Hulp aan Jeugd Digitaal 1

Op 22 juni heeft een delegatie van de DigiJong bestuurdersgroep, samen met Evelyn Visschendijk (Spirit) een presentatie gehouden tijdens het afscheid van Kees Bakker / NJi. Voor die gelegenheid is een filmboodschap gemaakt met Bert Mulder, als adviseur verbonden aan DigiJong. Bekijk hier de film

In de afgelopen maanden is het rapport van Bert Mulder en Karin van der Velde gepubliceerd.

Kijk hier voor de digitale versie.
Wilt u een hardcopy van dit rapport, klik dan hier.

2016 06 22 11.03.38 DigiJong: Laatste DigiLAB

Op woensdag 22 juni vond in Utrecht alweer de laatste DigiLab plaats. In vijf bijeenkomsten heeft een groep van 35 mensen (uit ongeveer 20 organisaties) op het snijvlak van denken en doen gewerkt aan de jeugdhulp van morgen.

Geïnspireerd en uitgedaagd door scherpe en vernieuwende bijdragen van externe sprekers hebben de deelnemers de jeugdhulp in ‘de participatiesamenleving’ in kaart gebracht. Hierbij zijn vele vraagstukken vanuit verschillende invalshoeken verkend: over welke kennis, mensen en middelen beschikt deze participatiesamenleving om aan de vragen en behoeften van burgers te voldoen? Wat vraagt dit van de burgers en maatschappelijke organisaties? Welk type professionals is in de toekomst nog nodig en over welke kennis en kunde moeten ze beschikken. En - last but not least - op welke manier kunnen digitale trends en mogelijkheden bijdragen leveren aan veranderingsprocessen in de jeugdhulp.

2016 01 27 10.07.10

De eerste uitdagende digilab bijeenkomst vond plaats in Utrecht. Na de korte introductie van het programma en de deelnemers gaf de presentatie van Wilbert Stikkelbroeck de deelnemers een overzicht van de strategische ontwikkelingen. In een netwerksamenleving bewegen sommige domeinen van schaarste naar overvloed, verdwijnen van bestaande ketens en organisaties en nieuwe kansen die liggen in óf infrastructuur, óf het ontwikkelen van producten óf de contacten met klanten.

logo setup De Associatie voor Jeugd heeft in januari 2015 met een inspiratietafel het thema ‘digitalisering en zorg voor jeugd’ met een grote groep leden verkend. Onder de titel ‘DigiJong’. Er bleek echt behoefte te zijn om dit thema verder uit te diepen.

In de afgelopen periode is er met een aantal van u en een ‘kernteam’ DigiJong hard gewerkt aan een projectplan. Dit nieuwste initiatief van de Associatie voor Jeugd kan nu van start gaan.
We organiseren een inspiratiebijeenkomst die tevens dient als ‘kick off’ van het project.

13 november 2015
10.00 -12.30 uur
Utrecht - Jaarbeurs - Meetup - Beatrixgebouw

Meer artikelen...