boy and girl reading sm Beste genodigden,

Op verschillende plekken en in verschillende verbanden zijn we bezig met ‘anders verantwoorden’. Eenvoudiger en meer volgens de bedoeling.

Vanuit dat idee wordt door branches en gemeenten vanuit I-Sociaal Domein sinds 2016 het controleprotocol opgesteld. In het kader van het programma Sociaal Domein werken gemeenten, rijk, accountants met ondersteuning van KPMG samen aan een wijze van financiële verantwoording die beter aansluit bij de beweging die we in het sociaal domein willen maken.

180313 AVER Kopgroep: Gerrit Jan Hoogeland, Marienne Verhoef, Ruud Grondel, Roos van Gelderen, Annemarie van Dalen, Rutger Hageraats, Albert Jan Kruiter, Gerdi Meyknecht

De kopgroep heeft afgesproken om de groep aan te vullen met mensen die zij graag wil betrekken bij deze activiteit.

Op 12 mei presenteerde Ruud Klarenbeek (JP van den Bemt Stichting) zijn ervaringen met ‘anders organiseren’ en ‘anders verantwoorden’. Naar de bijeenkomst, georganiseerd door het NJi (Rutger Hageraats) en de Associatie voor Jeugd, waren meer dan 30 mensen vanuit het veld, gemeenten en de accountancy-wereld afgekomen.
Een zeer geanimeerd gesprek ontwikkelde zich tussen de deelnemers over deze urgente kwestie. Resultaat was een oproep van velen om een KOPGROEP te vormen van organisaties, gemeenten en accountants om anders verantwoorden voor de jeugdzorg uit te werken.

Link (pamflet kopgroep anders verantwoorden)
Meer informatie over de aanpak van JP van den Bemt? Link naar powerpoint en naar boekje: ‘Hoe het voor ons werkt!’

Bent u samen met uw gemeente hierin geïnteresseerd?
Sluit u aan en meldt u bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

jib Weergave van een ambitie!

Er is volop discussie over de jeugdhulp. Over de inhoud maar steeds meer ook over de verantwoordingsdruk en de daarmee samenhangende hoge administratieve lasten. Dit is geen specifiek probleem van het jeugddomein en het bestond ook al voor de decentralisaties. Het manifesteert zich wel steeds nadrukkelijker. We beginnen in te zien dat de regeldruk een bedreiging vormt voor de transformatie. Maar een effectieve benadering van dit vraagstuk is er nog onvoldoende, ook al zijn er enkele goede landelijke verbetertrajecten in gang gezet.

• Seminar Floortje Scheepers: Jeugdhulp digitaal: het nieuwe normaal? +

Op 7 oktober deelt Floortje Scheepers, hoogleraar Innovatie in de GGZ, haar visie op digitale innovatie in de zorg voor

• Webinar en opbrengsten DataLab Jeugd +

In juni hebben wij het DataLab jeugd met succes afgerond! Wat hebben wij veel geleerd van hoe je een DataLab

• Uitnodiging Samen Reflecteren 2020 +

NEVER WASTE A GOOD CRISIS…

Heeft het omgaan met de corona-crisis ons wat
    geleerd over onze transformatie-opdracht?

Wat begon

• Najaarscongres 2020 +

vp2

Staan 19 en 20 november al in jouw agenda genoteerd? Zo nee: nog even doen! Dan vindt het najaarscongres van

• Inspiratie: Technologie in de langdurige zorg +

De ontwikkelingen en nieuwe maatregelen rondom het coronavirus binnen de langdurige zorg volgen elkaar razendsnel op. Vilans heeft ter inspiratie

• Inzichten die de coronacrisis ons bracht +

D VP1 e associatie voor Jeugd zet in op samen leren, ontwikkelen en innoveren. Om een beeld te krijgen van de

• Verslag Inspiratiesessie ‘Samen leren met impact’ +

200303 Verslag Inspiratiesessie Samen leren met impact Pagina 1 Afbeelding 0003 De Associatie voor Jeugd en Stichting Learning Together organiseerden op 3 maart de inspiratiesessie ‘Samen leren: een grote uitdaging’. Op

• Samen Toekomst Maken: verplaatst naar 27 oktober 2020 +

01 robot los In lijn met de maatregelen tegen het coronavirus die op 12 maart door de Rijksoverheid zijn aangekondigd, is door het

• Succesfactoren van wijkgericht werken +

normal Suzanne Marenne Lezing door en discussie met Marenne van Kempen en Suzanne Verdoold.
    Kring oud-leden Associatie Jeugd, Utrecht, 16 januari 2020

Marenne

• Inspriatiesessie: Samen Leren: een grote uidaging - 3 maart +

200327 impact cr Gezamenlijke problemen los je niet alleen op. Samen leren vraagt dat we kwetsbaarheid durven laten zien. De voorbeelden laten zien