mvandorpb Een netwerk van directeuren, managers en hoofden innovatie zorg voor jeugd
Begeleider: Merel van Dorp

Gewoon beginnen. Altijd vragen: ‘Hoezo mag of kan dit niet?’ Roombroodjes uitdelen aan wie een fout maakt. Medewerkers aan je binden, maar ze tegelijk vrij laten. En tijd nemen om je collega / concurrent te vragen hoe hij een zorgvraagstuk oplost.

Dit is zomaar een greep uit wat er tijdens de bijeenkomsten van de AssociatieKRING aan bod komt. En dit nieuwe, groeiende netwerk van zorgdirecteuren heeft komend jaar meer inspirerende sessies in petto. Voor 2017 staan weer twee bijeenkomsten gepland, waar we elkaar met lezingen, discussies en werksessies inspireren over zorginnovatie. Georganiseerd door onszelf, over onderwerpen die ons dagelijks werk aan gaan.

Voor in de agenda:
Vrijdag 9 februari 2018
Over ervaringsdeskundigheid
Rotterdam

• Werkagenda onderwijs-jeugd +

logojeugdonderwijs Sinds 2013 werken de PO-Raad, de VO-raad, de VNG, het Nederlands Jeugdinstituut en de ministeries OCW en VWS samen om

• Nieuwjaarsevent 2018: Ik word (20)18 +

171215 complete uitnodiging final 1 Jeugdzorg Nederland en de Associatie voor Jeugd nodigen u van harte uit voor het Nieuwjaarsevent 2018.

In 2017 stond de

• Jongerenorganisaties en Tweede Kamerleden komen samen +

“In de praktijk wordt er vooral veel over kinderen en jongeren gepraat, in plaats van met kinderen en jongeren. Dat

• Opgroeien naar volwassenheid... aflevering 'Zorg' +

171126 ingresprek Vijf jongeren uit de jeugdhulp zijn in gesprek met vijf jongeren die opgroeien vanuit een veilig en stabiel thuis.

• Altijd samen met de jongeren +

Onze initiatiefgroep ‘Altijd met de jongere’ bestaat uit 9 bestuurders en is ontstaan op het najaarscongres 2016 in Rotterdam.
    Toen zagen

• Workshop: Bejegening Jongeren +

o TEEN AND MOM TALKING facebook 1 Op basis van de trainingen ‘Mijn leven is jouw werk’ en ‘Bejegening is mensenwerk’

Datum: Vrijdag 8 december 2017
    Tijd:

• Video verslag 'Voor de Jeugddag 2017' +

vdjeugddag Verslag voor de Jeugddag 2017.

• Diversiteit als businesscase +

hghorasi Column door Gerdi Meyknecht

Op 5 oktober ontmoette een aantal leden van de Associatie voor Jeugd en de AssociatieKring

• Uitnodiging en Programma Ervaringsdeskundigen +