20181109_100442.jpg Het Designlab van de Utwente Enschede was een inspirerende omgeving voor het tweede deel van ons najaarscongres op 9 november. Zo’n 60 professionals, bezig met (digitale) innovatie in onze organisaties, sloten zich aan. Indrukwekkend om mee te maken hoeveel energie en ontwikkelvermogen zich in één ruimte bevond. De Kring West neemt dit concept mee in haar voorjaarscongres.

Na een verhelderende inleiding door Hoogleraar Peter Paul Verbeek (filosofie van technologie) ging Eva van der Drift (Garage 20202) dieper in op een ethisch vraagstuk uit de praktijk. Merlijn Smits (DreamTeam Designlab)  presenteerde een ‘waardenspel’ aan de hand waarvan de deelnemers ethische vragen rond een toepassing verder konden uitwerken.

Een bijzonder geslaagde dag, die voortborduurde op een indrukwekkende lezing de dag ervoor van Professor Dave Blank, die dieper inging op de mogelijkheden van nanotechnologie.

Kijk ook de fotoimpressie

• Open Oproep Nieuwe Woonconcepten dak- en thuisloze jongeren +

actieprogramma In april schreef het stimuleringsfonds creatieve Industrie de Open Oproep Nieuwe woonconcepten dak- en thuisloze jongeren uit. Vijf ontwerpteams werden

• Het woord is aan… Karen Strengen +

csm Karen ceb380ac83 In deze rubriek stellen (nieuwe) leden zich aan u voor. Vandaag is het woord aan Karen Strengen, bestuurder van Dak

• Najaarscongres 2020 GAAT ONLINE! +

HET NAJAARSCONGRES OP 19 EN 20 NOVEMBER GAAT ONLINE!

Vanwege de coronamaatregelen hebben wij helaas moeten besluiten om het najaarscongres

• Inspiratie: Technologie in de langdurige zorg +

De ontwikkelingen en nieuwe maatregelen rondom het coronavirus binnen de langdurige zorg volgen elkaar razendsnel op. Vilans heeft ter inspiratie