rpeeters Op 16 april is de School van de Toekomst gestart: een werkplaats voor bestuurders, vanuit (passend) onderwijs, jeugdhulp, kinderopvang en gemeenten om te werken aan lokale gezamenlijke initiatieven. Op 3 september staan twee thema’s op de agenda: alliantie met de lokale overheid, het aanscherpen van een bestuurlijke strategie op het opbouwen van doorgaande ontwikkellijnen tussen PO en VO.

Begeleiders zijn Anki Duin (PACT /Duin Management) en Bram Eidhof Schoolstrijd/IPW).

Op 3 september is Rene Peeters (voormalig wethouder onderwijs Almere) als inleider aanwezig. Hij is nu o.a. kwartiermaker Brede Bestuurlijke Coalitie onderwijs-zorg. Deze coalitie van o.a. onderwijs- en zorgbranches wil in de komende periode haar agenda opmaken.

Klik hier voor de pitches van 16 april.
Klik hier voor het Kick-off verslag
Klik hier voor het bericht van Clarie Boonstra

Binnenkort meer informatie hierover.

• Verslag: Bouwen aan pedagogische community’s - 8 februari 2019 +

180226 Verdiwel Jeugdzorg en sociaal werk kunnen elkaar versterken en samen meer preventie bewerkstelligen. Bijvoorbeeld door gezamenlijke combinaties van professionele en vrijwillige

• Pamflet naar aanleiding van de sessie: 8 oktober MBO jeugdhulp +

mboavjjzn De inspiratiesessie op 8 oktober heeft als een versneller gewerkt in een gezamenlijke praktijk- en beleidsontwikkeling van MBO en Jeugdhulp

• 'Samen Toekomst Maken' van start! 16 april 2019 +

Samen toekomst maken Op 29 januari lanceerden de Associatie voor Jeugd en haar partners dit unieke landelijke event over (digitale) innovatie in het

• Voorjaarscongres 2019 +

190321 Olifanten Voorjaarscongres 2019
    ‘Olifanten in Beweging’
    Onderweg naar professioneel agile werken in een concurrerende omgeving

De Kring West nodigt u van

• Stichting Het Vergeten Kind reikt Hartenhuis Award 2019 uit aan makers van documentaire ‘ALICIA’ +

20190205 Foto hartenhuis “De Hartenhuis Award 2019 is uitgereikt aan de filmmaker en producent van de documentaire Alicia: Maasja Ooms en Willemijn Cerutti,

• Inspiratiesessie Vakmanschap Jeugdprofessionals - 14 maart 2019 +

plaatje2 Voor bestuurders samen met een professional een gezamenlijk initiatief van Jeugdzorg Nederland, de Associatie voor Jeugd, de Associatie Wijkteams en

• Coalitie DataLab’s Jeugd +

181220 Bigdata In november hebben een aantal leden van de Associatie voor Jeugd zich verbonden tot een Coalitie  DataLab’s Jeugd. In de

Jeugdhulp naar 21!

Kijk hier onze film #Jeugdhulpnaar21 en luister waarom!