Congressen

Elk jaar wordt een Voorjaars- en Najaarscongres georganiseerd: een bijeenkomst van 17 tot 17 uur. Georganiseerd door een van de Kringen, op basis van een actueel thema.

De congressen geven leden de mogelijkheid om zich diepgaand te oriënteren op een onderwerp, elkaar uitgebreid te spreken en initiatieven te nemen. Soms organiseert een Kring een congres in het buitenland. Zo zijn er werkbezoeken geweest in Engeland en Denemarken. Tijdens de voorjaarscongres wordt ook de algemene jaarvergadering van de Vereniging gehouden. De leden betalen de verblijfkosten van de congressen als eigen bijdrage.

Het najaarscongres vindt plaats op 5 en 6 november 2015 in de regio Rotterdam.

Bekeken wordt met een aantal leden en Sadik Harchaoui of een verdiepende inspiratietafel over dit thema gewenst is.

• Verslag: Bouwen aan pedagogische community’s - 8 februari 2019 +

180226 Verdiwel Jeugdzorg en sociaal werk kunnen elkaar versterken en samen meer preventie bewerkstelligen. Bijvoorbeeld door gezamenlijke combinaties van professionele en vrijwillige

• Pamflet naar aanleiding van de sessie: 8 oktober MBO jeugdhulp +

mboavjjzn De inspiratiesessie op 8 oktober heeft als een versneller gewerkt in een gezamenlijke praktijk- en beleidsontwikkeling van MBO en Jeugdhulp

• 'Samen Toekomst Maken' van start! 16 april 2019 +

Samen toekomst maken Op 29 januari lanceerden de Associatie voor Jeugd en haar partners dit unieke landelijke event over (digitale) innovatie in het

• Voorjaarscongres 2019 +

190321 Olifanten Voorjaarscongres 2019
    ‘Olifanten in Beweging’
    Onderweg naar professioneel agile werken in een concurrerende omgeving

De Kring West nodigt u van

• Stichting Het Vergeten Kind reikt Hartenhuis Award 2019 uit aan makers van documentaire ‘ALICIA’ +

20190205 Foto hartenhuis “De Hartenhuis Award 2019 is uitgereikt aan de filmmaker en producent van de documentaire Alicia: Maasja Ooms en Willemijn Cerutti,

• Inspiratiesessie Vakmanschap Jeugdprofessionals - 14 maart 2019 +

plaatje2 Voor bestuurders samen met een professional een gezamenlijk initiatief van Jeugdzorg Nederland, de Associatie voor Jeugd, de Associatie Wijkteams en

• Coalitie DataLab’s Jeugd +

181220 Bigdata In november hebben een aantal leden van de Associatie voor Jeugd zich verbonden tot een Coalitie  DataLab’s Jeugd. In de

Jeugdhulp naar 21!

Kijk hier onze film #Jeugdhulpnaar21 en luister waarom!