disruptive onboarding
De middag voorafgaand aan het Voorjaarscongres hebben we Wilbert Stikkelbroeck uitgenodigd voor een werk-sessie over DISRUPTION… Een nieuwe technologie of product verstoord opeens een hele ‘waardenketen’, goedkoper, kwalitatief beter én direct beschikbaar voor de klant. De werksessie heeft tot doel meer inzicht te krijgen in disruptieve processen, eigen strategische praktijk voorbeelden te bespreken en handvaten te krijgen voor de dag van morgen.

Uw gastheer Gerrit Jan Hoogeland
7 april 2016        13.30 - 16.30 uur
Landgoed ISVW in Leusden
aansluitend de locatie voor het VJC2016

Door een blijvende lawine aan nieuwe technologie verandert de wereld steeds sneller en fundamenteler. Mensen en organisaties die op die golf mee kunnen zijn vele malen beter, sneller en goedkoper dan hen die vasthouden aan de oude structuren en modellen. Gevolg is dat bestaande organisaties omvallen (retailers als V&D en de Schoenenreus), hele ‘waardenketens’ verstoord worden (denk aan Uber en de taxibranche of Airbnb en de hotel-branche), nieuwe bedrijven heel hard groeien (HelloFresh, Booking.com) en branchevreemde organisaties de regie over hele sectoren overnemen (beveiligings- en schoonmaakbedrijven). Omdat deze veranderingen ook de jeugdzorg volop zullen raken, is in de zijlijn van het project DigiJong het onderwerp ‘disruptie’ een aantal keren aan de orde geweest. De Associatie voor Jeugd organiseert nu een aparte Inspiratietafel hierover.

Voor wie

Deze Inspiratietafel is voor iedereen die wil begrijpen welke ingrijpende gebeurtenissen zich nu voltrekken in de maatschappij en sector Jeugd. Disruptieve invloeden zijn op sector- en organisatie niveau, maar ook in het directe contact met de doelgroep terug te vinden.

Door wie

We hebben Wilbert Stikkelbroeck uitgenodigd voor een werk-sessie van een middag, voorafgaand aan het Voorjaarscongres. Het onderwerp kent voor Wilbert Stikkelbroeck weinig geheimen omdat hij het principe van distruptie toepast in organisaties en sectoren die hij bij staat. Hij staat bekend om zijn heldere statements als ‘we moeten de toekomst beschermen tegen het heden’ of ‘bestaande oplossingen hebben ons gebracht tot bestaande problemen, dus zijn geen oplossing’ en kent tal van voorbeelden direct uit de praktijk.

Programma

Het programma heeft tot doel meer inzicht te krijgen in disruptieve processen, eigen strategische praktijk voorbeelden te bespreken en handvatten te krijgen voor de dag van morgen.

Aan de orde komen zaken als:

• Welke factoren spelen mee bij de ontwikkeling van disruptie?
  • Is onze bedrijfstak hiervoor gevoelig?
  • Hoe raakt dit mijn bedrijf?
  • Hoe organiseer ik een ander business model of waardenketen?

In gesprek met elkaar over strategische vraagstukken, over thema’s als open source kennisdeling en concurrentie, over overvloed en schaarste, over maakbaarheid en solidariteit en over de urgentie om het echt anders te gaan doen…..

We willen aan de hand van de discussie een publicatie verzorgen.Kosteloos voor leden van de Associatie voor Jeugd en de AssociatieKRING.
Voor andere belangstellenden: € 50,-
aanmelden button web
  • Werkagenda onderwijs-jeugd +

logojeugdonderwijs Sinds 2013 werken de PO-Raad, de VO-raad, de VNG, het Nederlands Jeugdinstituut en de ministeries OCW en VWS samen om

• Nieuwjaarsevent 2018: Ik word (20)18 +

171215 complete uitnodiging final 1 Jeugdzorg Nederland en de Associatie voor Jeugd nodigen u van harte uit voor het Nieuwjaarsevent 2018.

In 2017 stond de

• Jongerenorganisaties en Tweede Kamerleden komen samen +

“In de praktijk wordt er vooral veel over kinderen en jongeren gepraat, in plaats van met kinderen en jongeren. Dat

• Opgroeien naar volwassenheid... aflevering 'Zorg' +

171126 ingresprek Vijf jongeren uit de jeugdhulp zijn in gesprek met vijf jongeren die opgroeien vanuit een veilig en stabiel thuis.

• Altijd samen met de jongeren +

Onze initiatiefgroep ‘Altijd met de jongere’ bestaat uit 9 bestuurders en is ontstaan op het najaarscongres 2016 in Rotterdam.
    Toen zagen

• Workshop: Bejegening Jongeren +

o TEEN AND MOM TALKING facebook 1 Op basis van de trainingen ‘Mijn leven is jouw werk’ en ‘Bejegening is mensenwerk’

Datum: Vrijdag 8 december 2017
    Tijd:

• Video verslag 'Voor de Jeugddag 2017' +

vdjeugddag Verslag voor de Jeugddag 2017.

• Diversiteit als businesscase +

hghorasi Column door Gerdi Meyknecht

Op 5 oktober ontmoette een aantal leden van de Associatie voor Jeugd en de AssociatieKring

• Uitnodiging en Programma Ervaringsdeskundigen +