171215 complete uitnodiging final 1 Jeugdzorg Nederland en de Associatie voor Jeugd nodigen u van harte uit voor het Nieuwjaarsevent 2018.

In 2017 stond de jongvolwassene nadrukkelijk op de (politieke) agenda. Aandacht was er voor kwetsbare jongeren in de jeugdzorg die, als ze achttien jaar worden, ‘losgelaten’ worden in de volwassen wereld.

Tijdens de Nieuwjaarsevent 2017 hebben we gezegd dat we deze jongeren níet zomaar mogen en willen loslaten. Dat wij met elkaar en onze samenwerkingspartners een verantwoordelijkheid hebben.
Sindsdien is er veel gebeurd rond dit thema.

Bij dit Nieuwjaarsevent ‘Ik word (20)18’ maken we op gevarieerde wijze een tussenbalans op. Wat zijn de landelijke ontwikkelingen? Welke mooie samenwerkingen zijn ontstaan? Voor welke uitdagingen staan we nog? En niet in de laatste plaats de jongeren zelf! Hoe gaat het met ze, wat zijn hun ervaringen en hun ideeën?

aanmelden button web

Uitnodiging in PDF

14.30 uur – 15.00 uur
Ontvangst met koffie en thee

15.00 uur – 17.00 uur
Welkom
Verzorgd door Camie Bonger (theatermaker en actrice in het sociaal domein) en Maurits Boote (hulpverlener Intermetzo en trainer ExpEx), met medewerking van Mariënne Verhoef en Hans Spigt.

Aanpak 16-27:
van theoretisch kader naar werkelijkheid
Presentatie door Bas Wijnen. Bas (programmaleider bij het Nederlands Jeugdinstituut) neemt ons mee in de ontwikkelingen van het afgelopen jaar. Hij schetst het theoretisch kader rond de Aanpak 16-27 en neemt ons, via onder andere de JOVOtop, mee naar de werkelijkheid: wat ís er nu daadwerkelijk gebeurd?

Position paper Associatie voor Jeugd: ‘Altijd met de jongere’
Presentatie door Mariëtte Vos-Lambooy namens de Associatie voor Jeugd.

De ontwikkeling van de zorg voor jeugd is een proces waarin de ervaringen en wensen van de jongeren zelf een belangrijk uitgangspunt zijn. De inzet en de stem van de jongeren mag niet ontbreken! De Associatie voor Jeugd heeft een position paper opgesteld waarin deze ambitie wordt vertaald in acties: van papier naar praktijk.

Overhandiging van de position paper aan de voorzitter van het Jeugdwelzijnsberaad en
Margrite Kalverboer, Kinderombudsvrouw.

Ik word 18
Interactieve theatervoorstelling van het Ervaringstheater van ExpEx (Experienced Experts in de jeugdhulp), speciaal gemaakt voor deze nieuwjaarsbijeenkomst en gebaseerd op eigen ervaringen.

17.00 uur – 18.00 uur borrel

aanmelden button web

De details:

Wanneer: 25 januari 2018
Tijd: 14.30 - 18.00 uur

Waar: De Observant, Amersfoort
Adres: Stadhuisplein 7
3811 LM Amersfoort
NS Station: Amersfoort (10 minuten lopen)
Parkeren: Parkeergarage Stadhuisplein

• Datalab Jeugd +

childdata DataLab Jeugd is een initiatief van de Associatie voor Jeugd om aan de hand van Data specifieke problemen te behandlen

• Verslag Najaarscongres 2019 - Bergen +

hoofdontwerp kaart

Op 31 oktober en 1 november vond het Najaarscongres 2019 plaats in Bergen.

In dit najaarscongres stond reflectie centraal. Een

• Verslag: Inspiratiesessie Van curatie naar Preventie 4 oktober +

191023 NB curpre Eerder ingrijpen om erger te voorkomen. En daarbij gebruik maken van data en kennis. Daar draait het om bij Smart

• Data congressen 2020 bekend +

jib

De data voor de congressen van de Associatie voor Jeugd zijn bekend gemaakt:

• Uitnodiging Club van 1000 - Samen Toekomst Maken +

Beste bestuurder, directeur,

Op 16 april 2019 organiseerde de Digi-Coalitie, een coalitie van partners actief in de zorg voor jeugd,

• Kennissessie: Kleinschalige voorzieningen +

191121 KLV1 Het leven van een kind moet “zo thuis mogelijk” zijn, staat in de uitgangspunten van het VWS-programma Zorg voor de

• Verslag: Inspiratiesessie Van curatie naar Preventie +

curatiepreventie Op 4 oktober organiseerde de Associatie voor Jeugd, Verdiwel en de Associatie Wijkteams de derde inspiratiesessie “Van curatie naar preventie”.

• Samen Toekomst Maken opnieuw in 2020 +

DSC01534 Na een geweldig event op 16 april 2019 gaan we opnieuw Samen Toekomst Maken. De nieuw te vormen kerngroep komt

• Verslag Inspiratiesessie Vakmanschap +

smiling Op 20 juni was er een inspirerende sessie over vakmanschap. Tijdens deze sessie deelden Sjoerd Robijn en Karen Jonkers namens