rpeeters Op 16 april is de School van de Toekomst gestart: een werkplaats voor bestuurders, vanuit (passend) onderwijs, jeugdhulp, kinderopvang en gemeenten om te werken aan lokale gezamenlijke initiatieven. Op 3 september staan twee thema’s op de agenda: alliantie met de lokale overheid, het aanscherpen van een bestuurlijke strategie op het opbouwen van doorgaande ontwikkellijnen tussen PO en VO.

Begeleiders zijn Anki Duin (PACT /Duin Management) en Bram Eidhof Schoolstrijd/IPW).

Op 3 september is Rene Peeters (voormalig wethouder onderwijs Almere) als inleider aanwezig. Hij is nu o.a. kwartiermaker Brede Bestuurlijke Coalitie onderwijs-zorg. Deze coalitie van o.a. onderwijs- en zorgbranches wil in de komende periode haar agenda opmaken.

Klik hier voor de pitches van 16 april.
Klik hier voor het Kick-off verslag
Klik hier voor het bericht van Clarie Boonstra

Binnenkort meer informatie hierover.

futureschool Werkplaats inclusieve leeromgevingen 0-23

Op 16 april willen we met u en uw partners verkennen welke plannen en ideëen er zijn over het ontwikkelen van (nieuwe) inclusieve leeromgevingen, inventariseren we samen vragen en wensen en maken we een planning voor 2018. We gaan uit van één bijeenkomst per kwartaal.

De Associatie voor Jeugd wil in de ‘School van de Toekomst’ werken aan nieuwe inclusieve speel-leeromgevingen voor alle kinderen/jongeren. De School van de Toekomst is een coalitie tussen onderwijs, kinderopvang, samenwerkingsverbanden passend onderwijs, jeugdhulp, gemeenten en soms ook wetenschappers.

Wij organiseren landelijke inspiratie- en werkplaatsen voor regionale ‘koppels’.
Om experimenten in de verschillende regio’s te stimuleren, kennis en ervaringen te delen, inspiratie op te doen en knelpunten te signaleren. We gaan uit van een looptijd van 2 jaar.

• Datalab Jeugd +

childdata DataLab Jeugd is een initiatief van de Associatie voor Jeugd om aan de hand van Data specifieke problemen te behandlen

• Verslag Najaarscongres 2019 - Bergen +

hoofdontwerp kaart

Op 31 oktober en 1 november vond het Najaarscongres 2019 plaats in Bergen.

In dit najaarscongres stond reflectie centraal. Een

• Verslag: Inspiratiesessie Van curatie naar Preventie 4 oktober +

191023 NB curpre Eerder ingrijpen om erger te voorkomen. En daarbij gebruik maken van data en kennis. Daar draait het om bij Smart

• Data congressen 2020 bekend +

jib

De data voor de congressen van de Associatie voor Jeugd zijn bekend gemaakt:

• Uitnodiging Club van 1000 - Samen Toekomst Maken +

Beste bestuurder, directeur,

Op 16 april 2019 organiseerde de Digi-Coalitie, een coalitie van partners actief in de zorg voor jeugd,

• Kennissessie: Kleinschalige voorzieningen +

191121 KLV1 Het leven van een kind moet “zo thuis mogelijk” zijn, staat in de uitgangspunten van het VWS-programma Zorg voor de

• Verslag: Inspiratiesessie Van curatie naar Preventie +

curatiepreventie Op 4 oktober organiseerde de Associatie voor Jeugd, Verdiwel en de Associatie Wijkteams de derde inspiratiesessie “Van curatie naar preventie”.

• Samen Toekomst Maken opnieuw in 2020 +

DSC01534 Na een geweldig event op 16 april 2019 gaan we opnieuw Samen Toekomst Maken. De nieuw te vormen kerngroep komt

• Verslag Inspiratiesessie Vakmanschap +

smiling Op 20 juni was er een inspirerende sessie over vakmanschap. Tijdens deze sessie deelden Sjoerd Robijn en Karen Jonkers namens