Kennisassociatie

Op 17 mei vond een derde sessie plaats met werkers van de Kleinschalige Groep Spirit en wetenschappers. Wederom een inspirerend en succesvolle bijeenkomst.

U kunt de resultaten inzien op intranet van Spirit.
Als u een berichtje stuurt aan  Evelyn Visschedijk dan krijgt u een persoonlijke log in en kunt u bij al het materiaal.

smiling In het najaar is een tweede expertmeeting geweest, waar professionals van Kleinschalige Groepen (Spirit) onder leiding van Arielle de Ruijter in gesprek zijn met wetenschappers. Resultaat is een zeer leesbaar rapport, waarin gezocht is naar een onderbouwing van deze aanpak. In januari hebben betrokkenen de meerwaarde van deze manier van kennis ontwikkelen geëvalueerd.

De professionals zijn bijzonder enthousiast. “Het is niet alleen goed en herkenbaar opgeschreven, maar de bijeenkomsten hebben ons ook weer verder aan het denken gezet.” Het rapport is beschikbaar voor belangstellenden. Maar dat leek ons onvoldoende recht doen aan deze manier van kennis ontwikkelen en –delen…

smiling Een aantal leden van de Associatie voor Jeugd is actief om een meer gemeenschappelijke verantwoordelijkheid op te bouwen voor kennis ontwikkelen en kennis delen. Onder de naam ‘Kennis Associatie’ (voorheen Pythia).

Eind 2015 organiseerde deze groep een inspirerende en informatieve bijeenkomst met de directeur van het Kenniscentrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie.

Het Kenniscentrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie organiseert voor het veld van de KJP kennissessies. De onderwerpen voor deze sessies worden aangedragen door het veld zelf en zijn erop gericht om een specifieke aanpak met zowel professionals als wetenschappers te bespreken en te voorzien van onderbouwing. Het resultaat moet zowel praktijk als wetenschap verder brengen.

• Uitnodiging: School van de Toekomst +

futureschool Werkplaats inclusieve leeromgevingen 0-23

Op 16 april willen we met u en uw partners verkennen welke plannen en ideëen er

• Verder met Schotse lessen op het Voorjaarscongres 2018 +