171215 complete uitnodiging final 1 Jeugdzorg Nederland en de Associatie voor Jeugd nodigen u van harte uit voor het Nieuwjaarsevent 2018.

In 2017 stond de jongvolwassene nadrukkelijk op de (politieke) agenda. Aandacht was er voor kwetsbare jongeren in de jeugdzorg die, als ze achttien jaar worden, ‘losgelaten’ worden in de volwassen wereld.

Tijdens de Nieuwjaarsevent 2017 hebben we gezegd dat we deze jongeren níet zomaar mogen en willen loslaten. Dat wij met elkaar en onze samenwerkingspartners een verantwoordelijkheid hebben.
Sindsdien is er veel gebeurd rond dit thema.

Bij dit Nieuwjaarsevent ‘Ik word (20)18’ maken we op gevarieerde wijze een tussenbalans op. Wat zijn de landelijke ontwikkelingen? Welke mooie samenwerkingen zijn ontstaan? Voor welke uitdagingen staan we nog? En niet in de laatste plaats de jongeren zelf! Hoe gaat het met ze, wat zijn hun ervaringen en hun ideeën?

aanmelden button web

Uitnodiging in PDF

14.30 uur – 15.00 uur
Ontvangst met koffie en thee

15.00 uur – 17.00 uur
Welkom
Verzorgd door Camie Bonger (theatermaker en actrice in het sociaal domein) en Maurits Boote (hulpverlener Intermetzo en trainer ExpEx), met medewerking van Mariënne Verhoef en Hans Spigt.

Aanpak 16-27:
van theoretisch kader naar werkelijkheid
Presentatie door Bas Wijnen. Bas (programmaleider bij het Nederlands Jeugdinstituut) neemt ons mee in de ontwikkelingen van het afgelopen jaar. Hij schetst het theoretisch kader rond de Aanpak 16-27 en neemt ons, via onder andere de JOVOtop, mee naar de werkelijkheid: wat ís er nu daadwerkelijk gebeurd?

Position paper Associatie voor Jeugd: ‘Altijd met de jongere’
Presentatie door Mariëtte Vos-Lambooy namens de Associatie voor Jeugd.

De ontwikkeling van de zorg voor jeugd is een proces waarin de ervaringen en wensen van de jongeren zelf een belangrijk uitgangspunt zijn. De inzet en de stem van de jongeren mag niet ontbreken! De Associatie voor Jeugd heeft een position paper opgesteld waarin deze ambitie wordt vertaald in acties: van papier naar praktijk.

Overhandiging van de position paper aan de voorzitter van het Jeugdwelzijnsberaad en
Margrite Kalverboer, Kinderombudsvrouw.

Ik word 18
Interactieve theatervoorstelling van het Ervaringstheater van ExpEx (Experienced Experts in de jeugdhulp), speciaal gemaakt voor deze nieuwjaarsbijeenkomst en gebaseerd op eigen ervaringen.

17.00 uur – 18.00 uur borrel

aanmelden button web

De details:

Wanneer: 25 januari 2018
Tijd: 14.30 - 18.00 uur

Waar: De Observant, Amersfoort
Adres: Stadhuisplein 7
3811 LM Amersfoort
NS Station: Amersfoort (10 minuten lopen)
Parkeren: Parkeergarage Stadhuisplein

• Verslag Inspiratiesessie Bouwen aan pedagogische community’s +

181005 Verdiwel - van curatie naar preventie - jeugdhulp en sociaal werk trekken samen op

Op 5 oktober jl. kwamen bestuurders van de Associatie

• Verslag inspiratiesessie: ‘Gelijke kansen voor kwetsbare jongeren.' +

hallo mbo MBO en Jeugdhulp samen

Op 8 oktober troffen zo’n 40 bestuurders en andere betrokkenen uit de MBO- en Jeugdhulpwereld elkaar

• Jeugdhulp naar 21! +

180925 jwzb Kijk hier onze film #Jeugdhulpnaar21 en luister waarom!

Want:
    "18 word je van de één op andere dag. Maar zo

• Inspirerende ochtend en netwerklunch +

180913 Pits Datum: Amsterdam, de Pitskeuken (IJsbaanpad 11)
    Locatie: Vrijdag 28 september
    Tijd; 10-14 uur

Programma:
    10.00 - 11.00 uur Van idee naar

• Verkenning ‘Wat werkt’? +

180913 beraad De netwerken Associatie voor Jeugd (bestuurder), AssociatieKring (directeuren) en WERKtank (professionals) gaan een ‘beweging’ verkennen die we gezamenlijk in gang

• Landelijk event: DigiDoen - 16 april 2019 +

190416 plaatje handen We nodigen bestuurders en medewerkers zorg voor jeugd uit om met ons op ontdekkingsreis te gaan. Op dit event ervaar je