Op 12 mei presenteerde Ruud Klarenbeek (JP van den Bemt Stichting) zijn ervaringen met ‘anders organiseren’ en ‘anders verantwoorden’. Naar de bijeenkomst, georganiseerd door het NJi (Rutger Hageraats) en de Associatie voor Jeugd, waren meer dan 30 mensen vanuit het veld, gemeenten en de accountancy-wereld afgekomen.
Een zeer geanimeerd gesprek ontwikkelde zich tussen de deelnemers over deze urgente kwestie. Resultaat was een oproep van velen om een KOPGROEP te vormen van organisaties, gemeenten en accountants om anders verantwoorden voor de jeugdzorg uit te werken.

Link (pamflet kopgroep anders verantwoorden)
Meer informatie over de aanpak van JP van den Bemt? Link naar powerpoint en naar boekje: ‘Hoe het voor ons werkt!’

Bent u samen met uw gemeente hierin geïnteresseerd?
Sluit u aan en meldt u bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

• Inspirerende ochtend en netwerklunch +

180913 Pits Datum: Amsterdam, de Pitskeuken (IJsbaanpad 11)
    Locatie: Vrijdag 28 september
    Tijd; 10-14 uur

Programma:
    10.00 - 11.00 uur Van idee naar

• Verkenning ‘Wat werkt’? +

180913 beraad De netwerken Associatie voor Jeugd (bestuurder), AssociatieKring (directeuren) en WERKtank (professionals) gaan een ‘beweging’ verkennen die we gezamenlijk in gang

• Inspiratiesessie: 'Gelijke kansen voor kwetsbare jongeren' +

mbo logo In het kader van het thema ‘Jongeren en Arbeidsmarkt’ organiseren de Associatie voor Jeugd
    en de MBO Raad een inspiratie-sessie

• Hans Spigt: 'Werkgevers zijn óók verantwoordelijk voor jeugdzorg' +

180719 VNONCW Spigt

De Associatie voor Jeugd verkent samen met Jeugdzorg Nederland hoe we in de regio’s de positie van jongeren kunnen versterken.

• Inspriatiesessie: Bouwen aan pedagogische community's +

verdiwel logo Verdiwel en de Associatie voor Jeugd nodigen haar leden van harte uit voor de gezamenlijke inspiratiesessie op 5 oktober:

Inspiratiesessie

• Landelijk event: DigiDoen - 16 april 2019 +

190416 plaatje handen We nodigen bestuurders en medewerkers zorg voor jeugd uit om met ons op ontdekkingsreis te gaan. Op dit event ervaar je

• Najaarscongres 2018, Twente +

180711 kaart 1 Op 8 november gaan we aan het werk met de impact, die nanotechnologie heeft op ons dagelijks leven en op de

• Uitnodiging: Anders Verantwoorden +

boy and girl reading sm Beste genodigden,

Op verschillende plekken en in verschillende verbanden zijn we bezig met ‘anders verantwoorden’. Eenvoudiger en meer volgens de

• Altijd met de jongere +

180313 Kalv Op 25 januari bood Mariette Vos namens de Associatie voor Jeugd een Position Paper aan de Kinderombudsvrouw aan. Deze was