smiling In het najaar is een tweede expertmeeting geweest, waar professionals van Kleinschalige Groepen (Spirit) onder leiding van Arielle de Ruijter in gesprek zijn met wetenschappers. Resultaat is een zeer leesbaar rapport, waarin gezocht is naar een onderbouwing van deze aanpak. In januari hebben betrokkenen de meerwaarde van deze manier van kennis ontwikkelen geëvalueerd.

De professionals zijn bijzonder enthousiast. “Het is niet alleen goed en herkenbaar opgeschreven, maar de bijeenkomsten hebben ons ook weer verder aan het denken gezet.” Het rapport is beschikbaar voor belangstellenden. Maar dat leek ons onvoldoende recht doen aan deze manier van kennis ontwikkelen en –delen…

Besloten is om een derde sessie te organiseren, die tevens bedoeld is als INSPIRATIETAFEL voor alle leden van de Associatie voor Jeugd. Wilt u ervaren hoe het is om op deze manier in gesprek te zijn over inhoudelijke en professionele vraagstukken?

Of bent u geïnteresseerd in de aanpak van KleinSchaligeGroepen bij Spirit? Hou de mailing in de gaten!

• Verslag Kennissessie: Kleinschalige Voorzieningen +

191121 KLV1 Op 21 november jl. gingen experts en professionals uit de praktijk, de wetenschap en uit (zorg)ondernemingen met elkaar in gesprek

• Overlijden Bert Mulder +

bertmulder Na een kort ziekbed is op 3 januari 2020 Bert Mulder overleden.

Met hem verliest de Associatie voor Jeugd een

• Nieuwjaarsbijeenkomst op 16 januari 2020 +

anthony ginsbrook Hr6dzqNLzhw small

Op 16 januari organiseren de Associatie voor Jeugd, Jeugdzorg Nederland, GGZ Nederland, VGN en VOBC een gezamenlijke nieuwjaarsbijeenkomst.

Thema: emancipatie

• Datalab Jeugd +

childdata DataLab Jeugd is een initiatief van de Associatie voor Jeugd om aan de hand van Data specifieke problemen te behandlen

• Verslag Najaarscongres 2019 - Bergen +

hoofdontwerp kaart

Op 31 oktober en 1 november vond het Najaarscongres 2019 plaats in Bergen.

In dit najaarscongres stond reflectie centraal. Een

• Uitnodiging Club van 1000 - Samen Toekomst Maken +

Beste bestuurder, directeur,

Op 16 april 2019 organiseerde de Digi-Coalitie, een coalitie van partners actief in de zorg voor jeugd,