“In de praktijk wordt er vooral veel over kinderen en jongeren gepraat, in plaats van met kinderen en jongeren. Dat moet echt beter,” aldus Kinderombudsvrouw Margrite Kalverboer. Daarom bracht de Kinderombudsvrouw afgelopen maandag 20 november, op de Dag voor de Rechten van het Kind, verschillende jongerenorganisaties en Kamerleden samen. Volgens het verdrag voor de Rechten van het Kind hebben kinderen het recht op informatie en het recht om hun mening te geven over beslissingen die gaan over hun leven. Om dat te realiseren, maakten de jongeren en Kamerleden een plan zodat kinderen beter gehoord worden in de Tweede Kamer. Want, stelt Kalverboer: “hun stem is hierbij onmisbaar.”

• Helpt wat we doen? Wat werkt volgens jongeren en ouders… +

parenting skills 1 SAVE THE DATE

Hoe zorg je ervoor dat jij, als professional, écht maatwerk levert? Dat je altijd mét ouders en

• Uitnodiging: Anders Verantwoorden +

boy and girl reading sm Beste genodigden,

Op verschillende plekken en in verschillende verbanden zijn we bezig met ‘anders verantwoorden’. Eenvoudiger en meer volgens de

• Inspiratietafel: Big Data +

data 560x389 Datum:       29 juni 2018
    Tijd:            10.00 - 12.30 uur
    Locatie:       Seats2Meet  Utrecht

• Vier de Successen in de Zorg voor Jeugd! +

180927 Foto AK Wanneer is hulp een succes? En hoe zorg je dat elke organisatie en professional dezelfde successen kan behalen?

In een

• Impressie VJC 2018 +

2018 03 22 13.24.59 Kring Noord aan zet!

Om 13.00 uur stond een Fries lunch voor ons klaar in de Blokhuispoort: een voormalige gevangenis,

• Impressie werkbezoek IKEC Hoorn +

180305 foto4b Op 7 maart organiseerde de Kopgroep Jeugdhulp (voor inclusieve kindcentra) een werkbezoek aan het IKEC in Hoorn: een nieuwe leeromgeving

• Altijd met de jongere +