CTG kaart expeditie final 01 cmyk kopie 2 300x300 Verslag Changing the game: 30 en 31 oktober 2014: Drie dagdelen waarin bestuurders en young professionals uit de Jeugdzorg, uit het hele land, met elkaar in gesprek gingen. Dit was een initiatief van Associatie voor Jeugd in samenwerking met Broosz. Organisaties zoals Spirit Amsterdam, Elker, het Poortje, Juzt, Youke en Cardea deden mee.
De drie dagdelen stonden in het teken van nieuwe ideeën en kansen binnen de jeugdzorg. Ik werd heel enthousiast van de manier waarop er ruimte voor nieuwe ideeën werd gecreëerd. Je werd als young professional geprikkeld om buiten de bestaande kaders te denken en te denken in mogelijkheden en oplossingen in plaats van problemen en zorgen.

• Datalab Jeugd +

childdata DataLab Jeugd is een initiatief van de Associatie voor Jeugd om aan de hand van Data specifieke problemen te behandlen

• Verslag Najaarscongres 2019 - Bergen +

hoofdontwerp kaart

Op 31 oktober en 1 november vond het Najaarscongres 2019 plaats in Bergen.

In dit najaarscongres stond reflectie centraal. Een

• Verslag: Inspiratiesessie Van curatie naar Preventie 4 oktober +

191023 NB curpre Eerder ingrijpen om erger te voorkomen. En daarbij gebruik maken van data en kennis. Daar draait het om bij Smart

• Data congressen 2020 bekend +

jib

De data voor de congressen van de Associatie voor Jeugd zijn bekend gemaakt:

• Uitnodiging Club van 1000 - Samen Toekomst Maken +

Beste bestuurder, directeur,

Op 16 april 2019 organiseerde de Digi-Coalitie, een coalitie van partners actief in de zorg voor jeugd,

• Kennissessie: Kleinschalige voorzieningen +

191121 KLV1 Het leven van een kind moet “zo thuis mogelijk” zijn, staat in de uitgangspunten van het VWS-programma Zorg voor de

• Verslag: Inspiratiesessie Van curatie naar Preventie +

curatiepreventie Op 4 oktober organiseerde de Associatie voor Jeugd, Verdiwel en de Associatie Wijkteams de derde inspiratiesessie “Van curatie naar preventie”.

• Samen Toekomst Maken opnieuw in 2020 +

DSC01534 Na een geweldig event op 16 april 2019 gaan we opnieuw Samen Toekomst Maken. De nieuw te vormen kerngroep komt

• Verslag Inspiratiesessie Vakmanschap +

smiling Op 20 juni was er een inspirerende sessie over vakmanschap. Tijdens deze sessie deelden Sjoerd Robijn en Karen Jonkers namens