171215 complete uitnodiging final 1 Jeugdzorg Nederland en de Associatie voor Jeugd nodigen u van harte uit voor het Nieuwjaarsevent 2018.

In 2017 stond de jongvolwassene nadrukkelijk op de (politieke) agenda. Aandacht was er voor kwetsbare jongeren in de jeugdzorg die, als ze achttien jaar worden, ‘losgelaten’ worden in de volwassen wereld.

Tijdens de Nieuwjaarsevent 2017 hebben we gezegd dat we deze jongeren níet zomaar mogen en willen loslaten. Dat wij met elkaar en onze samenwerkingspartners een verantwoordelijkheid hebben.
Sindsdien is er veel gebeurd rond dit thema.

Bij dit Nieuwjaarsevent ‘Ik word (20)18’ maken we op gevarieerde wijze een tussenbalans op. Wat zijn de landelijke ontwikkelingen? Welke mooie samenwerkingen zijn ontstaan? Voor welke uitdagingen staan we nog? En niet in de laatste plaats de jongeren zelf! Hoe gaat het met ze, wat zijn hun ervaringen en hun ideeën?

aanmelden button web

Uitnodiging in PDF

14.30 uur – 15.00 uur
Ontvangst met koffie en thee

15.00 uur – 17.00 uur
Welkom
Verzorgd door Camie Bonger (theatermaker en actrice in het sociaal domein) en Maurits Boote (hulpverlener Intermetzo en trainer ExpEx), met medewerking van Mariënne Verhoef en Hans Spigt.

Aanpak 16-27:
van theoretisch kader naar werkelijkheid
Presentatie door Bas Wijnen. Bas (programmaleider bij het Nederlands Jeugdinstituut) neemt ons mee in de ontwikkelingen van het afgelopen jaar. Hij schetst het theoretisch kader rond de Aanpak 16-27 en neemt ons, via onder andere de JOVOtop, mee naar de werkelijkheid: wat ís er nu daadwerkelijk gebeurd?

Position paper Associatie voor Jeugd: ‘Altijd met de jongere’
Presentatie door Mariëtte Vos-Lambooy namens de Associatie voor Jeugd.

De ontwikkeling van de zorg voor jeugd is een proces waarin de ervaringen en wensen van de jongeren zelf een belangrijk uitgangspunt zijn. De inzet en de stem van de jongeren mag niet ontbreken! De Associatie voor Jeugd heeft een position paper opgesteld waarin deze ambitie wordt vertaald in acties: van papier naar praktijk.

Overhandiging van de position paper aan de voorzitter van het Jeugdwelzijnsberaad en
Margrite Kalverboer, Kinderombudsvrouw.

Ik word 18
Interactieve theatervoorstelling van het Ervaringstheater van ExpEx (Experienced Experts in de jeugdhulp), speciaal gemaakt voor deze nieuwjaarsbijeenkomst en gebaseerd op eigen ervaringen.

17.00 uur – 18.00 uur borrel

aanmelden button web

De details:

Wanneer: 25 januari 2018
Tijd: 14.30 - 18.00 uur

Waar: De Observant, Amersfoort
Adres: Stadhuisplein 7
3811 LM Amersfoort
NS Station: Amersfoort (10 minuten lopen)
Parkeren: Parkeergarage Stadhuisplein

• Verslag Inspiratiesessie ‘Samen leren met impact’ +

200303 Verslag Inspiratiesessie Samen leren met impact Pagina 1 Afbeelding 0003 De Associatie voor Jeugd en Stichting Learning Together organiseerden op 3 maart de inspiratiesessie ‘Samen leren: een grote uitdaging’. Op

• Voorjaarscongres 2020 i.v.m. corona afgezegd +

200328 Horst

In lijn met de maatregelen die op 12 maart op advies van het RIVM door de Rijksoverheid zijn genomen om

• Samen Toekomst Maken: verplaatst naar 27 oktober 2020 +

01 robot los In lijn met de maatregelen tegen het coronavirus die op 12 maart door de Rijksoverheid zijn aangekondigd, is door het

• Succesfactoren van wijkgericht werken +

normal Suzanne Marenne Lezing door en discussie met Marenne van Kempen en Suzanne Verdoold.
    Kring oud-leden Associatie Jeugd, Utrecht, 16 januari 2020

Marenne

• Inspriatiesessie: Samen Leren: een grote uidaging - 3 maart +

200327 impact cr Gezamenlijke problemen los je niet alleen op. Samen leren vraagt dat we kwetsbaarheid durven laten zien. De voorbeelden laten zien

• Voorjaarscongres 2020 +

200328 Horst Wanneer: 26 maart v.a. 17:00 uur en 27 maart van 09:00 – 17:00 uur
    Waar: Omgeving Utrecht

Jongeren maken zich

• Verslag Kennissessie: Kleinschalige Voorzieningen +

191121 KLV1 Op 21 november jl. gingen experts en professionals uit de praktijk, de wetenschap en uit (zorg)ondernemingen met elkaar in gesprek

• Verslag Najaarscongres 2019 - Bergen +

hoofdontwerp kaart

Op 31 oktober en 1 november vond het Najaarscongres 2019 plaats in Bergen.

In dit najaarscongres stond reflectie centraal. Een

• Samen Toekomst Maken opnieuw in 2020 +

DSC01534 Na een geweldig event op 16 april 2019 gaan we opnieuw Samen Toekomst Maken. De nieuw te vormen kerngroep komt

• Verslag Inspiratiesessie Vakmanschap +