mvandorpb Een netwerk van directeuren, managers en hoofden innovatie zorg voor jeugd
Begeleider: Merel van Dorp

Gewoon beginnen. Altijd vragen: ‘Hoezo mag of kan dit niet?’ Roombroodjes uitdelen aan wie een fout maakt. Medewerkers aan je binden, maar ze tegelijk vrij laten. En tijd nemen om je collega / concurrent te vragen hoe hij een zorgvraagstuk oplost.

Dit is zomaar een greep uit wat er tijdens de bijeenkomsten van de AssociatieKRING aan bod komt. En dit nieuwe, groeiende netwerk van zorgdirecteuren heeft komend jaar meer inspirerende sessies in petto. Voor 2017 staan weer twee bijeenkomsten gepland, waar we elkaar met lezingen, discussies en werksessies inspireren over zorginnovatie. Georganiseerd door onszelf, over onderwerpen die ons dagelijks werk aan gaan.

Voor in de agenda:
Vrijdag 9 februari 2018
Over ervaringsdeskundigheid
Rotterdam

• Inspirerende ochtend en netwerklunch +

180913 Pits Datum: Amsterdam, de Pitskeuken (IJsbaanpad 11)
    Locatie: Vrijdag 28 september
    Tijd; 10-14 uur

Programma:
    10.00 - 11.00 uur Van idee naar

• Verkenning ‘Wat werkt’? +

180913 beraad De netwerken Associatie voor Jeugd (bestuurder), AssociatieKring (directeuren) en WERKtank (professionals) gaan een ‘beweging’ verkennen die we gezamenlijk in gang

• Inspiratiesessie: 'Gelijke kansen voor kwetsbare jongeren' +

mbo logo In het kader van het thema ‘Jongeren en Arbeidsmarkt’ organiseren de Associatie voor Jeugd
    en de MBO Raad een inspiratie-sessie

• Hans Spigt: 'Werkgevers zijn óók verantwoordelijk voor jeugdzorg' +

180719 VNONCW Spigt

De Associatie voor Jeugd verkent samen met Jeugdzorg Nederland hoe we in de regio’s de positie van jongeren kunnen versterken.

• Inspriatiesessie: Bouwen aan pedagogische community's +

verdiwel logo Verdiwel en de Associatie voor Jeugd nodigen haar leden van harte uit voor de gezamenlijke inspiratiesessie op 5 oktober:

Inspiratiesessie

• Landelijk event: DigiDoen - 16 april 2019 +

190416 plaatje handen We nodigen bestuurders en medewerkers zorg voor jeugd uit om met ons op ontdekkingsreis te gaan. Op dit event ervaar je

• Najaarscongres 2018, Twente +

180711 kaart 1 Op 8 november gaan we aan het werk met de impact, die nanotechnologie heeft op ons dagelijks leven en op de

• Uitnodiging: Anders Verantwoorden +

boy and girl reading sm Beste genodigden,

Op verschillende plekken en in verschillende verbanden zijn we bezig met ‘anders verantwoorden’. Eenvoudiger en meer volgens de

• Altijd met de jongere +

180313 Kalv Op 25 januari bood Mariette Vos namens de Associatie voor Jeugd een Position Paper aan de Kinderombudsvrouw aan. Deze was