dreamstime xl 134667945 sm

Kring Zuid nodigt jou van harte uit voor het Voorjaarscongres 2021 over Groots Denken, Klein Beginnen. Centraal in het congres staat de samenwerking tussen onderwijs, kinderopvang en zorgpartners aan maatschappelijke opgaven.

Op dit moment staan we voor een aantal grote maatschappelijke opgaven. Als gevolg van de corona crisis hebben we meer dan ooit tevoren te maken met uitdagingen op het gebied van onder andere kansengelijkheid én mentale gezondheid, maar ook weerbaarheid en veerkracht van kinderen en gezinnen. Uitdagingen die we alleen het hoofd kunnen bieden als we hier gezamenlijk tegen optrekken. Daarom gebruiken we het Voorjaarscongres om onze gezamenlijke denkkracht te benutten om samen met dit thema verder te komen.

Lees deze uitnodiging als pdf

werkspoort Vanwege de Coronaregels werd het Najaarscongres 2020 online gestreamd vanuit de 'Wasruimte' van de WerkspoorKathedraal in Utrecht.

Tijdens het najaarscongres stonden inspiratie, reflectie en samen leren centraal. We gebruiken onze ervaringen ten aanzien van opgavegericht werken (gedurende de coronacrisis) om samen te onderzoeken hoe wij regie en leiding nemen met de bedoeling om onze opgaven te realiseren. We keken hoe we dit zelf doen én we verkenden hoe we dit samen kunnen doen. We onderzochten welke inzichten de coronacrisis ons heeft gebracht en hoe we deze in de toekomst kunnen benutten.
Het programma is terug te kijken via Vimeo en te beluisteren als Podcast.

Het najaarscongres van de Associatie voor Jeugd zal gehouden worden op 2 en 3 december 2021.

Het voorjaarscongres van de Associatie voor Jeugd zal gehouden worden op 25 en 26 maart.

In lijn der verwachting zal het congres online worden gehouden.

200328 Horst

In lijn met de maatregelen die op 12 maart 2020 op advies van het RIVM door de Rijksoverheid zijn genomen om verspreiding van het Corona virus tegen te gaan, is door het bestuur van de associatie voor jeugd besloten om het voorjaarscongres te annuleren.

Vandaar dat er geen verslag is van dit congres.

• Deense ambassade: Uitnodiging online conferentie kinderbescherming & jeugdzorg +

deens Op 9 maart 2021 tussen 10:00 en 11:30 uur komen Noord-Europese executives en leidinggevende op het gebied kinderbescherming en jeugdzorg

• Voorjaarscongres 2021: Groter Denken, Kleiner Doen +

dreamstime xl 134667945 sm