10D56B338F b Mariette Vos, Gerda Huijbregts, Marlies van Oorschot, Peter van der Loo, Laura Schermer, Gerrit Jan Hoogeland, Margriet Anker, Nicolette Epker, Gerdi Meyknecht. Gast: Martine Tobé, Jeugdwelzijnsberaad

Verslag gesprek 5 juli
Hoe leren we van ervaringen van kinderen en jongeren? Laten we ze echt deelnemen aan onze organisaties en invloed uitoefenen? Spelen hun geluiden en ervaringen voldoende een rol in onze transformatie?
Een thema dat sterk naar boven kwam op het najaarscongres 2016.
Een aantal bestuurders heeft zich verenigd om een krachtige impuls te geven en een Associatie-brede beweging op gang te brengen. Te leren van goede ervaringen en een bijdrage te leveren aan een sterk platform voor jongeren, die betrokken zijn bij jeugdzorg en jeugdhulp. Er liggen al langer talloze aanwijzingen wat jongeren belangrijk vinden.

• Kennis Associatie in Friesland: Spoed4Jeugd +

Locatie: Jeugdzorg Friesland
    Badweg 4, 8934 AA Leeuwarden
    Datum: 9 november 2017, 13.00 uu r

Na een succesvolle eerste serie

• Verslag bijeenkomst 5 juli: Altijd met de jongeren...‘mijn thuis is jouw werk’ +

• ‘Anders Verantwoorden’ weergave van een bijeenkomst +

jib Weergave van een ambitie!

Er is volop discussie over de jeugdhulp. Over de inhoud maar steeds meer ook over de

• Uitnodiging en Programma Ervaringsdeskundigen - 28 september as. +

2015 10 02 16.27.15

Ervaringsdeskundigen, ExpEx: ze horen gewoon op de loonlijst binnen je organisatie. Want juist met hen boor je een innovatieve kracht

• DigiJong +

Hulp aan Jeugd Digitaal 1

Op 22 juni heeft een delegatie van de DigiJong bestuurdersgroep, samen met Evelyn Visschendijk (Spirit) een presentatie gehouden tijdens het

• Agenda De Zwerm 2017 - 2018 +

artikel JeugdCO 1 De Zwerm heeft als missie om radicaal te breken met de praktijk van drang en dwang en om kinderen veilig

• Najaarscongres 2017 - Werkbezoek Schotland +

schotland Van 15-17 november is de Associatie voor Jeugd te gast bij Children in Scotland .

In samenwerking met hen, het NJi