CTG kaart expeditie final 01 cmyk kopie 2 300x300 Verslag Changing the game: 30 en 31 oktober 2014: Drie dagdelen waarin bestuurders en young professionals uit de Jeugdzorg, uit het hele land, met elkaar in gesprek gingen. Dit was een initiatief van Associatie voor Jeugd in samenwerking met Broosz. Organisaties zoals Spirit Amsterdam, Elker, het Poortje, Juzt, Youke en Cardea deden mee.
De drie dagdelen stonden in het teken van nieuwe ideeën en kansen binnen de jeugdzorg. Ik werd heel enthousiast van de manier waarop er ruimte voor nieuwe ideeën werd gecreëerd. Je werd als young professional geprikkeld om buiten de bestaande kaders te denken en te denken in mogelijkheden en oplossingen in plaats van problemen en zorgen.

Portefeuillehouder Wybe Cnossen

2015-07-13

Changing the GAME PLUS

De zorg voor jeugd, ook de Justitiële Jeugdinrichtingen en Jeugdzorg PLUS, zit in een complexe transformatie waarin van alle betrokken partijen het uiterste wordt gevraagd. In deze transitie is het cruciaal dat bestuurders zich verbinden met getalenteerde en mogelijk dwarsdenkende professionals uit de sector. Deze potentiele ‘gamechangers’ werken soms vanuit heel andere perspectieven en zullen de toekomst vorm gaan geven binnen de zorg voor jeugd.

De Associatie voor Jeugd is ervan overtuigd dat de zorg voor jeugd van de toekomst de inzet van deze talenten hard nodig heeft. En is een samenwerking aangegaan op dit onderwerp met FCB.

2015-07-09

Begin oktober start een nieuw traject van Changing the GAME. Voor medewerkers uit JJI’s en Jeugdzorg PLUS, die in een eigen netwerk gaan werken aan interventures. Aansluiting met de andere groep wordt op een aantal momenten gedurende het traject gemaakt. Gestart wordt met een viertal organisaties.

ctg

De zorg voor jeugd zit in een complexe transformatie waarin van alle betrokken partijen het uiterste wordt gevraagd. In deze transitie is het cruciaal dat bestuurders zich verbinden met getalenteerde en mogelijk dwarsdenkende professionals uit de sector. Deze potentiele ‘gamechangers’ werken soms vanuit heel andere perspectieven en zullen de toekomst vorm gaan geven binnen de zorg voor jeugd.

De Associatie voor Jeugd is ervan overtuigd dat de zorg voor jeugd van de toekomst de inzet van deze talenten hard nodig heeft. En is een samenwerking aangegaan op dit onderwerp met FCB en Broosz.

Gekozen is voor de aanpak van Changing the GAME. Dit is een ervaringsgerichte expeditie waarbij talentvolle helden en heldinnen van deelnemende organisaties samen met hun bestuurders toewerken naar concrete acties. Acties die betekenisvol en uitdagend zijn én die bijdragen aan een succesvolle transformatie van de zorg voor jeugd. In een leercommunity wordt daarnaast van elkaars veranderpraktijken geleerd en kan er een optimaal leer- en werkproces ontstaan.

In maart 2015 startte Changing the GAME met 8 organisaties en 24 professionals. in november 2015 worden de resultaten gepresenteerd. Wij houden u op de hoogte via de nieuwsbrieven.

FOLDER CHANING THE GAME

ctgpic

• Verslag: Bouwen aan pedagogische community’s - 8 februari 2019 +

180226 Verdiwel Jeugdzorg en sociaal werk kunnen elkaar versterken en samen meer preventie bewerkstelligen. Bijvoorbeeld door gezamenlijke combinaties van professionele en vrijwillige

• Pamflet naar aanleiding van de sessie: 8 oktober MBO jeugdhulp +

mboavjjzn De inspiratiesessie op 8 oktober heeft als een versneller gewerkt in een gezamenlijke praktijk- en beleidsontwikkeling van MBO en Jeugdhulp

• 'Samen Toekomst Maken' van start! 16 april 2019 +

Samen toekomst maken Op 29 januari lanceerden de Associatie voor Jeugd en haar partners dit unieke landelijke event over (digitale) innovatie in het

• Voorjaarscongres 2019 +

190321 Olifanten Voorjaarscongres 2019
    ‘Olifanten in Beweging’
    Onderweg naar professioneel agile werken in een concurrerende omgeving

De Kring West nodigt u van

• Stichting Het Vergeten Kind reikt Hartenhuis Award 2019 uit aan makers van documentaire ‘ALICIA’ +

20190205 Foto hartenhuis “De Hartenhuis Award 2019 is uitgereikt aan de filmmaker en producent van de documentaire Alicia: Maasja Ooms en Willemijn Cerutti,

• Inspiratiesessie Vakmanschap Jeugdprofessionals - 14 maart 2019 +

plaatje2 Voor bestuurders samen met een professional een gezamenlijk initiatief van Jeugdzorg Nederland, de Associatie voor Jeugd, de Associatie Wijkteams en

• Coalitie DataLab’s Jeugd +

181220 Bigdata In november hebben een aantal leden van de Associatie voor Jeugd zich verbonden tot een Coalitie  DataLab’s Jeugd. In de

Jeugdhulp naar 21!

Kijk hier onze film #Jeugdhulpnaar21 en luister waarom!