Op 25 mei kwam een grote groep ‘Schotlandgangers’ en andere nieuwsgierigen naar Amersfoort.

Om ervaringen te delen maar vooral ook om te laten zien wat de ervaring concreet opgeleverd heeft.

• Taal verbindt!

Zo presenteerde Chaja Deen (NJI) een initiatief van het NJI om te verkennen hoe één taal en cultuur, ook in Nederland, de beweging naar een inclusieve pedagogische voorziening voor kinderen, kan versterken. De deelnemers gaven Chaja terug niet teveel op uniformering van systemen te zitten, maar vooral te zoeken naar waar de verbindingen in de praktijk zijn én waar mogelijk overlap is, zonder dat verschillende disciplines zich daarvan bewust zijn.

(taal verbindt!   Document)

• Stem van de jongere

De Associatie voor Jeugd bij monde van Gerrit Jan Hoogeland presenteerde een position paper waarin leden van de Associatie voor Jeugd zich commiteren aan een beweging van en voor jongeren in de jeugdhulp. ‘Who Care in Scotland’ heeft veel indruk en afdruk achtergelaten. (Position paper)

• School van de Toekomst

Zo’n 25 bestuurders uit onderwijs, opvang en jeugdhulp gaan (pro)actief aan het werk met het samen opbouwen van inclusieve pedagogische omgevingen voor alle kinderen. Schotland wordt als inspiratie en versneller ervaren van deze beweging.

• Netwerken verbinden

Bij monde van Astrid Ottenheym gaf het netwerk van directeuren van samenwerkingsverbanden passend onderwijs aan om kennis en ervaringen blijvend te delen met jeugdhulp ic de Associatie voor Jeugd.

• Voorjaarscongres 2020 i.v.m. corona afgezegd +

200328 Horst

In lijn met de maatregelen die op 12 maart op advies van het RIVM door de Rijksoverheid zijn genomen om

• Samen Toekomst Maken: verplaatst naar 27 oktober 2020 +

01 robot los In lijn met de maatregelen tegen het coronavirus die op 12 maart door de Rijksoverheid zijn aangekondigd, is door het

• Succesfactoren van wijkgericht werken +

normal Suzanne Marenne Lezing door en discussie met Marenne van Kempen en Suzanne Verdoold.
    Kring oud-leden Associatie Jeugd, Utrecht, 16 januari 2020

Marenne

• Inspriatiesessie: Samen Leren: een grote uidaging - 3 maart +

200327 impact cr Gezamenlijke problemen los je niet alleen op. Samen leren vraagt dat we kwetsbaarheid durven laten zien. De voorbeelden laten zien

• Voorjaarscongres 2020 +

200328 Horst Wanneer: 26 maart v.a. 17:00 uur en 27 maart van 09:00 – 17:00 uur
    Waar: Omgeving Utrecht

Jongeren maken zich

• Verslag Kennissessie: Kleinschalige Voorzieningen +

191121 KLV1 Op 21 november jl. gingen experts en professionals uit de praktijk, de wetenschap en uit (zorg)ondernemingen met elkaar in gesprek

• Verslag Najaarscongres 2019 - Bergen +

hoofdontwerp kaart

Op 31 oktober en 1 november vond het Najaarscongres 2019 plaats in Bergen.

In dit najaarscongres stond reflectie centraal. Een

• Samen Toekomst Maken opnieuw in 2020 +

DSC01534 Na een geweldig event op 16 april 2019 gaan we opnieuw Samen Toekomst Maken. De nieuw te vormen kerngroep komt

• Verslag Inspiratiesessie Vakmanschap +