Beste Schotlandganger,

Graag willen we u, betrokken bij het Najaarscongres 2017 in Schotland, ook uitnodigen voor het inhoudelijke deel van ons Voorjaarscongres 2018 in Leeuwarden. De Kring Noord wil graag ons gezamenlijke gesprek, ook in 2018, verder voortzetten.

Thema De Waag 1 770x430
Onderwijs en Jeugdhulp trekken steeds vaker samen op. Het tegengaan van segregatie en het ontwikkelen van inclusieve leeromgevingen voor ALLE kinderen vraagt van beiden investeren in nieuwe concepten én het opbouwen van professionele leeromgevingen. Het vraagt vooral om ‘anders werken’, ‘anders organiseren, en dus ook om ‘anders financieren en verantwoorden’. In het Voorjaarscongres willen we met onze onderwijs-partners hier dieper op ingaan. Met inspirerende voorbeelden, experimenten en sprekers.

Wij hopen u 22 maart in Leeuwarden te mogen verwelkomen!

aanmelden button web

Programma Donderdag 22 maart

13.00 Ontvangst in Blokhuispoort

Leeuwarden werkt onder meer in het kader van City Deals Inclusieve Stad aan “ innovatieve, baanbrekende aanpakken in het sociaal domein, vertrekkend vanuit het perspectief en met betrokkenheid van gezinnen maar ook met oog voor het uiteindelijk (maatschappelijk/ financieel) rendement van interventies. Met Annette Geurden en Ellen de Bruin (sectormanagers sociaal domein) verkennen we hoe Leeuwarden dat doet. Mede onder druk van de financiële tekorten heeft Leeuwarden haar koers verlegd, door samen met partners naar de gewenste ‘impact’ te kijken en in de toekomst de focus onder meer te richten ‘ steunstructuren in en rondom school en kindcentra’. Hoe is dat ontwerp-proces verlopen?
Een tweede lijn die we verkennen is die van ‘anders financieren en verantwoorden.’Uitgaande van de onbedoeld sturende werking van financierings- en verantwoordingssystemen op een wenselijke praktijk (verkokering versus integratie): hoe zet Leeuwarden hierop in? Welke lessen kunnen we leren van en delen met elkaar?
Met medewerking van
Annette Geurden en Ellen de Bruin (sectormanagers sociaal domein Leeuwarden)
Albert Jan Kruiter (IPW en betrokken bij City Deals inclusieve stad en traject Anders Verantwoorden van Associatie voor Jeugd)

15.00 Werkbezoek ‘School als Werkplaats’ Logo CH2018 site HD 0 Het Friesland College is een ROC waar 15.000 studenten hun MBO opleiding volgen. 10.000 van de studenten volgen een beroepsopleiding. In 2011 is het Friesland College gestart met ‘de School als Werkplaats’: een ondersteunings-team voor docenten en leerlingen dat binnen de school werkt. Financiering vindt plaats door de Gemeente Leeuwarden, Friesland College en Friesland Zorgverzekeraar. Ondanks de resultaten en de lovende reacties uit het hele land blijft structurele financiering toch een thema. (Link)
Liesbeth Buijs (projectleider) gaat met u in gesprek over de aanpak, de resultaten en de vraagstukken

17.00 Aankomst Grand-Cafe / Hotel Post-Plaza Leeuwarden
Borrel en reflectie sessie met alle deelnemers.

18.00 Diner en bezoek Culturele Hoofdstad 2018
We dineren en overnachten in Leeuwarden in ‘the meeting-place van Leeuwarden’ POST-PLAZA. Daarna kunt u genieten van een van de voorstellingen die spelen die avond. Wij verzorgen een overzicht.

aanmelden button web

• Verslag Inspiratiesessie ‘Samen leren met impact’ +

200303 Verslag Inspiratiesessie Samen leren met impact Pagina 1 Afbeelding 0003 De Associatie voor Jeugd en Stichting Learning Together organiseerden op 3 maart de inspiratiesessie ‘Samen leren: een grote uitdaging’. Op

• Voorjaarscongres 2020 i.v.m. corona afgezegd +

200328 Horst

In lijn met de maatregelen die op 12 maart op advies van het RIVM door de Rijksoverheid zijn genomen om

• Samen Toekomst Maken: verplaatst naar 27 oktober 2020 +

01 robot los In lijn met de maatregelen tegen het coronavirus die op 12 maart door de Rijksoverheid zijn aangekondigd, is door het

• Succesfactoren van wijkgericht werken +

normal Suzanne Marenne Lezing door en discussie met Marenne van Kempen en Suzanne Verdoold.
    Kring oud-leden Associatie Jeugd, Utrecht, 16 januari 2020

Marenne

• Inspriatiesessie: Samen Leren: een grote uidaging - 3 maart +

200327 impact cr Gezamenlijke problemen los je niet alleen op. Samen leren vraagt dat we kwetsbaarheid durven laten zien. De voorbeelden laten zien

• Voorjaarscongres 2020 +

200328 Horst Wanneer: 26 maart v.a. 17:00 uur en 27 maart van 09:00 – 17:00 uur
    Waar: Omgeving Utrecht

Jongeren maken zich

• Verslag Kennissessie: Kleinschalige Voorzieningen +

191121 KLV1 Op 21 november jl. gingen experts en professionals uit de praktijk, de wetenschap en uit (zorg)ondernemingen met elkaar in gesprek

• Verslag Najaarscongres 2019 - Bergen +

hoofdontwerp kaart

Op 31 oktober en 1 november vond het Najaarscongres 2019 plaats in Bergen.

In dit najaarscongres stond reflectie centraal. Een

• Samen Toekomst Maken opnieuw in 2020 +

DSC01534 Na een geweldig event op 16 april 2019 gaan we opnieuw Samen Toekomst Maken. De nieuw te vormen kerngroep komt

• Verslag Inspiratiesessie Vakmanschap +