CTG kaart expeditie final 01 cmyk kopie 2 300x300 Verslag Changing the game: 30 en 31 oktober 2014: Drie dagdelen waarin bestuurders en young professionals uit de Jeugdzorg, uit het hele land, met elkaar in gesprek gingen. Dit was een initiatief van Associatie voor Jeugd in samenwerking met Broosz. Organisaties zoals Spirit Amsterdam, Elker, het Poortje, Juzt, Youke en Cardea deden mee.
De drie dagdelen stonden in het teken van nieuwe ideeën en kansen binnen de jeugdzorg. Ik werd heel enthousiast van de manier waarop er ruimte voor nieuwe ideeën werd gecreëerd. Je werd als young professional geprikkeld om buiten de bestaande kaders te denken en te denken in mogelijkheden en oplossingen in plaats van problemen en zorgen.

Portefeuillehouder Wybe Cnossen

2015-07-13

Changing the GAME PLUS

De zorg voor jeugd, ook de Justitiële Jeugdinrichtingen en Jeugdzorg PLUS, zit in een complexe transformatie waarin van alle betrokken partijen het uiterste wordt gevraagd. In deze transitie is het cruciaal dat bestuurders zich verbinden met getalenteerde en mogelijk dwarsdenkende professionals uit de sector. Deze potentiele ‘gamechangers’ werken soms vanuit heel andere perspectieven en zullen de toekomst vorm gaan geven binnen de zorg voor jeugd.

De Associatie voor Jeugd is ervan overtuigd dat de zorg voor jeugd van de toekomst de inzet van deze talenten hard nodig heeft. En is een samenwerking aangegaan op dit onderwerp met FCB.

2015-07-09

Begin oktober start een nieuw traject van Changing the GAME. Voor medewerkers uit JJI’s en Jeugdzorg PLUS, die in een eigen netwerk gaan werken aan interventures. Aansluiting met de andere groep wordt op een aantal momenten gedurende het traject gemaakt. Gestart wordt met een viertal organisaties.

ctg

De zorg voor jeugd zit in een complexe transformatie waarin van alle betrokken partijen het uiterste wordt gevraagd. In deze transitie is het cruciaal dat bestuurders zich verbinden met getalenteerde en mogelijk dwarsdenkende professionals uit de sector. Deze potentiele ‘gamechangers’ werken soms vanuit heel andere perspectieven en zullen de toekomst vorm gaan geven binnen de zorg voor jeugd.

De Associatie voor Jeugd is ervan overtuigd dat de zorg voor jeugd van de toekomst de inzet van deze talenten hard nodig heeft. En is een samenwerking aangegaan op dit onderwerp met FCB en Broosz.

Gekozen is voor de aanpak van Changing the GAME. Dit is een ervaringsgerichte expeditie waarbij talentvolle helden en heldinnen van deelnemende organisaties samen met hun bestuurders toewerken naar concrete acties. Acties die betekenisvol en uitdagend zijn én die bijdragen aan een succesvolle transformatie van de zorg voor jeugd. In een leercommunity wordt daarnaast van elkaars veranderpraktijken geleerd en kan er een optimaal leer- en werkproces ontstaan.

In maart 2015 startte Changing the GAME met 8 organisaties en 24 professionals. in november 2015 worden de resultaten gepresenteerd. Wij houden u op de hoogte via de nieuwsbrieven.

FOLDER CHANING THE GAME

ctgpic

• Werkagenda onderwijs-jeugd +

logojeugdonderwijs Sinds 2013 werken de PO-Raad, de VO-raad, de VNG, het Nederlands Jeugdinstituut en de ministeries OCW en VWS samen om

• Nieuwjaarsevent 2018: Ik word (20)18 +

171215 complete uitnodiging final 1 Jeugdzorg Nederland en de Associatie voor Jeugd nodigen u van harte uit voor het Nieuwjaarsevent 2018.

In 2017 stond de

• Jongerenorganisaties en Tweede Kamerleden komen samen +

“In de praktijk wordt er vooral veel over kinderen en jongeren gepraat, in plaats van met kinderen en jongeren. Dat

• Opgroeien naar volwassenheid... aflevering 'Zorg' +

171126 ingresprek Vijf jongeren uit de jeugdhulp zijn in gesprek met vijf jongeren die opgroeien vanuit een veilig en stabiel thuis.

• Altijd samen met de jongeren +

Onze initiatiefgroep ‘Altijd met de jongere’ bestaat uit 9 bestuurders en is ontstaan op het najaarscongres 2016 in Rotterdam.
    Toen zagen

• Workshop: Bejegening Jongeren +

o TEEN AND MOM TALKING facebook 1 Op basis van de trainingen ‘Mijn leven is jouw werk’ en ‘Bejegening is mensenwerk’

Datum: Vrijdag 8 december 2017
    Tijd:

• Video verslag 'Voor de Jeugddag 2017' +

vdjeugddag Verslag voor de Jeugddag 2017.

• Diversiteit als businesscase +

hghorasi Column door Gerdi Meyknecht

Op 5 oktober ontmoette een aantal leden van de Associatie voor Jeugd en de AssociatieKring

• Uitnodiging en Programma Ervaringsdeskundigen +