20181109_100442.jpgHet Designlab van de Utwente Enschede was een inspirerende omgeving voor het tweede deel van ons najaarscongres op 9 november. Zo’n 60 professionals, bezig met (digitale) innovatie in onze organisaties, sloten zich aan. Indrukwekkend om mee te maken hoeveel energie en ontwikkelvermogen zich in één ruimte bevond. De Kring West neemt dit concept mee in haar voorjaarscongres.

Na een verhelderende inleiding door Hoogleraar Peter Paul Verbeek (filosofie van technologie) ging Eva van der Drift (Garage 20202) dieper in op een ethisch vraagstuk uit de praktijk. Merlijn Smits (DreamTeam Designlab)  presenteerde een ‘waardenspel’ aan de hand waarvan de deelnemers ethische vragen rond een toepassing verder konden uitwerken.

Een bijzonder geslaagde dag, die voortborduurde op een indrukwekkende lezing de dag ervoor van Professor Dave Blank, die dieper inging op de mogelijkheden van nanotechnologie.

Kijk ook de fotoimpressie