• Succesfactoren van wijkgericht werken +

normal Suzanne Marenne Lezing door en discussie met Marenne van Kempen en Suzanne Verdoold.
    Kring oud-leden Associatie Jeugd, Utrecht, 16 januari 2020

Marenne

• Inspriatiesessie: Samen Leren: een grote uidaging - 3 maart +

200327 impact cr Gezamenlijke problemen los je niet alleen op. Samen leren vraagt dat we kwetsbaarheid durven laten zien. De voorbeelden laten zien