200328 Horst Wanneer: 26 maart v.a. 17:00 uur en 27 maart van 09:00 – 17:00 uur
Waar: Landgoed de Horst, Driebergen

Jongeren maken zich steeds meer zorgen over de klimaatverandering. De afgelopen weken gingen miljoenen jongeren de straat op om te protesteren tegen de klimaatcrisis. Steeds meer organisaties verenigen zich om samen meer impact te hebben op de aanpak van de klimaatcrisis. Want… De klimaatverandering gaat ons allemaal aan en vraagt om samenwerking én radicale, innovatieve en duurzame oplossingen. Want wat als het niet lukt…?

En dan de zorg voor Jeugd. Een domein waar de vraag naar zorg en ondersteuning blijft stijgen. Vraagt onze sector niet ook om een radicale (klimaat)verandering? Wat zou de aanpak van de klimaatcrisis ons kunnen leren over de aanpak van de jeugdzorgcrisis?

Kring Midden nodigt u uit om geïnspireerd door de bril van de klimaatcrisis met elkaar en met jongeren in de dialoog aan te gaan over onze praktijk.

Meldt je nu vast aan via deze aanmeldlink.
De kosten voor het congres bedragen; € 495,- (inclusief alles, waaronder hotelovernachting)

anthony ginsbrook Hr6dzqNLzhw small

Op 16 januari organiseren de Associatie voor Jeugd, Jeugdzorg Nederland, GGZ Nederland, VGN en VOBC een gezamenlijke nieuwjaarsbijeenkomst.

Thema: emancipatie in de zorg voor jeugd.

Het programma wordt samengesteld samen met jongeren, professionals en bestuurders. Samen zullen zij een nieuwjaarswens uitspreken.

hoofdontwerp kaart

Op 31 oktober en 1 november vond het Najaarscongres 2019 plaats in Bergen.

In dit najaarscongres stond reflectie centraal. Een eerlijke reflectie over hoe ons denken en handelen van invloed is op datgene waar we nu in het domein van de zorg voor Jeugd staan. Maar ook reflectie op de uitdaging waar wij met elkaar, én persoonlijk in onze rol als bestuurder, voor staan en hoe wij deze uitdagingen kunnen omarmen.

Binnenkort vind u hier het verslag van het congres.

7024381 rainbow elephant herd Het voorjaarscongres start midden in het historisch centrum van het prachtige leiden in het Koetshuis de Burcht. Het Koetshuis stamt uit het jaar 1657 toen Leiden nog een lakenstad was. De kooplieden kwamen per koets van heinde en verre om hun waren “de lakens” te verkopen. Het Koetshuis zelf werd gebruikt om koetsen te stallen.

Olifanten in Beweging: onderweg naar professioneel agile werken
We werden ontvangen door Gerrit Jan Hoogeland (Cardea), voorzitter van kring West. Onze omgeving vraagt om wendbare organisaties die maatwerk kunnen leveren. In zijn welkomstwoord benoemt hij dat je weerbaar moet zijn om wendbaar te zijn. Hoe doe je dit?

20181109_100442.jpg Het Designlab van de Utwente Enschede was een inspirerende omgeving voor het tweede deel van ons najaarscongres op 9 november. Zo’n 60 professionals, bezig met (digitale) innovatie in onze organisaties, sloten zich aan. Indrukwekkend om mee te maken hoeveel energie en ontwikkelvermogen zich in één ruimte bevond. De Kring West neemt dit concept mee in haar voorjaarscongres.

• Samen leren met impact +

200327 impact cr Calamiteiten in de jeugdhulp hebben een grote impact op de betrokkenen én op de maatschappij. De media reageren snel en

• Voorjaarscongres 2020 +

200328 Horst Wanneer: 26 maart v.a. 17:00 uur en 27 maart van 09:00 – 17:00 uur
    Waar: Landgoed de Horst, Driebergen

Jongeren

• Verslag Kennissessie: Kleinschalige Voorzieningen +

191121 KLV1 Op 21 november jl. gingen experts en professionals uit de praktijk, de wetenschap en uit (zorg)ondernemingen met elkaar in gesprek

• Overlijden Bert Mulder +

bertmulder Na een kort ziekbed is op 3 januari 2020 Bert Mulder overleden.

Met hem verliest de Associatie voor Jeugd een

• Nieuwjaarsbijeenkomst op 16 januari 2020 +

anthony ginsbrook Hr6dzqNLzhw small

Thema: emancipatie

• Datalab Jeugd +

childdata DataLab Jeugd is een initiatief van de Associatie voor Jeugd om aan de hand van Data specifieke problemen te behandlen

• Verslag Najaarscongres 2019 - Bergen +

hoofdontwerp kaart

Op 31 oktober en 1 november vond het Najaarscongres 2019 plaats in Bergen.

In dit najaarscongres stond reflectie centraal. Een

• Uitnodiging Club van 1000 - Samen Toekomst Maken +

Beste bestuurder, directeur,

Op 16 april 2019 organiseerde de Digi-Coalitie, een coalitie van partners actief in de zorg voor jeugd,