180711 kaart 1 Op 8 november gaan we aan het werk met de impact, die nanotechnologie heeft op ons dagelijks leven en op de zorg voor jeugd van de (nabije) toekomst. Op 9 november organiseren we een landelijke DIGI-LAB in het ‘Design LAB’ van de Universiteit Twente. Daar leggen verbinding tussen onze eigen innovaties/vraagstukken en de kennis vanuit de nanotechnologie.

Data aanvang:        8 november 13.00 uur
Data einde              9 november 2018
Locatie:                  Twente, Enschede

Op 8 november gaan we aan het werk met de impact, die nanotechnologie heeft op ons dagelijks leven en op de zorg voor jeugd van de (nabije) toekomst. Een uiterst belangrijke ontwikkeling gezien de transformatieopdracht die we hebben. We worden ontvangen door nano-pionier Prof dr. ing. Dave Blank. Hij was wetenschappelijk directeur van MESA+, het instituut voor nanotechnologie en sinds september 2015 Chief Scientific Ambassador en Universiteitshoogleraar van de Universiteit Twente.

Dave geeft ons een beeld van de impact van nanotechnologie op ons dagelijks leven. Daarop gaan we in gesprek met elkaar aan de hand van stellingen en (praktische en ethische) vraagstukken uit de zorg voor jeugd.

We plannen een wandeling door het Twentse landschap om over deze vraagstukken samen na te denken en daarna met elkaar en Dave weer in gesprek te gaan.

Op 9 november organiseren we een landelijke DIGI-LAB. We roepen alle innovatiewerkplaatsen, broedplaatsen en Garages 2020, actief binnen de zorg voor jeugd, op om in het ‘Design LAB’ van de Universiteit Twente opbrengsten, dilemma’s en vraagstukken te delen. En leggen verbinding tussen onze eigen innovaties/vraagstukken en de kennis vanuit de nanotechnologie.

• Hans Spigt: 'Werkgevers zijn óók verantwoordelijk voor jeugdzorg' +

180719 VNONCW Spigt

De Associatie voor Jeugd verkent samen met Jeugdzorg Nederland hoe we in de regio’s de positie van jongeren kunnen versterken.

• Inspriatiesessie: Bouwen aan pedagogische community's +

verdiwel logo Verdiwel en de Associatie voor Jeugd nodigen haar leden van harte uit voor de gezamenlijke inspiratiesessie op 5 oktober: Inspiratiesessie bouwen aan

• Landelijk event: DigiDoen - 16 april 2019 +

190416 plaatje handen We nodigen bestuurders en medewerkers zorg voor jeugd uit om met ons op ontdekkingsreis te gaan. Op dit event ervaar je

• Jongeren en Arbeidsmarkt - 8 oktober een informatie-sessie met MBO-raad +

180711 gezocht werk Op het voorjaarscongres 2018 ondersteunden de leden een voorstel van Jeugdzorg NL en de Associatie voor Jeugd om te verkennen

• Najaarscongres 2018, Twente +

• Helpt wat we doen? Wat werkt volgens jongeren en ouders… +

parenting skills 1 SAVE THE DATE

Hoe zorg je ervoor dat jij, als professional, écht maatwerk levert? Dat je altijd mét ouders en

• Uitnodiging: Anders Verantwoorden +

boy and girl reading sm Beste genodigden,

Op verschillende plekken en in verschillende verbanden zijn we bezig met ‘anders verantwoorden’. Eenvoudiger en meer volgens de

• Impressie VJC 2018 +

2018 03 22 13.24.59 Kring Noord aan zet!

Om 13.00 uur stond een Fries lunch voor ons klaar in de Blokhuispoort: een voormalige gevangenis,

• Altijd met de jongere +

180313 Kalv Op 25 januari bood Mariette Vos namens de Associatie voor Jeugd een Position Paper aan de Kinderombudsvrouw aan. Deze was

• Jongerenorganisaties en Tweede Kamerleden komen samen +