Kennisassociatie

Op 17 mei vond een derde sessie plaats met werkers van de Kleinschalige Groep Spirit en wetenschappers. Wederom een inspirerend en succesvolle bijeenkomst.

U kunt de resultaten inzien op intranet van Spirit.
Als u een berichtje stuurt aan  Evelyn Visschedijk dan krijgt u een persoonlijke log in en kunt u bij al het materiaal.

smiling In het najaar is een tweede expertmeeting geweest, waar professionals van Kleinschalige Groepen (Spirit) onder leiding van Arielle de Ruijter in gesprek zijn met wetenschappers. Resultaat is een zeer leesbaar rapport, waarin gezocht is naar een onderbouwing van deze aanpak. In januari hebben betrokkenen de meerwaarde van deze manier van kennis ontwikkelen geëvalueerd.

De professionals zijn bijzonder enthousiast. “Het is niet alleen goed en herkenbaar opgeschreven, maar de bijeenkomsten hebben ons ook weer verder aan het denken gezet.” Het rapport is beschikbaar voor belangstellenden. Maar dat leek ons onvoldoende recht doen aan deze manier van kennis ontwikkelen en –delen…

smiling Een aantal leden van de Associatie voor Jeugd is actief om een meer gemeenschappelijke verantwoordelijkheid op te bouwen voor kennis ontwikkelen en kennis delen. Onder de naam ‘Kennis Associatie’ (voorheen Pythia).

Eind 2015 organiseerde deze groep een inspirerende en informatieve bijeenkomst met de directeur van het Kenniscentrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie.

Het Kenniscentrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie organiseert voor het veld van de KJP kennissessies. De onderwerpen voor deze sessies worden aangedragen door het veld zelf en zijn erop gericht om een specifieke aanpak met zowel professionals als wetenschappers te bespreken en te voorzien van onderbouwing. Het resultaat moet zowel praktijk als wetenschap verder brengen.

• Hans Spigt: 'Werkgevers zijn óók verantwoordelijk voor jeugdzorg' +

180719 VNONCW Spigt

De Associatie voor Jeugd verkent samen met Jeugdzorg Nederland hoe we in de regio’s de positie van jongeren kunnen versterken.

• Inspriatiesessie: Bouwen aan pedagogische community's +

verdiwel logo Verdiwel en de Associatie voor Jeugd nodigen haar leden van harte uit voor de gezamenlijke inspiratiesessie op 5 oktober: Inspiratiesessie bouwen aan

• Landelijk event: DigiDoen - 16 april 2019 +

190416 plaatje handen We nodigen bestuurders en medewerkers zorg voor jeugd uit om met ons op ontdekkingsreis te gaan. Op dit event ervaar je

• Jongeren en Arbeidsmarkt - 8 oktober een informatie-sessie met MBO-raad +

180711 gezocht werk Op het voorjaarscongres 2018 ondersteunden de leden een voorstel van Jeugdzorg NL en de Associatie voor Jeugd om te verkennen

• Najaarscongres 2018, Twente +

180711 kaart 1 Op 8 november gaan we aan het werk met de impact, die nanotechnologie heeft op ons dagelijks leven en op de

• Helpt wat we doen? Wat werkt volgens jongeren en ouders… +

parenting skills 1 SAVE THE DATE

Hoe zorg je ervoor dat jij, als professional, écht maatwerk levert? Dat je altijd mét ouders en

• Uitnodiging: Anders Verantwoorden +

boy and girl reading sm Beste genodigden,

Op verschillende plekken en in verschillende verbanden zijn we bezig met ‘anders verantwoorden’. Eenvoudiger en meer volgens de

• Impressie VJC 2018 +

2018 03 22 13.24.59 Kring Noord aan zet!

Om 13.00 uur stond een Fries lunch voor ons klaar in de Blokhuispoort: een voormalige gevangenis,

• Altijd met de jongere +

180313 Kalv Op 25 januari bood Mariette Vos namens de Associatie voor Jeugd een Position Paper aan de Kinderombudsvrouw aan. Deze was

• Jongerenorganisaties en Tweede Kamerleden komen samen +