“In de praktijk wordt er vooral veel over kinderen en jongeren gepraat, in plaats van met kinderen en jongeren. Dat moet echt beter,” aldus Kinderombudsvrouw Margrite Kalverboer. Daarom bracht de Kinderombudsvrouw afgelopen maandag 20 november, op de Dag voor de Rechten van het Kind, verschillende jongerenorganisaties en Kamerleden samen. Volgens het verdrag voor de Rechten van het Kind hebben kinderen het recht op informatie en het recht om hun mening te geven over beslissingen die gaan over hun leven. Om dat te realiseren, maakten de jongeren en Kamerleden een plan zodat kinderen beter gehoord worden in de Tweede Kamer. Want, stelt Kalverboer: “hun stem is hierbij onmisbaar.”

• Uitnodiging: School van de Toekomst +

futureschool Werkplaats inclusieve leeromgevingen 0-23

Op 16 april willen we met u en uw partners verkennen welke plannen en ideëen er

• Verder met Schotse lessen op het Voorjaarscongres 2018 +