WDO210881Een inclusieve speelleeromgeving creëren voor ieder kind! Elk kind telt mee, krijgt de kans om mee te kunnen doen en te leren ongeacht haar of zijn herkomst, mogelijkheden en beperkingen.

Dat was en is het adagium van PACT, een landelijk innovatieproject van Het Kinderopvangfonds.

PACT heeft de afgelopen drie jaar in proeftuinen, in masterclasses, in haar wetenschapsteam én met regionale ambassadeurs onderzocht HOE zo’n inclusieve speelleeromgeving gerealiseerd kan worden en wat dat vraagt van professionals, leidinggevenden, bestuurders en wethouders.

PACT ging ervan uit dat interprofessionele teams - met verschillende expertise in één team - beter maatwerk kunnen leveren en betere oplossingen bedenken en uitvoeren. De kennis die we in de praktijk hebben vergaard, willen we terugbrengen naar de regio’s, naar de mensen op de werkvloer, naar de betrokken wethouders en bestuurders.

PACT regionale events
Bij deze nodigen we u alvast van harte uit voor één van onze PACT Regio Events. Sommigen zijn gericht op het versterken van kennis en het netwerk in een regio, anderen hebben een specifiek thema.

De concrete programma’s of kunt u op de betreffende pagina's vinden volgen. U kunt zich alvast opgeven via de aanmeldknop.

Landelijk event PACT
Op 19 juni organiseren wij een landelijk event. Om onze opgedane kennis te delen, maar ook om met u en bijzondere denkers in Nederland te zoeken naar HOE we het thema INCLUSIE en de aandacht voor het JONGE KIND een extra stimulans kunnen geven.

Gerdi Meyknecht
Anki Duin

Informatie en aanmelding: aanmelden button web

• Hans Spigt: 'Werkgevers zijn óók verantwoordelijk voor jeugdzorg' +

180719 VNONCW Spigt

De Associatie voor Jeugd verkent samen met Jeugdzorg Nederland hoe we in de regio’s de positie van jongeren kunnen versterken.

• Inspriatiesessie: Bouwen aan pedagogische community's +

verdiwel logo Verdiwel en de Associatie voor Jeugd nodigen haar leden van harte uit voor de gezamenlijke inspiratiesessie op 5 oktober: Inspiratiesessie bouwen aan

• Landelijk event: DigiDoen - 16 april 2019 +

190416 plaatje handen We nodigen bestuurders en medewerkers zorg voor jeugd uit om met ons op ontdekkingsreis te gaan. Op dit event ervaar je

• Jongeren en Arbeidsmarkt - 8 oktober een informatie-sessie met MBO-raad +

180711 gezocht werk Op het voorjaarscongres 2018 ondersteunden de leden een voorstel van Jeugdzorg NL en de Associatie voor Jeugd om te verkennen

• Najaarscongres 2018, Twente +

180711 kaart 1 Op 8 november gaan we aan het werk met de impact, die nanotechnologie heeft op ons dagelijks leven en op de

• Helpt wat we doen? Wat werkt volgens jongeren en ouders… +

parenting skills 1 SAVE THE DATE

Hoe zorg je ervoor dat jij, als professional, écht maatwerk levert? Dat je altijd mét ouders en

• Uitnodiging: Anders Verantwoorden +

boy and girl reading sm Beste genodigden,

Op verschillende plekken en in verschillende verbanden zijn we bezig met ‘anders verantwoorden’. Eenvoudiger en meer volgens de

• Impressie VJC 2018 +

2018 03 22 13.24.59 Kring Noord aan zet!

Om 13.00 uur stond een Fries lunch voor ons klaar in de Blokhuispoort: een voormalige gevangenis,

• Altijd met de jongere +

180313 Kalv Op 25 januari bood Mariette Vos namens de Associatie voor Jeugd een Position Paper aan de Kinderombudsvrouw aan. Deze was

• Jongerenorganisaties en Tweede Kamerleden komen samen +