180711 kaart 1 Op 8 november gaan we aan het werk met de impact, die nanotechnologie heeft op ons dagelijks leven en op de zorg voor jeugd van de (nabije) toekomst. Op 9 november organiseren we een landelijke DIGI-LAB in het ‘Design LAB’ van de Universiteit Twente. Daar leggen verbinding tussen onze eigen innovaties/vraagstukken en de kennis vanuit de nanotechnologie.

Locatie: Twente, Enschede
Aanvang:

8 november 2018 - 13.00 uur
Intercity Hotel, Enschede
3.30 uur vervoer naar Universiteit.

Einde: 9 november 2018 - 15.00 uur

De Kring Noord nodigt u van harte uit voor het Najaarscongres 2018 in Twente.

Op 8 november gaan we aan het werk met de impact, die nanotechnologie heeft op ons dagelijks leven en op de zorg voor jeugd van de (nabije) toekomst. Een uiterst belangrijke ontwikkeling gezien de transformatieopdracht die we hebben.

We worden ontvangen door nano-pionier Prof dr. ing. Dave Blank. Hij was wetenschappelijk directeur van MESA+, het instituut voor nanotechnologie en sinds september 2015 Chief Scientific Ambassador en Universiteitshoogleraar van de Universiteit Twente.

Dave geeft ons een beeld van de impact van nanotechnologie op ons dagelijks leven. Daarop gaan we in gesprek met elkaar aan de hand van stellingen en (praktische en ethische) vraagstukken uit de zorg voor jeugd. We gaan in gesprek met Dave over deze vraagstukken.

We overnachten in het innovatieve Intercity Hotel Enschede, Willem Wilminkplein 5, 7511 PG Enschede.

Op 9 november organiseren we een landelijke DIGI-LAB. We roepen alle innovatiewerkplaatsen, broedplaatsen en Garages 2020, actief binnen de zorg voor jeugd, op om in het ‘Design LAB’ van de Universiteit Twente opbrengsten, dilemma’s en vraagstukken te delen. En leggen verbinding tussen onze eigen innovaties/vraagstukken en de kennis vanuit de nanotechnologie. Nodigt u vooral een aantal innovators uit uw ‘werkplaatsen’ uit om aan deze bijzondere bijeenkomst een bijdrage te leveren!

Namens de kring Noord
Jeroen van Oijen      José Schilderinck       Yvonne Beishuizen       Gitta Griffioen      Wybe Cnossen      Peter Stam
ism Jan Houwing

Kosten € 450,- voor het hele congres.

aanmelden button web

Programma:

Donderdag 8 november

14.00 START
Gitta Griffioen heet u namens de Kring Noord van harte welkom.

THEMA: HOE NANO TECHNOLOGIE HET DAGELIJKS LEVEN VERANDERD.

Op 8 november gaan we aan het werk met de impact, die nanotechnologie heeft op ons dagelijks leven en op de zorg voor jeugd van de (nabije) toekomst. Een uiterst belangrijke ontwikkeling gezien de transformatie-opdracht die we hebben. We worden ontvangen door nano-pionier Prof dr. ing. Dave Blank. Hij was wetenschappelijk directeur van MESA+, het instituut voor nanotechnologie en sinds september 2015 Chief Scientific Ambassadoren Universiteitshoogleraar van de Universiteit Twente. Dave geeft ons een beeld van de impact van nanotechnologie op ons dagelijks leven. Daarop gaan we in gesprek met elkaar aan de hand van stellingen en (praktische en ethische) vraagstukken uit de zorg voor jeugd.

16.00 Reflectie-tijd
Een wandeling door het Twentse landschap om over de vraagstukken die we met Dave Blank hebben benoemd na te denken.

17.00 Feedback
Met Dave gaan we weer in gesprek over een aantal thema’s. Kunnen we een aantal centrale vraagstukken voor de dag erna formuleren?

18.00 Inchecken in hotel, vervolgens vervoer per bus naar de diner locatie.

18.45 Borrel

19.30 Diner
Een woord van welkom van uw voorzitter, Marienne Verhoef. Zij introduceert nieuwe leden en memoreert vertrekkende leden.
Zoals altijd werken we tussen de gangen door een formeel én informatief programma af. Met onder andere:
• Korte ledenvergadering, met name Begroting 2019 en op hoofdlijnen plannen 2019
• Aandacht voor een aantal projecten van de Associatie voor Jeugd (waaronder de Zwerm, Altijd met de Jongere / resultaten enquete leden, DigiJong / event april 2019)
• FICE NL wil graag bij monde van Arno Lelieveld aandacht in gesprek met de leden.

Vrijdag 9 november

Op 9 november organiseren we een landelijke DIGI-LAB. Deze vind ook plaats in het Digilab van de Universiteit Twente.

We roepen alle innovatiewerkplaatsen, broedplaatsen en Garages 2020, actief binnen de zorg voor jeugd, op om in het ‘Design LAB’ van de Universiteit Twente opbrengsten, dilemma’s en vraagstukken te delen. En leggen verbinding tussen onze eigen innovaties/vraagstukken en de kennis vanuit de nanotechnologie. Nodigt u vooral een aantal innovators uit uw ‘werkplaatsen’ uit om aan deze bijzondere bijeenkomst een bijdrage te leveren! In een later stadium presenteren we u een meer gedetailleerd programma.

• Nieuwjaarsbijeenkomst op 16 januari 2020 +

anthony ginsbrook Hr6dzqNLzhw small

Op 16 januari organiseren de Associatie voor Jeugd, Jeugdzorg Nederland, GGZ Nederland, VGN en VOBC een gezamenlijke nieuwjaarsbijeenkomst.

Thema: emancipatie

• Datalab Jeugd +

childdata DataLab Jeugd is een initiatief van de Associatie voor Jeugd om aan de hand van Data specifieke problemen te behandlen

• Verslag Najaarscongres 2019 - Bergen +

hoofdontwerp kaart

Op 31 oktober en 1 november vond het Najaarscongres 2019 plaats in Bergen.

In dit najaarscongres stond reflectie centraal. Een

• Verslag: Inspiratiesessie Van curatie naar Preventie 4 oktober +

191023 NB curpre Eerder ingrijpen om erger te voorkomen. En daarbij gebruik maken van data en kennis. Daar draait het om bij Smart

• Data congressen 2020 bekend +

jib

De data voor de congressen van de Associatie voor Jeugd zijn bekend gemaakt:

• Uitnodiging Club van 1000 - Samen Toekomst Maken +

Beste bestuurder, directeur,

Op 16 april 2019 organiseerde de Digi-Coalitie, een coalitie van partners actief in de zorg voor jeugd,

• Kennissessie: Kleinschalige voorzieningen +

191121 KLV1 Het leven van een kind moet “zo thuis mogelijk” zijn, staat in de uitgangspunten van het VWS-programma Zorg voor de

• Verslag: Inspiratiesessie Van curatie naar Preventie +

curatiepreventie Op 4 oktober organiseerde de Associatie voor Jeugd, Verdiwel en de Associatie Wijkteams de derde inspiratiesessie “Van curatie naar preventie”.

• Samen Toekomst Maken opnieuw in 2020 +

DSC01534 Na een geweldig event op 16 april 2019 gaan we opnieuw Samen Toekomst Maken. De nieuw te vormen kerngroep komt

• Verslag Inspiratiesessie Vakmanschap +

smiling Op 20 juni was er een inspirerende sessie over vakmanschap. Tijdens deze sessie deelden Sjoerd Robijn en Karen Jonkers namens