shielafish De Stichting Learning Together heeft in september 2014 besloten in het najaar zowel het inhoudelijke rendement als het project Learning Together te evalueren. Dit doet zij samen met de reviewers die in 2013 en 2014 opgeleid zijn en in een aantal casus gewerkt hebben,
met de supervisoren en projectleiding en met het bestuur. Daarnaast heeft het Zijlstra Instituut mee gekeken naar belangrijke thema’s. Tevens worden er evaluaties gehouden met de organisaties waar een review gehouden is.

Begin november wil het bestuur met de leden van de Associatie Jeugdzorg op het najaarscongres in Deventer haar ervaringen en eerste ideeen over de koers bespreken.
Begin december 2014 zal het bestuur de conclusies publiceren.

Sheila Fish
In juni 2014 is met een aantal stakeholders rondom Learning Together een conference call gehouden met Sheila Fish, de grondlegger onder Learning Together. Sheila Fish ondersteunt de ontwikkelingen in Nederland; zij voert supervisies uit en is beschikbaar voor het opleiden van nieuwe reviewers. Eind juni was dit ook de bedoeling. Door een staking op het vliegveld in Engeland kon zij jamer genoeg niet naar Nederland komen.
Na de evaluatie zal opnieuw besloten worden wanneer Sheila Fish weer naar Nederland kan komen. Ook in Engeland is overigens zichtbaar dat er meerdere varianten van Learning Together ontstaan, waaronder een ‘light versie’.

• Webinar en opbrengsten DataLab Jeugd +

In juni hebben wij het DataLab jeugd met succes afgerond! Wat hebben wij veel geleerd van hoe je een DataLab

• Uitnodiging Samen Reflecteren 2020 +

NEVER WASTE A GOOD CRISIS…

Heeft het omgaan met de corona-crisis ons wat
    geleerd over onze transformatie-opdracht?

Wat begon

• Najaarscongres 2020 +

vp2

Staan 19 en 20 november al in jouw agenda genoteerd? Zo nee: nog even doen! Dan vindt het najaarscongres van

• Inspiratie: Technologie in de langdurige zorg +

De ontwikkelingen en nieuwe maatregelen rondom het coronavirus binnen de langdurige zorg volgen elkaar razendsnel op. Vilans heeft ter inspiratie

• Inzichten die de coronacrisis ons bracht +

D VP1 e associatie voor Jeugd zet in op samen leren, ontwikkelen en innoveren. Om een beeld te krijgen van de

• Verslag Inspiratiesessie ‘Samen leren met impact’ +

200303 Verslag Inspiratiesessie Samen leren met impact Pagina 1 Afbeelding 0003 De Associatie voor Jeugd en Stichting Learning Together organiseerden op 3 maart de inspiratiesessie ‘Samen leren: een grote uitdaging’. Op

• Samen Toekomst Maken: verplaatst naar 27 oktober 2020 +

01 robot los In lijn met de maatregelen tegen het coronavirus die op 12 maart door de Rijksoverheid zijn aangekondigd, is door het

• Succesfactoren van wijkgericht werken +

normal Suzanne Marenne Lezing door en discussie met Marenne van Kempen en Suzanne Verdoold.
    Kring oud-leden Associatie Jeugd, Utrecht, 16 januari 2020

Marenne

• Inspriatiesessie: Samen Leren: een grote uidaging - 3 maart +

200327 impact cr Gezamenlijke problemen los je niet alleen op. Samen leren vraagt dat we kwetsbaarheid durven laten zien. De voorbeelden laten zien