180711 kaart 1 Op 8 november gaan we aan het werk met de impact, die nanotechnologie heeft op ons dagelijks leven en op de zorg voor jeugd van de (nabije) toekomst. Op 9 november organiseren we een landelijke DIGI-LAB in het ‘Design LAB’ van de Universiteit Twente. Daar leggen verbinding tussen onze eigen innovaties/vraagstukken en de kennis vanuit de nanotechnologie.

Locatie: Twente, Enschede
Aanvang:

8 november 2018 - 13.00 uur
Intercity Hotel, Enschede
3.30 uur vervoer naar Universiteit.

Einde: 9 november 2018 - 15.00 uur

De Kring Noord nodigt u van harte uit voor het Najaarscongres 2018 in Twente.

Op 8 november gaan we aan het werk met de impact, die nanotechnologie heeft op ons dagelijks leven en op de zorg voor jeugd van de (nabije) toekomst. Een uiterst belangrijke ontwikkeling gezien de transformatieopdracht die we hebben.

We worden ontvangen door nano-pionier Prof dr. ing. Dave Blank. Hij was wetenschappelijk directeur van MESA+, het instituut voor nanotechnologie en sinds september 2015 Chief Scientific Ambassador en Universiteitshoogleraar van de Universiteit Twente.

Dave geeft ons een beeld van de impact van nanotechnologie op ons dagelijks leven. Daarop gaan we in gesprek met elkaar aan de hand van stellingen en (praktische en ethische) vraagstukken uit de zorg voor jeugd. We gaan in gesprek met Dave over deze vraagstukken.

We overnachten in het innovatieve Intercity Hotel Enschede, Willem Wilminkplein 5, 7511 PG Enschede.

Op 9 november organiseren we een landelijke DIGI-LAB. We roepen alle innovatiewerkplaatsen, broedplaatsen en Garages 2020, actief binnen de zorg voor jeugd, op om in het ‘Design LAB’ van de Universiteit Twente opbrengsten, dilemma’s en vraagstukken te delen. En leggen verbinding tussen onze eigen innovaties/vraagstukken en de kennis vanuit de nanotechnologie. Nodigt u vooral een aantal innovators uit uw ‘werkplaatsen’ uit om aan deze bijzondere bijeenkomst een bijdrage te leveren!

Namens de kring Noord
Jeroen van Oijen      José Schilderinck       Yvonne Beishuizen       Gitta Griffioen      Wybe Cnossen      Peter Stam
ism Jan Houwing

Kosten € 450,- voor het hele congres.

aanmelden button web

Programma:

Donderdag 8 november

14.00 START
Gitta Griffioen heet u namens de Kring Noord van harte welkom.

THEMA: HOE NANO TECHNOLOGIE HET DAGELIJKS LEVEN VERANDERD.

Op 8 november gaan we aan het werk met de impact, die nanotechnologie heeft op ons dagelijks leven en op de zorg voor jeugd van de (nabije) toekomst. Een uiterst belangrijke ontwikkeling gezien de transformatie-opdracht die we hebben. We worden ontvangen door nano-pionier Prof dr. ing. Dave Blank. Hij was wetenschappelijk directeur van MESA+, het instituut voor nanotechnologie en sinds september 2015 Chief Scientific Ambassadoren Universiteitshoogleraar van de Universiteit Twente. Dave geeft ons een beeld van de impact van nanotechnologie op ons dagelijks leven. Daarop gaan we in gesprek met elkaar aan de hand van stellingen en (praktische en ethische) vraagstukken uit de zorg voor jeugd.

16.00 Reflectie-tijd
Een wandeling door het Twentse landschap om over de vraagstukken die we met Dave Blank hebben benoemd na te denken.

17.00 Feedback
Met Dave gaan we weer in gesprek over een aantal thema’s. Kunnen we een aantal centrale vraagstukken voor de dag erna formuleren?

18.00 Inchecken in hotel, vervolgens vervoer per bus naar de diner locatie.

18.45 Borrel

19.30 Diner
Een woord van welkom van uw voorzitter, Marienne Verhoef. Zij introduceert nieuwe leden en memoreert vertrekkende leden.
Zoals altijd werken we tussen de gangen door een formeel én informatief programma af. Met onder andere:
• Korte ledenvergadering, met name Begroting 2019 en op hoofdlijnen plannen 2019
• Aandacht voor een aantal projecten van de Associatie voor Jeugd (waaronder de Zwerm, Altijd met de Jongere / resultaten enquete leden, DigiJong / event april 2019)
• FICE NL wil graag bij monde van Arno Lelieveld aandacht in gesprek met de leden.

Vrijdag 9 november

Op 9 november organiseren we een landelijke DIGI-LAB. Deze vind ook plaats in het Digilab van de Universiteit Twente.

We roepen alle innovatiewerkplaatsen, broedplaatsen en Garages 2020, actief binnen de zorg voor jeugd, op om in het ‘Design LAB’ van de Universiteit Twente opbrengsten, dilemma’s en vraagstukken te delen. En leggen verbinding tussen onze eigen innovaties/vraagstukken en de kennis vanuit de nanotechnologie. Nodigt u vooral een aantal innovators uit uw ‘werkplaatsen’ uit om aan deze bijzondere bijeenkomst een bijdrage te leveren! In een later stadium presenteren we u een meer gedetailleerd programma.

• Seminar Floortje Scheepers: Jeugdhulp digitaal: het nieuwe normaal? +

Op 7 oktober deelt Floortje Scheepers, hoogleraar Innovatie in de GGZ, haar visie op digitale innovatie in de zorg voor

• Webinar en opbrengsten DataLab Jeugd +

In juni hebben wij het DataLab jeugd met succes afgerond! Wat hebben wij veel geleerd van hoe je een DataLab

• Uitnodiging Samen Reflecteren 2020 +

NEVER WASTE A GOOD CRISIS…

Heeft het omgaan met de corona-crisis ons wat
    geleerd over onze transformatie-opdracht?

Wat begon

• Najaarscongres 2020 +

vp2

Staan 19 en 20 november al in jouw agenda genoteerd? Zo nee: nog even doen! Dan vindt het najaarscongres van

• Inspiratie: Technologie in de langdurige zorg +

De ontwikkelingen en nieuwe maatregelen rondom het coronavirus binnen de langdurige zorg volgen elkaar razendsnel op. Vilans heeft ter inspiratie

• Inzichten die de coronacrisis ons bracht +

D VP1 e associatie voor Jeugd zet in op samen leren, ontwikkelen en innoveren. Om een beeld te krijgen van de

• Verslag Inspiratiesessie ‘Samen leren met impact’ +

200303 Verslag Inspiratiesessie Samen leren met impact Pagina 1 Afbeelding 0003 De Associatie voor Jeugd en Stichting Learning Together organiseerden op 3 maart de inspiratiesessie ‘Samen leren: een grote uitdaging’. Op

• Samen Toekomst Maken: verplaatst naar 27 oktober 2020 +

01 robot los In lijn met de maatregelen tegen het coronavirus die op 12 maart door de Rijksoverheid zijn aangekondigd, is door het

• Succesfactoren van wijkgericht werken +

normal Suzanne Marenne Lezing door en discussie met Marenne van Kempen en Suzanne Verdoold.
    Kring oud-leden Associatie Jeugd, Utrecht, 16 januari 2020

Marenne

• Inspriatiesessie: Samen Leren: een grote uidaging - 3 maart +

200327 impact cr Gezamenlijke problemen los je niet alleen op. Samen leren vraagt dat we kwetsbaarheid durven laten zien. De voorbeelden laten zien