20181109_100442.jpg Het Designlab van de Utwente Enschede was een inspirerende omgeving voor het tweede deel van ons najaarscongres op 9 november. Zo’n 60 professionals, bezig met (digitale) innovatie in onze organisaties, sloten zich aan. Indrukwekkend om mee te maken hoeveel energie en ontwikkelvermogen zich in één ruimte bevond. De Kring West neemt dit concept mee in haar voorjaarscongres.

Na een verhelderende inleiding door Hoogleraar Peter Paul Verbeek (filosofie van technologie) ging Eva van der Drift (Garage 20202) dieper in op een ethisch vraagstuk uit de praktijk. Merlijn Smits (DreamTeam Designlab)  presenteerde een ‘waardenspel’ aan de hand waarvan de deelnemers ethische vragen rond een toepassing verder konden uitwerken.

Een bijzonder geslaagde dag, die voortborduurde op een indrukwekkende lezing de dag ervoor van Professor Dave Blank, die dieper inging op de mogelijkheden van nanotechnologie.

Kijk ook de fotoimpressie

• Inspiratiesessie vakmanschap - 14 maart 2019 +

Reserveer nu vast deze ochtend!

Inspiratiesessie Vakmanschap Jeugdprofessionals
    14 maart van 9.30 - 13.00 uur
    Beatrixgebouw, achterzijde Utrecht CS

Een gezamenlijk

• Coalitie DataLab’s Jeugd +

181220 Bigdata In november hebben een aantal leden van de Associatie voor Jeugd zich verbonden tot een Coalitie  DataLab’s Jeugd. In de

• Nieuwjaarsbijeenkomst: ANDERS +

180131 links

Voor het eerst nodigen Associatie voor Jeugd, Jeugdzorg Nederland, GGZ Nederland, VGN en VOBC u uit voor een gezamenlijke nieuwjaarsbijeenkomst

• Verslag Inspiratiesessie Bouwen aan pedagogische community’s +

181005 Verdiwel - van curatie naar preventie - jeugdhulp en sociaal werk trekken samen op

Op 5 oktober jl. kwamen bestuurders van de Associatie

• Verslag inspiratiesessie: ‘Gelijke kansen voor kwetsbare jongeren.' +

hallo mbo MBO en Jeugdhulp samen

Op 8 oktober troffen zo’n 40 bestuurders en andere betrokkenen uit de MBO- en Jeugdhulpwereld elkaar

Jeugdhulp naar 21!

180925 jwzb Kijk hier onze film #Jeugdhulpnaar21 en luister waarom!

Want:
    "18 word je van de één op andere dag. Maar zo

• Inspirerende ochtend en netwerklunch +

180913 Pits Datum: Amsterdam, de Pitskeuken (IJsbaanpad 11)
    Locatie: Vrijdag 28 september
    Tijd; 10-14 uur

Programma:
    10.00 - 11.00 uur Van idee naar

• Verkenning ‘Wat werkt’? +

180913 beraad De netwerken Associatie voor Jeugd (bestuurder), AssociatieKring (directeuren) en WERKtank (professionals) gaan een ‘beweging’ verkennen die we gezamenlijk in gang

• Landelijk event: Samen toekomst maken - 16 april 2019 +

190416 plaatje handen Op initiatief van de Associatie voor Jeugd heeft een breed netwerk van innovatoren uit het jeugddomein de handen ineen geslagen.

• Najaarscongres 2018, Twente +

180711 kaart 1 Op 8 november gaan we aan het werk met de impact, die nanotechnologie heeft op ons dagelijks leven en op de

• Uitnodiging: Anders Verantwoorden +

boy and girl reading sm Beste genodigden,