Een initiatiefgroep van 10 bestuurders maakt zich sterk voor het substantieel steunen van lokale en landelijke netwerken van jongeren uit de jeugdzorg. Zij heeft onlangs met het bestuur van het Jeugdwelzijnsberaad nagedacht hoe we hieraan kunnen werken. De initiatiefgroep van de Associatie voor Jeugd heeft 3 punten aan het bestuur JWB voorgelegd:

• Wij steunen/faciliteren actief lokale netwerken én initiatieven van jongeren
  • We maken (én evalueren) met jongeren elk half jaar een drie-punten-plan (concrete veranderpunten)
  • We versterken de landelijke stem van jongeren

Begin 2018 organiseert het JWB een brainstorm-sessie met de Associatie voor Jeugd’: ‘Advies-vangen’.
Daarin gaan we samen ontdekken wat de 3 belangrijkste veranderonderwerpen zijn.
Wij roepen leden van de Associatie voor Jeugd op om actief deel te nemen aan de regio-bijeenkomsten van de JWB op22, 27 en 28 november! (zie agenda) De initiatiefgroep presenteert begin januari ook een position paper dat aangeboden wordt aan alle leden van de Associatie voor Jeugd.

22 november - 18.00 uur

Entrea-Lindenhout

JWB regiobijeenkomst Oost

27 november - 18.00 uur

Trivium Lindenhof

JWB regiobijeenkomst West

29 november - 18.00 uur

JUZT

JWB regiobijeenkomst Zuid

• Werkagenda onderwijs-jeugd +

logojeugdonderwijs Sinds 2013 werken de PO-Raad, de VO-raad, de VNG, het Nederlands Jeugdinstituut en de ministeries OCW en VWS samen om

• Nieuwjaarsevent 2018: Ik word (20)18 +

171215 complete uitnodiging final 1 Jeugdzorg Nederland en de Associatie voor Jeugd nodigen u van harte uit voor het Nieuwjaarsevent 2018.

In 2017 stond de

• Jongerenorganisaties en Tweede Kamerleden komen samen +

“In de praktijk wordt er vooral veel over kinderen en jongeren gepraat, in plaats van met kinderen en jongeren. Dat

• Opgroeien naar volwassenheid... aflevering 'Zorg' +

171126 ingresprek Vijf jongeren uit de jeugdhulp zijn in gesprek met vijf jongeren die opgroeien vanuit een veilig en stabiel thuis.

• Altijd samen met de jongeren +

Onze initiatiefgroep ‘Altijd met de jongere’ bestaat uit 9 bestuurders en is ontstaan op het najaarscongres 2016 in Rotterdam.
    Toen zagen

• Workshop: Bejegening Jongeren +

o TEEN AND MOM TALKING facebook 1 Op basis van de trainingen ‘Mijn leven is jouw werk’ en ‘Bejegening is mensenwerk’

Datum: Vrijdag 8 december 2017
    Tijd:

• Video verslag 'Voor de Jeugddag 2017' +

vdjeugddag Verslag voor de Jeugddag 2017.

• Diversiteit als businesscase +

hghorasi Column door Gerdi Meyknecht

Op 5 oktober ontmoette een aantal leden van de Associatie voor Jeugd en de AssociatieKring

• Uitnodiging en Programma Ervaringsdeskundigen +