zwerm2 Grote opkomst- voor de jeugddag.
In oktober 2015 stond de Zwerm in een bomvolle zaal op de  -Voor de jeugd dag- !
Op de 'Voor de Jeugd-dag organiseerden we  een ‘Zwermtafel’: een gesprek over de zin en onzin van de groeiende praktijk van drang-modules.  Met medewerking van Marleen Beumer (OKT Amsterdam),  Wim Spierings (Rotterdam), Martin Sitalsing (JB Noord), Goos Cardol (Raad vd Kinderbescherming),  Annelies Schutte (VNG) Hans Jagers (Inspectie) en onder leiding van Hans Nusse en Gerdi Meyknecht.  De zaal bleek te klein! Veel professionals en bestuurders kwamen op dit thema af, tot in de gang zaten deelnemers midden in dit gesprek.

Gelderland
Na een eerste Zwermtafel met de Gemeenten Amsterdam en Den Haag wordt in voorjaar 2016 in Gelderland een tweede Zwermtafel georganiseerd, samen met Annet van Zon. Contactpersoon: Hans Nusse.

Nieuwe winden en uitzwermen …
Een Zwermtafel met de Associatie voor Jeugd op 12 februari.  In 2014 presenteerde de Zwerm op een groot congres in Den Haag voor het eerst haar  uitgangspunten. Daarna heeft een kleine kerngroep het gedachtengoed door ontwikkeld. Het begrip Zwermtafel is gelanceerd en de respons uit het veld wordt groter.– genoten delen.
Wij nodigen leden van de Associatie voor Jeugd uit voor een Zwermtafel voor alle Associatie voor Jeugd leden. Om het gedachtengoed dat inmiddels ontwikkeld is, verder te brengen. We doen dit aan de hand van voorbeelden van praktijken, waarin men inzet op de relatie, ook als het echt moeilijk wordt!
Er waaien nieuwe winden voor de Zwerm!

Save the date:  vrijdag 12 februari 10-13 uur.

• Helpt wat we doen? Wat werkt volgens jongeren en ouders… +

parenting skills 1 SAVE THE DATE

Hoe zorg je ervoor dat jij, als professional, écht maatwerk levert? Dat je altijd mét ouders en

• Uitnodiging: Anders Verantwoorden +

boy and girl reading sm Beste genodigden,

Op verschillende plekken en in verschillende verbanden zijn we bezig met ‘anders verantwoorden’. Eenvoudiger en meer volgens de

• Inspiratietafel: Big Data +

data 560x389 Datum:       29 juni 2018
    Tijd:            10.00 - 12.30 uur
    Locatie:       Seats2Meet  Utrecht

• Vier de Successen in de Zorg voor Jeugd! +

180927 Foto AK Wanneer is hulp een succes? En hoe zorg je dat elke organisatie en professional dezelfde successen kan behalen?

In een

• Impressie VJC 2018 +

2018 03 22 13.24.59 Kring Noord aan zet!

Om 13.00 uur stond een Fries lunch voor ons klaar in de Blokhuispoort: een voormalige gevangenis,

• Impressie werkbezoek IKEC Hoorn +

180305 foto4b Op 7 maart organiseerde de Kopgroep Jeugdhulp (voor inclusieve kindcentra) een werkbezoek aan het IKEC in Hoorn: een nieuwe leeromgeving

• Altijd met de jongere +