171215 complete uitnodiging final 1 Jeugdzorg Nederland en de Associatie voor Jeugd nodigen u van harte uit voor het Nieuwjaarsevent 2018.

In 2017 stond de jongvolwassene nadrukkelijk op de (politieke) agenda. Aandacht was er voor kwetsbare jongeren in de jeugdzorg die, als ze achttien jaar worden, ‘losgelaten’ worden in de volwassen wereld.

Tijdens de Nieuwjaarsevent 2017 hebben we gezegd dat we deze jongeren níet zomaar mogen en willen loslaten. Dat wij met elkaar en onze samenwerkingspartners een verantwoordelijkheid hebben.
Sindsdien is er veel gebeurd rond dit thema.

Bij dit Nieuwjaarsevent ‘Ik word (20)18’ maken we op gevarieerde wijze een tussenbalans op. Wat zijn de landelijke ontwikkelingen? Welke mooie samenwerkingen zijn ontstaan? Voor welke uitdagingen staan we nog? En niet in de laatste plaats de jongeren zelf! Hoe gaat het met ze, wat zijn hun ervaringen en hun ideeën?

aanmelden button web

Uitnodiging in PDF

14.30 uur – 15.00 uur
Ontvangst met koffie en thee

15.00 uur – 17.00 uur
Welkom
Verzorgd door Camie Bonger (theatermaker en actrice in het sociaal domein) en Maurits Boote (hulpverlener Intermetzo en trainer ExpEx), met medewerking van Mariënne Verhoef en Hans Spigt.

Aanpak 16-27:
van theoretisch kader naar werkelijkheid
Presentatie door Bas Wijnen. Bas (programmaleider bij het Nederlands Jeugdinstituut) neemt ons mee in de ontwikkelingen van het afgelopen jaar. Hij schetst het theoretisch kader rond de Aanpak 16-27 en neemt ons, via onder andere de JOVOtop, mee naar de werkelijkheid: wat ís er nu daadwerkelijk gebeurd?

Position paper Associatie voor Jeugd: ‘Altijd met de jongere’
Presentatie door Mariëtte Vos-Lambooy namens de Associatie voor Jeugd.

De ontwikkeling van de zorg voor jeugd is een proces waarin de ervaringen en wensen van de jongeren zelf een belangrijk uitgangspunt zijn. De inzet en de stem van de jongeren mag niet ontbreken! De Associatie voor Jeugd heeft een position paper opgesteld waarin deze ambitie wordt vertaald in acties: van papier naar praktijk.

Overhandiging van de position paper aan de voorzitter van het Jeugdwelzijnsberaad en
Margrite Kalverboer, Kinderombudsvrouw.

Ik word 18
Interactieve theatervoorstelling van het Ervaringstheater van ExpEx (Experienced Experts in de jeugdhulp), speciaal gemaakt voor deze nieuwjaarsbijeenkomst en gebaseerd op eigen ervaringen.

17.00 uur – 18.00 uur borrel

aanmelden button web

De details:

Wanneer: 25 januari 2018
Tijd: 14.30 - 18.00 uur

Waar: De Observant, Amersfoort
Adres: Stadhuisplein 7
3811 LM Amersfoort
NS Station: Amersfoort (10 minuten lopen)
Parkeren: Parkeergarage Stadhuisplein

• Inspiratietafel: Big Data +

digijong smm Datum: 29 juni 2018
    Tijd: 10.00 - 12.30 uur
    Locatie: Wordt nog bekend gemaakt

DigiJong is een project van de Associatie

• Vier de Successen in de Zorg voor Jeugd! +

180927 Foto AK Wanneer is hulp een succes? En hoe zorg je dat elke organisatie en professional dezelfde successen kan behalen?

In een

• Impressie VJC 2018 +

2018 03 22 13.24.59 Kring Noord aan zet!

Om 13.00 uur stond een Fries lunch voor ons klaar in de Blokhuispoort: een voormalige gevangenis,

• Impressie werkbezoek IKEC Hoorn +

180305 foto4b Op 7 maart organiseerde de Kopgroep Jeugdhulp (voor inclusieve kindcentra) een werkbezoek aan het IKEC in Hoorn: een nieuwe leeromgeving

• Altijd met de jongere +