disruptive onboarding
De middag voorafgaand aan het Voorjaarscongres hebben we Wilbert Stikkelbroeck uitgenodigd voor een werk-sessie over DISRUPTION… Een nieuwe technologie of product verstoord opeens een hele ‘waardenketen’, goedkoper, kwalitatief beter én direct beschikbaar voor de klant. De werksessie heeft tot doel meer inzicht te krijgen in disruptieve processen, eigen strategische praktijk voorbeelden te bespreken en handvaten te krijgen voor de dag van morgen.

Uw gastheer Gerrit Jan Hoogeland
7 april 2016        13.30 - 16.30 uur
Landgoed ISVW in Leusden
aansluitend de locatie voor het VJC2016

Door een blijvende lawine aan nieuwe technologie verandert de wereld steeds sneller en fundamenteler. Mensen en organisaties die op die golf mee kunnen zijn vele malen beter, sneller en goedkoper dan hen die vasthouden aan de oude structuren en modellen. Gevolg is dat bestaande organisaties omvallen (retailers als V&D en de Schoenenreus), hele ‘waardenketens’ verstoord worden (denk aan Uber en de taxibranche of Airbnb en de hotel-branche), nieuwe bedrijven heel hard groeien (HelloFresh, Booking.com) en branchevreemde organisaties de regie over hele sectoren overnemen (beveiligings- en schoonmaakbedrijven). Omdat deze veranderingen ook de jeugdzorg volop zullen raken, is in de zijlijn van het project DigiJong het onderwerp ‘disruptie’ een aantal keren aan de orde geweest. De Associatie voor Jeugd organiseert nu een aparte Inspiratietafel hierover.

Voor wie

Deze Inspiratietafel is voor iedereen die wil begrijpen welke ingrijpende gebeurtenissen zich nu voltrekken in de maatschappij en sector Jeugd. Disruptieve invloeden zijn op sector- en organisatie niveau, maar ook in het directe contact met de doelgroep terug te vinden.

Door wie

We hebben Wilbert Stikkelbroeck uitgenodigd voor een werk-sessie van een middag, voorafgaand aan het Voorjaarscongres. Het onderwerp kent voor Wilbert Stikkelbroeck weinig geheimen omdat hij het principe van distruptie toepast in organisaties en sectoren die hij bij staat. Hij staat bekend om zijn heldere statements als ‘we moeten de toekomst beschermen tegen het heden’ of ‘bestaande oplossingen hebben ons gebracht tot bestaande problemen, dus zijn geen oplossing’ en kent tal van voorbeelden direct uit de praktijk.

Programma

Het programma heeft tot doel meer inzicht te krijgen in disruptieve processen, eigen strategische praktijk voorbeelden te bespreken en handvatten te krijgen voor de dag van morgen.

Aan de orde komen zaken als:

• Welke factoren spelen mee bij de ontwikkeling van disruptie?
  • Is onze bedrijfstak hiervoor gevoelig?
  • Hoe raakt dit mijn bedrijf?
  • Hoe organiseer ik een ander business model of waardenketen?

In gesprek met elkaar over strategische vraagstukken, over thema’s als open source kennisdeling en concurrentie, over overvloed en schaarste, over maakbaarheid en solidariteit en over de urgentie om het echt anders te gaan doen…..

We willen aan de hand van de discussie een publicatie verzorgen.Kosteloos voor leden van de Associatie voor Jeugd en de AssociatieKRING.
Voor andere belangstellenden: € 50,-
aanmelden button web
  • Verslag Inspiratiesessie ‘Samen leren met impact’ +

200303 Verslag Inspiratiesessie Samen leren met impact Pagina 1 Afbeelding 0003 De Associatie voor Jeugd en Stichting Learning Together organiseerden op 3 maart de inspiratiesessie ‘Samen leren: een grote uitdaging’. Op

• Voorjaarscongres 2020 i.v.m. corona afgezegd +

200328 Horst

In lijn met de maatregelen die op 12 maart op advies van het RIVM door de Rijksoverheid zijn genomen om

• Samen Toekomst Maken: verplaatst naar 27 oktober 2020 +

01 robot los In lijn met de maatregelen tegen het coronavirus die op 12 maart door de Rijksoverheid zijn aangekondigd, is door het

• Succesfactoren van wijkgericht werken +

normal Suzanne Marenne Lezing door en discussie met Marenne van Kempen en Suzanne Verdoold.
    Kring oud-leden Associatie Jeugd, Utrecht, 16 januari 2020

Marenne

• Inspriatiesessie: Samen Leren: een grote uidaging - 3 maart +

200327 impact cr Gezamenlijke problemen los je niet alleen op. Samen leren vraagt dat we kwetsbaarheid durven laten zien. De voorbeelden laten zien

• Voorjaarscongres 2020 +

200328 Horst Wanneer: 26 maart v.a. 17:00 uur en 27 maart van 09:00 – 17:00 uur
    Waar: Omgeving Utrecht

Jongeren maken zich

• Verslag Kennissessie: Kleinschalige Voorzieningen +

191121 KLV1 Op 21 november jl. gingen experts en professionals uit de praktijk, de wetenschap en uit (zorg)ondernemingen met elkaar in gesprek

• Verslag Najaarscongres 2019 - Bergen +

hoofdontwerp kaart

Op 31 oktober en 1 november vond het Najaarscongres 2019 plaats in Bergen.

In dit najaarscongres stond reflectie centraal. Een

• Samen Toekomst Maken opnieuw in 2020 +

DSC01534 Na een geweldig event op 16 april 2019 gaan we opnieuw Samen Toekomst Maken. De nieuw te vormen kerngroep komt

• Verslag Inspiratiesessie Vakmanschap +