Op 25 mei kwam een grote groep ‘Schotlandgangers’ en andere nieuwsgierigen naar Amersfoort.

Om ervaringen te delen maar vooral ook om te laten zien wat de ervaring concreet opgeleverd heeft.

• Taal verbindt!

Zo presenteerde Chaja Deen (NJI) een initiatief van het NJI om te verkennen hoe één taal en cultuur, ook in Nederland, de beweging naar een inclusieve pedagogische voorziening voor kinderen, kan versterken. De deelnemers gaven Chaja terug niet teveel op uniformering van systemen te zitten, maar vooral te zoeken naar waar de verbindingen in de praktijk zijn én waar mogelijk overlap is, zonder dat verschillende disciplines zich daarvan bewust zijn.

(taal verbindt!   Document)

• Stem van de jongere

De Associatie voor Jeugd bij monde van Gerrit Jan Hoogeland presenteerde een position paper waarin leden van de Associatie voor Jeugd zich commiteren aan een beweging van en voor jongeren in de jeugdhulp. ‘Who Care in Scotland’ heeft veel indruk en afdruk achtergelaten. (Position paper)

• School van de Toekomst

Zo’n 25 bestuurders uit onderwijs, opvang en jeugdhulp gaan (pro)actief aan het werk met het samen opbouwen van inclusieve pedagogische omgevingen voor alle kinderen. Schotland wordt als inspiratie en versneller ervaren van deze beweging.

• Netwerken verbinden

Bij monde van Astrid Ottenheym gaf het netwerk van directeuren van samenwerkingsverbanden passend onderwijs aan om kennis en ervaringen blijvend te delen met jeugdhulp ic de Associatie voor Jeugd.

• Hans Spigt: 'Werkgevers zijn óók verantwoordelijk voor jeugdzorg' +

180719 VNONCW Spigt

De Associatie voor Jeugd verkent samen met Jeugdzorg Nederland hoe we in de regio’s de positie van jongeren kunnen versterken.

• Inspriatiesessie: Bouwen aan pedagogische community's +

verdiwel logo Verdiwel en de Associatie voor Jeugd nodigen haar leden van harte uit voor de gezamenlijke inspiratiesessie op 5 oktober: Inspiratiesessie bouwen aan

• Landelijk event: DigiDoen - 16 april 2019 +

190416 plaatje handen We nodigen bestuurders en medewerkers zorg voor jeugd uit om met ons op ontdekkingsreis te gaan. Op dit event ervaar je

• Jongeren en Arbeidsmarkt - 8 oktober een informatie-sessie met MBO-raad +

180711 gezocht werk Op het voorjaarscongres 2018 ondersteunden de leden een voorstel van Jeugdzorg NL en de Associatie voor Jeugd om te verkennen

• Najaarscongres 2018, Twente +

180711 kaart 1 Op 8 november gaan we aan het werk met de impact, die nanotechnologie heeft op ons dagelijks leven en op de

• Helpt wat we doen? Wat werkt volgens jongeren en ouders… +

parenting skills 1 SAVE THE DATE

Hoe zorg je ervoor dat jij, als professional, écht maatwerk levert? Dat je altijd mét ouders en

• Uitnodiging: Anders Verantwoorden +

boy and girl reading sm Beste genodigden,

Op verschillende plekken en in verschillende verbanden zijn we bezig met ‘anders verantwoorden’. Eenvoudiger en meer volgens de

• Impressie VJC 2018 +

2018 03 22 13.24.59 Kring Noord aan zet!

Om 13.00 uur stond een Fries lunch voor ons klaar in de Blokhuispoort: een voormalige gevangenis,

• Altijd met de jongere +

180313 Kalv Op 25 januari bood Mariette Vos namens de Associatie voor Jeugd een Position Paper aan de Kinderombudsvrouw aan. Deze was

• Jongerenorganisaties en Tweede Kamerleden komen samen +