schotland Van 15-17 november is de Associatie voor Jeugd te gast bij Children in Scotland.

In samenwerking met hen, het NJi (internationaal) en de Kring Zuid hebben we een programma op hoofdlijnen opgesteld. 29 augustus reizen Caroline Vink en Gerdi Meyknecht af naar Edingburgh om de details van ons werkbezoek te regelen.

Wat mag u verwachten?

• Veel informatie over het schotse ‘Getting it right for every child’ en de rol van locale overheden en professionele organisaties.
  • Werkbezoeken op innovatieve locaties, met aandacht voor early years and interventions (0-6), samenwerking jeugdzorg en onderwijs (6-16 jaar) en youth work and after care (15 +)
  • Ruime gelegenheid voor reflectie
  • Een werkbezoek samen met onderwijspartners

Onderwijsnetwerk uitnodigen!
We hebben het maximaal aantal deelnemers aan het werkbezoek op 50 gezet.
Dat betekent dat u een onderwijsbestuurder of een directeur van een Samenwerkingsverband, die zich meer wil verdiepen in inclusie én in het samen met andere partners (jeugdhulp) realiseren van een sterke, inclusieve ontwikkel- en leeromgeving voor kinderen, uit kunt nodigen.
Vanuit de Associatie voor Jeugd hebben we contacten met o.m. LECSO (special onderwijs in de POraad), die mogelijk ook geinteresseerd is om mee te gaan.

Preferred flights (zelf boeken):
De deelnemers boeken zelf de vluchten naar en van Edinburgh.Het volgende reisschema wordt geadviseerd:
15 november heen naar Edinburgh KLM vlucht 1281 om 12:20 (aankomst 12:50)
17 november terug naar Amsterdam KLM vlucht 1286 om 17:05 (aankomst 19.35)
(of Easyjet vlucht 6933 om 18:40)

Kosten:
Bij voldoende deelname: € 990,- per persoon exclusief de vlucht die u zelf boekt.

asdf Briefing studiereis 5 oktober 2017 om 14:00 uur
Op 5 oktober organiseren we samen met het NJI een middag waarop we deelnemers in de gelegenheid stellen om kennis te maken met de details van het werkbezoek in Schotland. U krijgt inzicht in het beleid en de aanpak in Schotland en maakt kennis met de diverse projecten en voorzieningen. Daarnaast willen we met u een aantal vragen formuleren, als kader voor het werkbezoek. We hebben daarnaast mevrouw Halleh Ghorashi, Hoogleraar Diversiteit en Integratie (VU Amsterdam), gevraagd om een bijdrage te leveren aan het thema ‘inclusie’.

aanmelden button web

• Kennis Associatie in Friesland: Spoed4Jeugd +

Locatie: Jeugdzorg Friesland
    Badweg 4, 8934 AA Leeuwarden
    Datum: 9 november 2017, 13.00 uu r

Na een succesvolle eerste serie

• Verslag bijeenkomst 5 juli: Altijd met de jongeren...‘mijn thuis is jouw werk’ +

10D56B338F b Mariette Vos, Gerda Huijbregts, Marlies van Oorschot, Peter van der Loo, Laura Schermer, Gerrit Jan Hoogeland, Margriet Anker, Nicolette Epker,

• ‘Anders Verantwoorden’ weergave van een bijeenkomst +

jib Weergave van een ambitie!

Er is volop discussie over de jeugdhulp. Over de inhoud maar steeds meer ook over de

• Uitnodiging en Programma Ervaringsdeskundigen - 28 september as. +

2015 10 02 16.27.15

Ervaringsdeskundigen, ExpEx: ze horen gewoon op de loonlijst binnen je organisatie. Want juist met hen boor je een innovatieve kracht

• DigiJong +

Hulp aan Jeugd Digitaal 1

Op 22 juni heeft een delegatie van de DigiJong bestuurdersgroep, samen met Evelyn Visschendijk (Spirit) een presentatie gehouden tijdens het

• Agenda De Zwerm 2017 - 2018 +

artikel JeugdCO 1 De Zwerm heeft als missie om radicaal te breken met de praktijk van drang en dwang en om kinderen veilig

• Najaarscongres 2017 - Werkbezoek Schotland +

schotland Van 15-17 november is de Associatie voor Jeugd te gast bij Children in Scotland .

In samenwerking met hen, het NJi