Op 25 mei kwam een grote groep ‘Schotlandgangers’ en andere nieuwsgierigen naar Amersfoort.

Om ervaringen te delen maar vooral ook om te laten zien wat de ervaring concreet opgeleverd heeft.

• Taal verbindt!

Zo presenteerde Chaja Deen (NJI) een initiatief van het NJI om te verkennen hoe één taal en cultuur, ook in Nederland, de beweging naar een inclusieve pedagogische voorziening voor kinderen, kan versterken. De deelnemers gaven Chaja terug niet teveel op uniformering van systemen te zitten, maar vooral te zoeken naar waar de verbindingen in de praktijk zijn én waar mogelijk overlap is, zonder dat verschillende disciplines zich daarvan bewust zijn.

(taal verbindt!   Document)

• Stem van de jongere

De Associatie voor Jeugd bij monde van Gerrit Jan Hoogeland presenteerde een position paper waarin leden van de Associatie voor Jeugd zich commiteren aan een beweging van en voor jongeren in de jeugdhulp. ‘Who Care in Scotland’ heeft veel indruk en afdruk achtergelaten. (Position paper)

• School van de Toekomst

Zo’n 25 bestuurders uit onderwijs, opvang en jeugdhulp gaan (pro)actief aan het werk met het samen opbouwen van inclusieve pedagogische omgevingen voor alle kinderen. Schotland wordt als inspiratie en versneller ervaren van deze beweging.

• Netwerken verbinden

Bij monde van Astrid Ottenheym gaf het netwerk van directeuren van samenwerkingsverbanden passend onderwijs aan om kennis en ervaringen blijvend te delen met jeugdhulp ic de Associatie voor Jeugd.

• Seminar Floortje Scheepers: Jeugdhulp digitaal: het nieuwe normaal? +

Op 7 oktober deelt Floortje Scheepers, hoogleraar Innovatie in de GGZ, haar visie op digitale innovatie in de zorg voor

• Webinar en opbrengsten DataLab Jeugd +

In juni hebben wij het DataLab jeugd met succes afgerond! Wat hebben wij veel geleerd van hoe je een DataLab

• Uitnodiging Samen Reflecteren 2020 +

NEVER WASTE A GOOD CRISIS…

Heeft het omgaan met de corona-crisis ons wat
    geleerd over onze transformatie-opdracht?

Wat begon

• Najaarscongres 2020 +

vp2

Staan 19 en 20 november al in jouw agenda genoteerd? Zo nee: nog even doen! Dan vindt het najaarscongres van

• Inspiratie: Technologie in de langdurige zorg +

De ontwikkelingen en nieuwe maatregelen rondom het coronavirus binnen de langdurige zorg volgen elkaar razendsnel op. Vilans heeft ter inspiratie

• Inzichten die de coronacrisis ons bracht +

D VP1 e associatie voor Jeugd zet in op samen leren, ontwikkelen en innoveren. Om een beeld te krijgen van de

• Verslag Inspiratiesessie ‘Samen leren met impact’ +

200303 Verslag Inspiratiesessie Samen leren met impact Pagina 1 Afbeelding 0003 De Associatie voor Jeugd en Stichting Learning Together organiseerden op 3 maart de inspiratiesessie ‘Samen leren: een grote uitdaging’. Op

• Samen Toekomst Maken: verplaatst naar 27 oktober 2020 +

01 robot los In lijn met de maatregelen tegen het coronavirus die op 12 maart door de Rijksoverheid zijn aangekondigd, is door het

• Succesfactoren van wijkgericht werken +

normal Suzanne Marenne Lezing door en discussie met Marenne van Kempen en Suzanne Verdoold.
    Kring oud-leden Associatie Jeugd, Utrecht, 16 januari 2020

Marenne

• Inspriatiesessie: Samen Leren: een grote uidaging - 3 maart +

200327 impact cr Gezamenlijke problemen los je niet alleen op. Samen leren vraagt dat we kwetsbaarheid durven laten zien. De voorbeelden laten zien