20181109_100442.jpg Het Designlab van de Utwente Enschede was een inspirerende omgeving voor het tweede deel van ons najaarscongres op 9 november. Zo’n 60 professionals, bezig met (digitale) innovatie in onze organisaties, sloten zich aan. Indrukwekkend om mee te maken hoeveel energie en ontwikkelvermogen zich in één ruimte bevond. De Kring West neemt dit concept mee in haar voorjaarscongres.

Na een verhelderende inleiding door Hoogleraar Peter Paul Verbeek (filosofie van technologie) ging Eva van der Drift (Garage 20202) dieper in op een ethisch vraagstuk uit de praktijk. Merlijn Smits (DreamTeam Designlab)  presenteerde een ‘waardenspel’ aan de hand waarvan de deelnemers ethische vragen rond een toepassing verder konden uitwerken.

Een bijzonder geslaagde dag, die voortborduurde op een indrukwekkende lezing de dag ervoor van Professor Dave Blank, die dieper inging op de mogelijkheden van nanotechnologie.

Kijk ook de fotoimpressie

• Seminar Floortje Scheepers: Jeugdhulp digitaal: het nieuwe normaal? +

Op 7 oktober deelt Floortje Scheepers, hoogleraar Innovatie in de GGZ, haar visie op digitale innovatie in de zorg voor

• Webinar en opbrengsten DataLab Jeugd +

In juni hebben wij het DataLab jeugd met succes afgerond! Wat hebben wij veel geleerd van hoe je een DataLab

• Uitnodiging Samen Reflecteren 2020 +

NEVER WASTE A GOOD CRISIS…

Heeft het omgaan met de corona-crisis ons wat
    geleerd over onze transformatie-opdracht?

Wat begon

• Najaarscongres 2020 +

vp2

Staan 19 en 20 november al in jouw agenda genoteerd? Zo nee: nog even doen! Dan vindt het najaarscongres van

• Inspiratie: Technologie in de langdurige zorg +

De ontwikkelingen en nieuwe maatregelen rondom het coronavirus binnen de langdurige zorg volgen elkaar razendsnel op. Vilans heeft ter inspiratie

• Inzichten die de coronacrisis ons bracht +

D VP1 e associatie voor Jeugd zet in op samen leren, ontwikkelen en innoveren. Om een beeld te krijgen van de

• Verslag Inspiratiesessie ‘Samen leren met impact’ +

200303 Verslag Inspiratiesessie Samen leren met impact Pagina 1 Afbeelding 0003 De Associatie voor Jeugd en Stichting Learning Together organiseerden op 3 maart de inspiratiesessie ‘Samen leren: een grote uitdaging’. Op

• Samen Toekomst Maken: verplaatst naar 27 oktober 2020 +

01 robot los In lijn met de maatregelen tegen het coronavirus die op 12 maart door de Rijksoverheid zijn aangekondigd, is door het

• Succesfactoren van wijkgericht werken +

normal Suzanne Marenne Lezing door en discussie met Marenne van Kempen en Suzanne Verdoold.
    Kring oud-leden Associatie Jeugd, Utrecht, 16 januari 2020

Marenne

• Inspriatiesessie: Samen Leren: een grote uidaging - 3 maart +

200327 impact cr Gezamenlijke problemen los je niet alleen op. Samen leren vraagt dat we kwetsbaarheid durven laten zien. De voorbeelden laten zien