180711 kaart 1 Op 8 november gaan we aan het werk met de impact, die nanotechnologie heeft op ons dagelijks leven en op de zorg voor jeugd van de (nabije) toekomst. Op 9 november organiseren we een landelijke DIGI-LAB in het ‘Design LAB’ van de Universiteit Twente. Daar leggen verbinding tussen onze eigen innovaties/vraagstukken en de kennis vanuit de nanotechnologie.

Locatie: Twente, Enschede
Aanvang:

8 november 2018 - 13.00 uur
Intercity Hotel, Enschede
3.30 uur vervoer naar Universiteit.

Einde: 9 november 2018 - 15.00 uur

De Kring Noord nodigt u van harte uit voor het Najaarscongres 2018 in Twente.

Op 8 november gaan we aan het werk met de impact, die nanotechnologie heeft op ons dagelijks leven en op de zorg voor jeugd van de (nabije) toekomst. Een uiterst belangrijke ontwikkeling gezien de transformatieopdracht die we hebben.

We worden ontvangen door nano-pionier Prof dr. ing. Dave Blank. Hij was wetenschappelijk directeur van MESA+, het instituut voor nanotechnologie en sinds september 2015 Chief Scientific Ambassador en Universiteitshoogleraar van de Universiteit Twente.

Dave geeft ons een beeld van de impact van nanotechnologie op ons dagelijks leven. Daarop gaan we in gesprek met elkaar aan de hand van stellingen en (praktische en ethische) vraagstukken uit de zorg voor jeugd. We gaan in gesprek met Dave over deze vraagstukken.

We overnachten in het innovatieve Intercity Hotel Enschede, Willem Wilminkplein 5, 7511 PG Enschede.

Op 9 november organiseren we een landelijke DIGI-LAB. We roepen alle innovatiewerkplaatsen, broedplaatsen en Garages 2020, actief binnen de zorg voor jeugd, op om in het ‘Design LAB’ van de Universiteit Twente opbrengsten, dilemma’s en vraagstukken te delen. En leggen verbinding tussen onze eigen innovaties/vraagstukken en de kennis vanuit de nanotechnologie. Nodigt u vooral een aantal innovators uit uw ‘werkplaatsen’ uit om aan deze bijzondere bijeenkomst een bijdrage te leveren!

Namens de kring Noord
Jeroen van Oijen      José Schilderinck       Yvonne Beishuizen       Gitta Griffioen      Wybe Cnossen      Peter Stam
ism Jan Houwing

Kosten € 450,- voor het hele congres.

aanmelden button web

Programma:

Donderdag 8 november

14.00 START
Gitta Griffioen heet u namens de Kring Noord van harte welkom.

THEMA: HOE NANO TECHNOLOGIE HET DAGELIJKS LEVEN VERANDERD.

Op 8 november gaan we aan het werk met de impact, die nanotechnologie heeft op ons dagelijks leven en op de zorg voor jeugd van de (nabije) toekomst. Een uiterst belangrijke ontwikkeling gezien de transformatie-opdracht die we hebben. We worden ontvangen door nano-pionier Prof dr. ing. Dave Blank. Hij was wetenschappelijk directeur van MESA+, het instituut voor nanotechnologie en sinds september 2015 Chief Scientific Ambassadoren Universiteitshoogleraar van de Universiteit Twente. Dave geeft ons een beeld van de impact van nanotechnologie op ons dagelijks leven. Daarop gaan we in gesprek met elkaar aan de hand van stellingen en (praktische en ethische) vraagstukken uit de zorg voor jeugd.

16.00 Reflectie-tijd
Een wandeling door het Twentse landschap om over de vraagstukken die we met Dave Blank hebben benoemd na te denken.

17.00 Feedback
Met Dave gaan we weer in gesprek over een aantal thema’s. Kunnen we een aantal centrale vraagstukken voor de dag erna formuleren?

18.00 Inchecken in hotel, vervolgens vervoer per bus naar de diner locatie.

18.45 Borrel

19.30 Diner
Een woord van welkom van uw voorzitter, Marienne Verhoef. Zij introduceert nieuwe leden en memoreert vertrekkende leden.
Zoals altijd werken we tussen de gangen door een formeel én informatief programma af. Met onder andere:
• Korte ledenvergadering, met name Begroting 2019 en op hoofdlijnen plannen 2019
• Aandacht voor een aantal projecten van de Associatie voor Jeugd (waaronder de Zwerm, Altijd met de Jongere / resultaten enquete leden, DigiJong / event april 2019)
• FICE NL wil graag bij monde van Arno Lelieveld aandacht in gesprek met de leden.

Vrijdag 9 november

Op 9 november organiseren we een landelijke DIGI-LAB. Deze vind ook plaats in het Digilab van de Universiteit Twente.

We roepen alle innovatiewerkplaatsen, broedplaatsen en Garages 2020, actief binnen de zorg voor jeugd, op om in het ‘Design LAB’ van de Universiteit Twente opbrengsten, dilemma’s en vraagstukken te delen. En leggen verbinding tussen onze eigen innovaties/vraagstukken en de kennis vanuit de nanotechnologie. Nodigt u vooral een aantal innovators uit uw ‘werkplaatsen’ uit om aan deze bijzondere bijeenkomst een bijdrage te leveren! In een later stadium presenteren we u een meer gedetailleerd programma.

• Verslag Inspiratiesessie Bouwen aan pedagogische community’s +

181005 Verdiwel - van curatie naar preventie - jeugdhulp en sociaal werk trekken samen op

Op 5 oktober jl. kwamen bestuurders van de Associatie

• Verslag inspiratiesessie: ‘Gelijke kansen voor kwetsbare jongeren.' +

hallo mbo MBO en Jeugdhulp samen

Op 8 oktober troffen zo’n 40 bestuurders en andere betrokkenen uit de MBO- en Jeugdhulpwereld elkaar

Jeugdhulp naar 21!

180925 jwzb Kijk hier onze film #Jeugdhulpnaar21 en luister waarom!

Want:
    "18 word je van de één op andere dag. Maar zo

• Inspirerende ochtend en netwerklunch +

180913 Pits Datum: Amsterdam, de Pitskeuken (IJsbaanpad 11)
    Locatie: Vrijdag 28 september
    Tijd; 10-14 uur

Programma:
    10.00 - 11.00 uur Van idee naar

• Verkenning ‘Wat werkt’? +

180913 beraad De netwerken Associatie voor Jeugd (bestuurder), AssociatieKring (directeuren) en WERKtank (professionals) gaan een ‘beweging’ verkennen die we gezamenlijk in gang

• Landelijk event: Samen toekomst maken - 16 april 2019 +

190416 plaatje handen Op initiatief van de Associatie voor Jeugd heeft een breed netwerk van innovatoren uit het jeugddomein de handen ineen geslagen.

• Najaarscongres 2018, Twente +

• Uitnodiging: Anders Verantwoorden +

boy and girl reading sm Beste genodigden,

Op verschillende plekken en in verschillende verbanden zijn we bezig met ‘anders verantwoorden’. Eenvoudiger en meer volgens de