smiling In het najaar is een tweede expertmeeting geweest, waar professionals van Kleinschalige Groepen (Spirit) onder leiding van Arielle de Ruijter in gesprek zijn met wetenschappers. Resultaat is een zeer leesbaar rapport, waarin gezocht is naar een onderbouwing van deze aanpak. In januari hebben betrokkenen de meerwaarde van deze manier van kennis ontwikkelen geëvalueerd.

De professionals zijn bijzonder enthousiast. “Het is niet alleen goed en herkenbaar opgeschreven, maar de bijeenkomsten hebben ons ook weer verder aan het denken gezet.” Het rapport is beschikbaar voor belangstellenden. Maar dat leek ons onvoldoende recht doen aan deze manier van kennis ontwikkelen en –delen…

Besloten is om een derde sessie te organiseren, die tevens bedoeld is als INSPIRATIETAFEL voor alle leden van de Associatie voor Jeugd. Wilt u ervaren hoe het is om op deze manier in gesprek te zijn over inhoudelijke en professionele vraagstukken?

Of bent u geïnteresseerd in de aanpak van KleinSchaligeGroepen bij Spirit? Hou de mailing in de gaten!

• Uitnodiging Samen Reflecteren 2020 +

NEVER WASTE A GOOD CRISIS…

Heeft het omgaan met de corona-crisis ons wat
    geleerd over onze transformatie-opdracht?

Wat begon

• Najaarscongres 2020 +

vp2 Kring midden is momenteel druk bezig met de voorbereidingen voor het najaarscongres met als thema: opgavegericht sturen en leiderschap: Wat

• Inspiratie: Technologie in de langdurige zorg +

De ontwikkelingen en nieuwe maatregelen rondom het coronavirus binnen de langdurige zorg volgen elkaar razendsnel op. Vilans heeft ter inspiratie

• Inzichten die de coronacrisis ons bracht +

D VP1 e associatie voor Jeugd zet in op samen leren, ontwikkelen en innoveren. Om een beeld te krijgen van de

• Verslag Inspiratiesessie ‘Samen leren met impact’ +

200303 Verslag Inspiratiesessie Samen leren met impact Pagina 1 Afbeelding 0003 De Associatie voor Jeugd en Stichting Learning Together organiseerden op 3 maart de inspiratiesessie ‘Samen leren: een grote uitdaging’. Op

• Samen Toekomst Maken: verplaatst naar 27 oktober 2020 +

01 robot los In lijn met de maatregelen tegen het coronavirus die op 12 maart door de Rijksoverheid zijn aangekondigd, is door het

• Succesfactoren van wijkgericht werken +

normal Suzanne Marenne Lezing door en discussie met Marenne van Kempen en Suzanne Verdoold.
    Kring oud-leden Associatie Jeugd, Utrecht, 16 januari 2020

Marenne

• Inspriatiesessie: Samen Leren: een grote uidaging - 3 maart +

200327 impact cr Gezamenlijke problemen los je niet alleen op. Samen leren vraagt dat we kwetsbaarheid durven laten zien. De voorbeelden laten zien