jib Weergave van een ambitie!

Er is volop discussie over de jeugdhulp. Over de inhoud maar steeds meer ook over de verantwoordingsdruk en de daarmee samenhangende hoge administratieve lasten. Dit is geen specifiek probleem van het jeugddomein en het bestond ook al voor de decentralisaties. Het manifesteert zich wel steeds nadrukkelijker. We beginnen in te zien dat de regeldruk een bedreiging vormt voor de transformatie. Maar een effectieve benadering van dit vraagstuk is er nog onvoldoende, ook al zijn er enkele goede landelijke verbetertrajecten in gang gezet.

Op 12 mei presenteerde Ruud Klarenbeek (JP van den Bemt Stichting) zijn ervaringen met ‘anders organiseren’ en ‘anders verantwoorden’. Naar de bijeenkomst, georganiseerd door het NJi (Rutger Hageraats) en de Associatie voor Jeugd, waren meer dan 30 mensen vanuit het veld, gemeenten en de accountancy-wereld afgekomen.
Een zeer geanimeerd gesprek ontwikkelde zich tussen de deelnemers over deze urgente kwestie. Resultaat was een oproep van velen om een KOPGROEP te vormen van organisaties, gemeenten en accountants om anders verantwoorden voor de jeugdzorg uit te werken.

Link (pamflet kopgroep anders verantwoorden)
Meer informatie over de aanpak van JP van den Bemt? Link naar powerpoint en naar boekje: ‘Hoe het voor ons werkt!’

Bent u samen met uw gemeente hierin geïnteresseerd?
Sluit u aan en meldt u bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

• Kennis Associatie in Friesland: Spoed4Jeugd +

Locatie: Jeugdzorg Friesland
    Badweg 4, 8934 AA Leeuwarden
    Datum: 9 november 2017, 13.00 uu r

Na een succesvolle eerste serie

• Verslag bijeenkomst 5 juli: Altijd met de jongeren...‘mijn thuis is jouw werk’ +

10D56B338F b Mariette Vos, Gerda Huijbregts, Marlies van Oorschot, Peter van der Loo, Laura Schermer, Gerrit Jan Hoogeland, Margriet Anker, Nicolette Epker,

• ‘Anders Verantwoorden’ weergave van een bijeenkomst +

jib Weergave van een ambitie!

• Uitnodiging en Programma Ervaringsdeskundigen - 28 september as. +

2015 10 02 16.27.15

Ervaringsdeskundigen, ExpEx: ze horen gewoon op de loonlijst binnen je organisatie. Want juist met hen boor je een innovatieve kracht

• DigiJong +

Hulp aan Jeugd Digitaal 1

Op 22 juni heeft een delegatie van de DigiJong bestuurdersgroep, samen met Evelyn Visschendijk (Spirit) een presentatie gehouden tijdens het

• Agenda De Zwerm 2017 - 2018 +

artikel JeugdCO 1 De Zwerm heeft als missie om radicaal te breken met de praktijk van drang en dwang en om kinderen veilig

• Najaarscongres 2017 - Werkbezoek Schotland +

schotland Van 15-17 november is de Associatie voor Jeugd te gast bij Children in Scotland .

In samenwerking met hen, het NJi