CTG kaart expeditie final 01 cmyk kopie 2 300x300 Verslag Changing the game: 30 en 31 oktober 2014: Drie dagdelen waarin bestuurders en young professionals uit de Jeugdzorg, uit het hele land, met elkaar in gesprek gingen. Dit was een initiatief van Associatie voor Jeugd in samenwerking met Broosz. Organisaties zoals Spirit Amsterdam, Elker, het Poortje, Juzt, Youke en Cardea deden mee.
De drie dagdelen stonden in het teken van nieuwe ideeën en kansen binnen de jeugdzorg. Ik werd heel enthousiast van de manier waarop er ruimte voor nieuwe ideeën werd gecreëerd. Je werd als young professional geprikkeld om buiten de bestaande kaders te denken en te denken in mogelijkheden en oplossingen in plaats van problemen en zorgen.

Portefeuillehouder Wybe Cnossen

2015-07-13

Changing the GAME PLUS

De zorg voor jeugd, ook de Justitiële Jeugdinrichtingen en Jeugdzorg PLUS, zit in een complexe transformatie waarin van alle betrokken partijen het uiterste wordt gevraagd. In deze transitie is het cruciaal dat bestuurders zich verbinden met getalenteerde en mogelijk dwarsdenkende professionals uit de sector. Deze potentiele ‘gamechangers’ werken soms vanuit heel andere perspectieven en zullen de toekomst vorm gaan geven binnen de zorg voor jeugd.

De Associatie voor Jeugd is ervan overtuigd dat de zorg voor jeugd van de toekomst de inzet van deze talenten hard nodig heeft. En is een samenwerking aangegaan op dit onderwerp met FCB.

2015-07-09

Begin oktober start een nieuw traject van Changing the GAME. Voor medewerkers uit JJI’s en Jeugdzorg PLUS, die in een eigen netwerk gaan werken aan interventures. Aansluiting met de andere groep wordt op een aantal momenten gedurende het traject gemaakt. Gestart wordt met een viertal organisaties.

ctg

De zorg voor jeugd zit in een complexe transformatie waarin van alle betrokken partijen het uiterste wordt gevraagd. In deze transitie is het cruciaal dat bestuurders zich verbinden met getalenteerde en mogelijk dwarsdenkende professionals uit de sector. Deze potentiele ‘gamechangers’ werken soms vanuit heel andere perspectieven en zullen de toekomst vorm gaan geven binnen de zorg voor jeugd.

De Associatie voor Jeugd is ervan overtuigd dat de zorg voor jeugd van de toekomst de inzet van deze talenten hard nodig heeft. En is een samenwerking aangegaan op dit onderwerp met FCB en Broosz.

Gekozen is voor de aanpak van Changing the GAME. Dit is een ervaringsgerichte expeditie waarbij talentvolle helden en heldinnen van deelnemende organisaties samen met hun bestuurders toewerken naar concrete acties. Acties die betekenisvol en uitdagend zijn én die bijdragen aan een succesvolle transformatie van de zorg voor jeugd. In een leercommunity wordt daarnaast van elkaars veranderpraktijken geleerd en kan er een optimaal leer- en werkproces ontstaan.

In maart 2015 startte Changing the GAME met 8 organisaties en 24 professionals. in november 2015 worden de resultaten gepresenteerd. Wij houden u op de hoogte via de nieuwsbrieven.

FOLDER CHANING THE GAME

ctgpic

• Verslag inspiratiesessie: ‘Gelijke kansen voor kwetsbare jongeren.' +

hallo mbo MBO en Jeugdhulp samen

Op 8 oktober troffen zo’n 40 bestuurders en andere betrokkenen uit de MBO- en Jeugdhulpwereld elkaar

• Jeugdhulp naar 21! +

180925 jwzb Kijk hier onze film #Jeugdhulpnaar21 en luister waarom!

Want:
    "18 word je van de één op andere dag. Maar zo

• Inspirerende ochtend en netwerklunch +

180913 Pits Datum: Amsterdam, de Pitskeuken (IJsbaanpad 11)
    Locatie: Vrijdag 28 september
    Tijd; 10-14 uur

Programma:
    10.00 - 11.00 uur Van idee naar

• Verkenning ‘Wat werkt’? +

180913 beraad De netwerken Associatie voor Jeugd (bestuurder), AssociatieKring (directeuren) en WERKtank (professionals) gaan een ‘beweging’ verkennen die we gezamenlijk in gang

• Inspiratiesessie: 'Gelijke kansen voor kwetsbare jongeren' +

mbo logo In het kader van het thema ‘Jongeren en Arbeidsmarkt’ organiseren de Associatie voor Jeugd