Op 25 mei kwam een grote groep ‘Schotlandgangers’ en andere nieuwsgierigen naar Amersfoort.

Om ervaringen te delen maar vooral ook om te laten zien wat de ervaring concreet opgeleverd heeft.

• Taal verbindt!

Zo presenteerde Chaja Deen (NJI) een initiatief van het NJI om te verkennen hoe één taal en cultuur, ook in Nederland, de beweging naar een inclusieve pedagogische voorziening voor kinderen, kan versterken. De deelnemers gaven Chaja terug niet teveel op uniformering van systemen te zitten, maar vooral te zoeken naar waar de verbindingen in de praktijk zijn én waar mogelijk overlap is, zonder dat verschillende disciplines zich daarvan bewust zijn.

(taal verbindt!   Document)

• Stem van de jongere

De Associatie voor Jeugd bij monde van Gerrit Jan Hoogeland presenteerde een position paper waarin leden van de Associatie voor Jeugd zich commiteren aan een beweging van en voor jongeren in de jeugdhulp. ‘Who Care in Scotland’ heeft veel indruk en afdruk achtergelaten. (Position paper)

• School van de Toekomst

Zo’n 25 bestuurders uit onderwijs, opvang en jeugdhulp gaan (pro)actief aan het werk met het samen opbouwen van inclusieve pedagogische omgevingen voor alle kinderen. Schotland wordt als inspiratie en versneller ervaren van deze beweging.

• Netwerken verbinden

Bij monde van Astrid Ottenheym gaf het netwerk van directeuren van samenwerkingsverbanden passend onderwijs aan om kennis en ervaringen blijvend te delen met jeugdhulp ic de Associatie voor Jeugd.

• Helpt wat we doen? Wat werkt volgens jongeren en ouders… +

parenting skills 1 SAVE THE DATE

Hoe zorg je ervoor dat jij, als professional, écht maatwerk levert? Dat je altijd mét ouders en

• Uitnodiging: Anders Verantwoorden +

boy and girl reading sm Beste genodigden,

Op verschillende plekken en in verschillende verbanden zijn we bezig met ‘anders verantwoorden’. Eenvoudiger en meer volgens de

• Inspiratietafel: Big Data +

data 560x389 Datum:       29 juni 2018
    Tijd:            10.00 - 12.30 uur
    Locatie:       Seats2Meet  Utrecht

• Vier de Successen in de Zorg voor Jeugd! +

180927 Foto AK Wanneer is hulp een succes? En hoe zorg je dat elke organisatie en professional dezelfde successen kan behalen?

In een

• Impressie VJC 2018 +

2018 03 22 13.24.59 Kring Noord aan zet!

Om 13.00 uur stond een Fries lunch voor ons klaar in de Blokhuispoort: een voormalige gevangenis,

• Impressie werkbezoek IKEC Hoorn +

180305 foto4b Op 7 maart organiseerde de Kopgroep Jeugdhulp (voor inclusieve kindcentra) een werkbezoek aan het IKEC in Hoorn: een nieuwe leeromgeving

• Altijd met de jongere +