200328 Horst

In lijn met de maatregelen die op 12 maart op advies van het RIVM door de Rijksoverheid zijn genomen om verspreiding van het Corona virus tegen te gaan, is door het bestuur van de associatie voor jeugd besloten om het voorjaarscongres te annuleren.

We gaan u op de hoogte houden van alternatieve data en veranderingen die gaan plaats vinden.

200328 Horst Wanneer: 26 maart v.a. 17:00 uur en 27 maart van 09:00 – 17:00 uur
Waar: Omgeving Utrecht

Jongeren maken zich steeds meer zorgen over de klimaatverandering. De afgelopen weken gingen miljoenen jongeren de straat op om te protesteren tegen de klimaatcrisis. Steeds meer organisaties verenigen zich om samen meer impact te hebben op de aanpak van de klimaatcrisis. Want… De klimaatverandering gaat ons allemaal aan en vraagt om samenwerking én radicale, innovatieve en duurzame oplossingen. Want wat als het niet lukt…?

En dan de zorg voor Jeugd. Een domein waar de vraag naar zorg en ondersteuning blijft stijgen. Vraagt onze sector niet ook om een radicale (klimaat)verandering? Wat zou de aanpak van de klimaatcrisis ons kunnen leren over de aanpak van de jeugdzorgcrisis?

Kring Midden nodigt u uit om geïnspireerd door de bril van de klimaatcrisis met elkaar en met jongeren in de dialoog aan te gaan over onze praktijk.

Meldt je nu vast aan via deze aanmeldlink.
De kosten voor het congres bedragen; € 495,- (inclusief alles, waaronder hotelovernachting)

hoofdontwerp kaart

Op 31 oktober en 1 november vond het Najaarscongres 2019 plaats in Bergen.

In dit najaarscongres stond reflectie centraal. Een eerlijke reflectie over hoe ons denken en handelen van invloed is op datgene waar we nu in het domein van de zorg voor Jeugd staan. Maar ook reflectie op de uitdaging waar wij met elkaar, én persoonlijk in onze rol als bestuurder, voor staan en hoe wij deze uitdagingen kunnen omarmen.

Binnenkort vind u hier het verslag van het congres.

7024381 rainbow elephant herd Het voorjaarscongres start midden in het historisch centrum van het prachtige leiden in het Koetshuis de Burcht. Het Koetshuis stamt uit het jaar 1657 toen Leiden nog een lakenstad was. De kooplieden kwamen per koets van heinde en verre om hun waren “de lakens” te verkopen. Het Koetshuis zelf werd gebruikt om koetsen te stallen.

Olifanten in Beweging: onderweg naar professioneel agile werken
We werden ontvangen door Gerrit Jan Hoogeland (Cardea), voorzitter van kring West. Onze omgeving vraagt om wendbare organisaties die maatwerk kunnen leveren. In zijn welkomstwoord benoemt hij dat je weerbaar moet zijn om wendbaar te zijn. Hoe doe je dit?

20181109_100442.jpg Het Designlab van de Utwente Enschede was een inspirerende omgeving voor het tweede deel van ons najaarscongres op 9 november. Zo’n 60 professionals, bezig met (digitale) innovatie in onze organisaties, sloten zich aan. Indrukwekkend om mee te maken hoeveel energie en ontwikkelvermogen zich in één ruimte bevond. De Kring West neemt dit concept mee in haar voorjaarscongres.

• Verslag Inspiratiesessie ‘Samen leren met impact’ +

200303 Verslag Inspiratiesessie Samen leren met impact Pagina 1 Afbeelding 0003 De Associatie voor Jeugd en Stichting Learning Together organiseerden op 3 maart de inspiratiesessie ‘Samen leren: een grote uitdaging’. Op

• Voorjaarscongres 2020 i.v.m. corona afgezegd +

200328 Horst

• Samen Toekomst Maken: verplaatst naar 27 oktober 2020 +

01 robot los In lijn met de maatregelen tegen het coronavirus die op 12 maart door de Rijksoverheid zijn aangekondigd, is door het

• Succesfactoren van wijkgericht werken +

normal Suzanne Marenne Lezing door en discussie met Marenne van Kempen en Suzanne Verdoold.
    Kring oud-leden Associatie Jeugd, Utrecht, 16 januari 2020

Marenne

• Inspriatiesessie: Samen Leren: een grote uidaging - 3 maart +

200327 impact cr Gezamenlijke problemen los je niet alleen op. Samen leren vraagt dat we kwetsbaarheid durven laten zien. De voorbeelden laten zien

• Voorjaarscongres 2020 +

200328 Horst Wanneer: 26 maart v.a. 17:00 uur en 27 maart van 09:00 – 17:00 uur
    Waar: Omgeving Utrecht

Jongeren maken zich

• Verslag Kennissessie: Kleinschalige Voorzieningen +

191121 KLV1 Op 21 november jl. gingen experts en professionals uit de praktijk, de wetenschap en uit (zorg)ondernemingen met elkaar in gesprek

• Verslag Najaarscongres 2019 - Bergen +

hoofdontwerp kaart

Op 31 oktober en 1 november vond het Najaarscongres 2019 plaats in Bergen.

In dit najaarscongres stond reflectie centraal. Een

• Samen Toekomst Maken opnieuw in 2020 +

DSC01534 Na een geweldig event op 16 april 2019 gaan we opnieuw Samen Toekomst Maken. De nieuw te vormen kerngroep komt

• Verslag Inspiratiesessie Vakmanschap +