Op 12 mei presenteerde Ruud Klarenbeek (JP van den Bemt Stichting) zijn ervaringen met ‘anders organiseren’ en ‘anders verantwoorden’. Naar de bijeenkomst, georganiseerd door het NJi (Rutger Hageraats) en de Associatie voor Jeugd, waren meer dan 30 mensen vanuit het veld, gemeenten en de accountancy-wereld afgekomen.
Een zeer geanimeerd gesprek ontwikkelde zich tussen de deelnemers over deze urgente kwestie. Resultaat was een oproep van velen om een KOPGROEP te vormen van organisaties, gemeenten en accountants om anders verantwoorden voor de jeugdzorg uit te werken.

Link (pamflet kopgroep anders verantwoorden)
Meer informatie over de aanpak van JP van den Bemt? Link naar powerpoint en naar boekje: ‘Hoe het voor ons werkt!’

Bent u samen met uw gemeente hierin geïnteresseerd?
Sluit u aan en meldt u bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

• Verslag: Bouwen aan pedagogische community’s - 8 februari 2019 +

180226 Verdiwel Jeugdzorg en sociaal werk kunnen elkaar versterken en samen meer preventie bewerkstelligen. Bijvoorbeeld door gezamenlijke combinaties van professionele en vrijwillige

• Pamflet naar aanleiding van de sessie: 8 oktober MBO jeugdhulp +

mboavjjzn De inspiratiesessie op 8 oktober heeft als een versneller gewerkt in een gezamenlijke praktijk- en beleidsontwikkeling van MBO en Jeugdhulp

• 'Samen Toekomst Maken' van start! 16 april 2019 +

Samen toekomst maken Op 29 januari lanceerden de Associatie voor Jeugd en haar partners dit unieke landelijke event over (digitale) innovatie in het

• Voorjaarscongres 2019 +

190321 Olifanten Voorjaarscongres 2019
    ‘Olifanten in Beweging’
    Onderweg naar professioneel agile werken in een concurrerende omgeving

De Kring West nodigt u van

• Stichting Het Vergeten Kind reikt Hartenhuis Award 2019 uit aan makers van documentaire ‘ALICIA’ +

20190205 Foto hartenhuis “De Hartenhuis Award 2019 is uitgereikt aan de filmmaker en producent van de documentaire Alicia: Maasja Ooms en Willemijn Cerutti,

• Inspiratiesessie Vakmanschap Jeugdprofessionals - 14 maart 2019 +

plaatje2 Voor bestuurders samen met een professional een gezamenlijk initiatief van Jeugdzorg Nederland, de Associatie voor Jeugd, de Associatie Wijkteams en

• Coalitie DataLab’s Jeugd +

181220 Bigdata In november hebben een aantal leden van de Associatie voor Jeugd zich verbonden tot een Coalitie  DataLab’s Jeugd. In de

Jeugdhulp naar 21!

Kijk hier onze film #Jeugdhulpnaar21 en luister waarom!