Op 12 mei presenteerde Ruud Klarenbeek (JP van den Bemt Stichting) zijn ervaringen met ‘anders organiseren’ en ‘anders verantwoorden’. Naar de bijeenkomst, georganiseerd door het NJi (Rutger Hageraats) en de Associatie voor Jeugd, waren meer dan 30 mensen vanuit het veld, gemeenten en de accountancy-wereld afgekomen.
Een zeer geanimeerd gesprek ontwikkelde zich tussen de deelnemers over deze urgente kwestie. Resultaat was een oproep van velen om een KOPGROEP te vormen van organisaties, gemeenten en accountants om anders verantwoorden voor de jeugdzorg uit te werken.

Link (pamflet kopgroep anders verantwoorden)
Meer informatie over de aanpak van JP van den Bemt? Link naar powerpoint en naar boekje: ‘Hoe het voor ons werkt!’

Bent u samen met uw gemeente hierin geïnteresseerd?
Sluit u aan en meldt u bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

• Werkagenda onderwijs-jeugd +

logojeugdonderwijs Sinds 2013 werken de PO-Raad, de VO-raad, de VNG, het Nederlands Jeugdinstituut en de ministeries OCW en VWS samen om

• Nieuwjaarsevent 2018: Ik word (20)18 +

171215 complete uitnodiging final 1 Jeugdzorg Nederland en de Associatie voor Jeugd nodigen u van harte uit voor het Nieuwjaarsevent 2018.

In 2017 stond de

• Jongerenorganisaties en Tweede Kamerleden komen samen +

“In de praktijk wordt er vooral veel over kinderen en jongeren gepraat, in plaats van met kinderen en jongeren. Dat

• Opgroeien naar volwassenheid... aflevering 'Zorg' +

171126 ingresprek Vijf jongeren uit de jeugdhulp zijn in gesprek met vijf jongeren die opgroeien vanuit een veilig en stabiel thuis.

• Altijd samen met de jongeren +

Onze initiatiefgroep ‘Altijd met de jongere’ bestaat uit 9 bestuurders en is ontstaan op het najaarscongres 2016 in Rotterdam.
    Toen zagen

• Workshop: Bejegening Jongeren +

o TEEN AND MOM TALKING facebook 1 Op basis van de trainingen ‘Mijn leven is jouw werk’ en ‘Bejegening is mensenwerk’

Datum: Vrijdag 8 december 2017
    Tijd:

• Video verslag 'Voor de Jeugddag 2017' +

vdjeugddag Verslag voor de Jeugddag 2017.

• Diversiteit als businesscase +

hghorasi Column door Gerdi Meyknecht

Op 5 oktober ontmoette een aantal leden van de Associatie voor Jeugd en de AssociatieKring

• Uitnodiging en Programma Ervaringsdeskundigen +