rpeeters Op 16 april is de School van de Toekomst gestart: een werkplaats voor bestuurders, vanuit (passend) onderwijs, jeugdhulp, kinderopvang en gemeenten om te werken aan lokale gezamenlijke initiatieven. Op 3 september staan twee thema’s op de agenda: alliantie met de lokale overheid, het aanscherpen van een bestuurlijke strategie op het opbouwen van doorgaande ontwikkellijnen tussen PO en VO.

Begeleiders zijn Anki Duin (PACT /Duin Management) en Bram Eidhof Schoolstrijd/IPW).

Op 3 september is Rene Peeters (voormalig wethouder onderwijs Almere) als inleider aanwezig. Hij is nu o.a. kwartiermaker Brede Bestuurlijke Coalitie onderwijs-zorg. Deze coalitie van o.a. onderwijs- en zorgbranches wil in de komende periode haar agenda opmaken.

Klik hier voor de pitches van 16 april.
Klik hier voor het Kick-off verslag
Klik hier voor het bericht van Clarie Boonstra

Binnenkort meer informatie hierover.

futureschool Werkplaats inclusieve leeromgevingen 0-23

Op 16 april willen we met u en uw partners verkennen welke plannen en ideëen er zijn over het ontwikkelen van (nieuwe) inclusieve leeromgevingen, inventariseren we samen vragen en wensen en maken we een planning voor 2018. We gaan uit van één bijeenkomst per kwartaal.

De Associatie voor Jeugd wil in de ‘School van de Toekomst’ werken aan nieuwe inclusieve speel-leeromgevingen voor alle kinderen/jongeren. De School van de Toekomst is een coalitie tussen onderwijs, kinderopvang, samenwerkingsverbanden passend onderwijs, jeugdhulp, gemeenten en soms ook wetenschappers.

Wij organiseren landelijke inspiratie- en werkplaatsen voor regionale ‘koppels’.
Om experimenten in de verschillende regio’s te stimuleren, kennis en ervaringen te delen, inspiratie op te doen en knelpunten te signaleren. We gaan uit van een looptijd van 2 jaar.

• Verslag: Bouwen aan pedagogische community’s - 8 februari 2019 +

180226 Verdiwel Jeugdzorg en sociaal werk kunnen elkaar versterken en samen meer preventie bewerkstelligen. Bijvoorbeeld door gezamenlijke combinaties van professionele en vrijwillige

• Pamflet naar aanleiding van de sessie: 8 oktober MBO jeugdhulp +

mboavjjzn De inspiratiesessie op 8 oktober heeft als een versneller gewerkt in een gezamenlijke praktijk- en beleidsontwikkeling van MBO en Jeugdhulp

• 'Samen Toekomst Maken' van start! 16 april 2019 +

Samen toekomst maken Op 29 januari lanceerden de Associatie voor Jeugd en haar partners dit unieke landelijke event over (digitale) innovatie in het

• Voorjaarscongres 2019 +

190321 Olifanten Voorjaarscongres 2019
    ‘Olifanten in Beweging’
    Onderweg naar professioneel agile werken in een concurrerende omgeving

De Kring West nodigt u van

• Stichting Het Vergeten Kind reikt Hartenhuis Award 2019 uit aan makers van documentaire ‘ALICIA’ +

20190205 Foto hartenhuis “De Hartenhuis Award 2019 is uitgereikt aan de filmmaker en producent van de documentaire Alicia: Maasja Ooms en Willemijn Cerutti,

• Inspiratiesessie Vakmanschap Jeugdprofessionals - 14 maart 2019 +

plaatje2 Voor bestuurders samen met een professional een gezamenlijk initiatief van Jeugdzorg Nederland, de Associatie voor Jeugd, de Associatie Wijkteams en

• Coalitie DataLab’s Jeugd +

181220 Bigdata In november hebben een aantal leden van de Associatie voor Jeugd zich verbonden tot een Coalitie  DataLab’s Jeugd. In de

Jeugdhulp naar 21!

Kijk hier onze film #Jeugdhulpnaar21 en luister waarom!